Wind tegen

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Mijn ervaring met de turboknop op de Klever:

- je krijgt max vermogen ongeacht je eigen input, max snelheid/ondersteuning is afh van de gekozen ondersteuningsstand 1-2-3
- dat max vermogen krijg je ook zonder turboknop, enkel moet je eigen input hoog genoeg zijn
- persoonlijk is er voor mij geen enkel verschil daar ik altijd voldoende eigen inbreng heb (balkje bovenaan in het display = "vol"), maw turbo voegt dan niets meer toe want max ondersteuning is er al

Ik heb een collega die het rustig aan doet en dan doet de turboknop wat die moet doen, je vooruit helpen zonder veel eigen inspanning. Die collega doet zijn woon/werk (25km enkel) met de knop ingedrukt.
Bicarbonaat

idd de software die de ondersteuning bekijkt , checkt hoeveel je trapt , hoeveel de snelheid is , en nog andere parameters die het algoritme bepalen voor de ondersteuning.
, de turbo knop is een soort overbrugging van de intelligentie van de boordcomputer , en de motor werkt dan zonder compromis op 100%
stefaan.fiten
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2021, 14:04
Locatie: Hamont-Achel
Merk SP: Klever
Km-stand: 100

Ik heb een X-speed gekocht 3 jaar geleden en toen werd mijn turboknop geprogrammeerd op de stand 2. Dus ik kon permanent met "turbo" rijden op ondersteuning 2 en zodoende moest ik die knop niet de hele tijd ingedrukt houden. De technieker die dat toen voor mij gedaan heeft, is er niet meer.
Ik heb nu een B-Speed plus gekocht en zou dat weer zo geprogrammeerd willen hebben. Alleen is er niemand die weet hoe dat moet. Kan iemand me hiermee helpen?
Ik heb samen met mijn fietsenmaker/verkoper de instellingen van de X en de B nagekeken toen hij aan de computer hing, en die zijn identiek bij de X en de B.
Volgens mij moet je in de configuratie van het display zijn zodat je de instellingen van de turboknop kan kopiëren naar stand 2. Maar dat weet nu niemand hoe dat moet.
Iemand enig idee om me te kunnen helpen?
Plaats reactie