Gebeld door Fietsenwinkel.nl ST2 S / ST1 X niet meer gebruiken??

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mark78 schreef: 14 okt 2019, 22:23 grote kans is op kortsluiting
Topic helemaal gelezen? Zo ja, dan weet je dat er geen "grote kans" is. En nee, dan verdient fw.nl dus geen tweede kans, dan ben jij met open ogen in dit indek-stuntje van ze getuind en voer je onnodig paniek op door een dalend uitvalspercentage 0,3% te vertalen naar "grote kans".

Je zou hoogstens van mening kunnen zijn dat jij, in tegenstelling tot de uitkomst van de RA van Stromer, vindt dat voor 0,3% alle Stromers per direct stil gezet moeten worden in afwachting van een oplossing. Persoonlijk deel ik die mening niet, maar dat kan, daar hoeven we het ook niet over eens te zijn want je kunt bij zo'n percentage een ander "gevoel' van veiligheid hebben dan ik. Alle begrip daarvoor.

In dat geval zou ik als ik jou was wel daad bij woord voegen, direct stoppen met stromeren, accu uitnemen en morgen je dealer bellen voor een oplossing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mark78 schreef: 14 okt 2019, 22:24 Zouden die niet al geïnformeerd zijn?
Ja, de dealers zijn via het bericht van Stromer dat ik hierboven heb gekopieerd geïnformeerd.

Maar fw.nl is deze avond hun klanten gaan bellen. Het is maandagavond. Alle Stromer dealers zijn nu dicht, die hebben namelijk een winkel, geen callcenter. Wanneer hadden de dealers dan wat moeten doen? Die krijgen morgen een hoos telefoontjes van klanten omdat alles nu pas online staat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Hi Stromeur,

Je kan mijn casus bij fw.nl terugzoeken. Genoeg ellende meegemaakt. Ik heb alles teruggelezen. Blijkbaar vindt fw.nl het zo serieus dat ze alle stromer klanten willen informeren. Wellicht zijn de motivaties politiek, dat weet ik niet. Maar als ze het wel bij het rechte eind hebben...? Zit jij dan nog lekker op je st2s?

Na mijn ervaringen sta ik trouwens ook eerder aan de kant van stromer AG ipv ibg. Maar het is denk ik niet verkeerd om dergelijke berichten toch vanuit een nul punt te bekijken ipv met een gekleurde bril. Ik noem maar een verbrande stromer uit België.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Btw mijn fw.nl st2 2017 is total loss verklaard in 2018 en mijn huidige st3 le is bij de groninger gekocht. Niet zonder reden daar en niet bij fw.nl
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mark78 schreef: 14 okt 2019, 22:35 Maar het is denk ik niet verkeerd om dergelijke berichten toch vanuit een nul punt te bekijken ipv met een gekleurde bril.
Dat heb ik ook gedaan.

Feit: een dalend uitvalspercentage van 0,3%. Ik zit helemaal prima op mijn ST2 S in die wetenschap. Geen idee wat er gekleurd is aan die bril, behalve dat iemand anders bij die 0,3% een ander "gevoel" van veiligheid zou kunnen hebben dan ik, maar dat staat helemaal los van de bron. Als ik mezelf hier niet goed bij had gevoeld, dan had ik morgen namelijk net zo makkelijk iedereen van Stromer die ik maar te pakken kon krijgen hoogstpersoonlijk over de toonbank gesleurd en fw.nl uitgeroepen tot held van de dag.

Dat ik de handelswijze van fw.nl opnieuw (en opnieuw en opnieuw) niet kan goedkeuren, is eveneens gebaseerd op feiten: namelijk de dossiers die we hier op het forum hebben gelezen, pr-schandalen zoals nep-consumenten tests en misleidende vooraadinformatie (zelf van merken die fw.nl niet eens voert, waarmee ze belangstellenden de winkel/webshop inlokken om ze vervolgens hun eigen huismerk aan te smeren). En nu dit weer. Opnieuw geen idee wat er gekleurd zou moeten zijn aan die bril.

"Fw.nl is een hele nare ballentent met verwerpelijke verkoopmethodes, belabberde interne communicatie en mede dientengevolge een verschrikkelijke after-sales. Het is een bedrijf dat de markt helemaal naar de knoppen helpt met hulp van consumenten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten." Dát zou een uitspraak kunnen zijn waarbij je mij een gekleurde bril mag verwijten. Maar over alles wat ik hiervoor heb gezegd: absoluut niet!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Morgen maar eens horen hoe de vlag er echt bij hangt, wanneer het stof neer is gedaald. Fijn stromeur dat je er een paar telefoontjes aan wilt wagen. Ik denk dat de dealers niet blij zijn........ :bu:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Stromeur schreef: 14 okt 2019, 22:42
Mark78 schreef: 14 okt 2019, 22:35 Maar het is denk ik niet verkeerd om dergelijke berichten toch vanuit een nul punt te bekijken ipv met een gekleurde bril.
Dat heb ik ook gedaan.

Feit: een dalend uitvalspercentage van 0,3%. Ik zit helemaal prima op mijn ST2 S in die wetenschap. Geen idee wat er gekleurd is aan die bril, behalve dat iemand anders bij die 0,3% een ander "gevoel" van veiligheid zou kunnen hebben dan ik, maar dat staat helemaal los van de bron. Als ik mezelf hier niet goed bij had gevoeld, dan had ik morgen namelijk net zo makkelijk iedereen van Stromer die ik maar te pakken kon krijgen hoogstpersoonlijk over de toonbank gesleurd en fw.nl uitgeroepen tot held van de dag.

Dat ik de handelswijze van fw.nl opnieuw (en opnieuw en opnieuw) niet kan goedkeuren, is eveneens gebaseerd op feiten: namelijk de dossiers die we hier op het forum hebben gelezen, pr-schandalen zoals nep-consumenten tests en misleidende vooraadinformatie (zelf van merken die fw.nl niet eens voert, waarmee ze belangstellenden de winkel/webshop inlokken om ze vervolgens hun eigen huismerk aan te smeren). En nu dit weer. Opnieuw geen idee wat er gekleurd zou moeten zijn aan die bril.

"Fw.nl is een hele nare ballentent met verwerpelijke verkoopmethodes, belabberde interne communicatie en mede dientengevolge een verschrikkelijke after-sales. Het is een bedrijf dat de markt helemaal naar de knoppen helpt met hulp van consumenten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten." Dát zou een uitspraak kunnen zijn waarbij je mij een gekleurde bril mag verwijten. Maar over alles wat ik hiervoor heb gezegd: absoluut niet!
Je bent, net als ik trouwens, gekleurd door de dossiers die je noemt. De feiten uit het verleden liegen er niet om, vooral bij mezelf uit eerste hand. Maar mijn punt is, wat als er wel structureel wat aan de hand is?

De belangen van Stromer zijn groter dan fw.nl. Nou is de handelswijze van ibg er ook niet altijd een geweest van polderen, getuige de ruzies met andere fietsfabrikanten.

Ik vermoed dat we de waarheid niet helemaal te weten komen...
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mark78 schreef: 14 okt 2019, 22:51 Ik vermoed dat we de waarheid niet helemaal te weten komen...
De waarheid: Stromer meldt een uitvalspercentage van 0,3%. Fw.nl meldt twee gevallen.

Om met die twee gevallen van fw.nl aan de 0,3% van Stromer te komen, zou fw.nl in de afgelopen 2,5 jaar (want er is ook iemand met een ST1 X 2017 gebeld dus dit risico loopt al even) 666 Stromers moeten hebben verkocht. Dat zijn er gemiddeld 266 per jaar. Dat lijkt me niet onaannemelijk. Fw.nl en Stromer spreken dezelfde waarheid, maar kiezen vervolgens een ander beleid.
Mark78 schreef: 14 okt 2019, 22:51 Maar mijn punt is, wat als er wel structureel wat aan de hand is?
Dus jij volgt het beleid van fw.nl, stopt per direct met Stromeren, haalt de accu eruit en belt morgenvroeg je eigen dealer voor opheldering?

Laat je niet weerhouden door het feit dat ik niet maal om die 0,3% en het beleid van Stromer volg (rustig afwachten wat er gaat komen) en laat ons even weten wat ze je vertellen. Scheelt mij weer een telefoontje ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromeur schreef: 14 okt 2019, 22:25 [.... want je kunt bij zo'n percentage een ander "gevoel' van veiligheid hebben dan ik. Alle begrip daarvoor.
En daarom laad ik mijn accu wel gewoon 's nachts op ;)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Stromeur schreef: 14 okt 2019, 22:56
Mark78 schreef: 14 okt 2019, 22:51 Ik vermoed dat we de waarheid niet helemaal te weten komen...
De waarheid: Stromer meldt een uitvalspercentage van 0,3%. Fw.nl meldt twee gevallen.

Om met die twee gevallen van fw.nl aan de 0,3% van Stromer te komen, zou fw.nl in de afgelopen 2,5 jaar (want er is ook iemand met een ST1 X 2017 gebeld dus dit risico loopt al even) 666 Stromers moeten hebben verkocht. Dat zijn er gemiddeld 266 per jaar. Dat lijkt me niet onaannemelijk. Fw.nl en Stromer spreken dezelfde waarheid, maar kiezen vervolgens een ander beleid.
Mark78 schreef: 14 okt 2019, 22:51 Maar mijn punt is, wat als er wel structureel wat aan de hand is?
Dus jij volgt het beleid van fw.nl, stopt per direct met Stromeren, haalt de accu eruit en belt morgenvroeg je eigen dealer voor opheldering?

Laat je niet weerhouden door het feit dat ik niet maal om die 0,3% en het beleid van Stromer volg (rustig afwachten wat er gaat komen) en laat ons even weten wat ze je vertellen. Scheelt mij weer een telefoontje ;)
Hi Stromeur,

Ik weet niet hoe ik het je nog duidelijker moet maken, ik heb niet een fiets waar een risico over is gemeld. Ik zal ook niet stoppen en de dealer bellen. Ik zal nimmer meer een fiets bij fw.nl kopen.

Ik denk alleen dat we heel erg moeten oppassen dat we hier niet te snel oordelen.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Plaats reactie