Gemiddelde leeftijd Stromer rijder.

Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

51.

Ik dacht in eerste instantie dat je wilde weten wat de gemiddelde leeftijd van onze Stromer fietsen is.
Kunnen we die ook nog een keer doen?
Mijn ST2 is 14 maanden oud en heeft bijna 12000 km op de teller
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Ik ben 30!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik ben (nog een paar dagen) 52 ... :az
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

61 en in m'n kop en fysiek 21. Wij hebben dit op de zeilclub al eens bekeken ons probleem aldaar was dat er de laatste jaren weinig jongeren lid werden en een ligplaats hadden.
Dit werd veroorzaakt door beschikking/prioriteten financiële middelen bij de Velomobielen was dit al net zo....een Velo aanschaffen van 8-10K doe je wat gemakkelijker als het kan.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

... inderdaad als het kan, én als de drang om "iets" te bewijzen (op de racer ofzo) wat tot bedaren is gekomen.

Met de ST1 X a 6k en kekke kleuren heeft Stromer voor het eerst wel geprobeerd ook de Young Urbans te bereiken, en dat is deels ook goed gelukt. Met de nieuwe ST1 zetten ze dit voort.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 28 feb 2020, 21:25 een Velo aanschaffen van 8-10K doe je wat gemakkelijker als het kan.
De gemiddelde leeftijd kan door de leaserijders naar beneden gehaald worden ...
Patrikius schreef: 27 feb 2020, 23:41 Ik vroeg mij zo af wat de gemiddelde leeftijd van de fietsbezitters hier op het forum is.
Het valt me nu op dat je het in je titel hebt over de "Stromer rijder" (dat zijn voor mij zowel de leaserijders als de rijders die hun SP in eigendom hebben) terwijl dat je het in de tekst dan weer over de fietsbezitters hebt (dan vallen de leaserijders af) ... beetje verwarrend. :?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jaap58
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:41
Locatie: Metropoolregio Rotterdam Den Haag

61
ST1X, 983W
Joost1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 nov 2019, 00:18

38 hier (als ik het getal typ vind ik dat er veel ouder uit zien dan ik me voel 8-) )
St3 L Black '+JSF-' (vanwege de snelheid en stealth lak, maar eigenlijk staat het gewoon voor Joost's Snelle Fiets :mrgreen:)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Golvas schreef: 28 feb 2020, 21:35
WFVst5 schreef: 28 feb 2020, 21:25 een Velo aanschaffen van 8-10K doe je wat gemakkelijker als het kan.
De gemiddelde leeftijd kan door de leaserijders naar beneden gehaald worden ...
Is dit erg?
Golvas schreef: 28 feb 2020, 21:35
Patrikius schreef: 27 feb 2020, 23:41 Ik vroeg mij zo af wat de gemiddelde leeftijd van de fietsbezitters hier op het forum is.
Het valt me nu op dat je het in je titel hebt over de "Stromer rijder" (dat zijn voor mij zowel de leaserijders als de rijders die hun SP in eigendom hebben) terwijl dat je het in de tekst dan weer over de fietsbezitters hebt (dan vallen de leaserijders af) ... beetje verwarrend. :?
Ik heb de stellige overtuiging dat op social media en fora slechts een enkeling zijn/haar woorden heel bewust kiest. Je zoekt hier dingen die er niet zijn.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik snap Golvas wel; in de context van een "serieus" onderzoek is de vraagstelling onduidelijk en inconsequent. En ja, ik denk ook dat lease (zowel zakelijk in BE als private in NL) een dure Stromer beschikbaar maakt voor jongere mensen die aan de start van hun carrière staan, of anderen wiens inkomen niet toereikend is voor aanschaf. Daar heeft Golvas wel degelijk een punt.

De peiling is ook nog eens alleen gericht op het Stromer Forum, dat gemiddeld denk ik oudere leden trekt dan Social Media zoals Facebook of Instagram, waar de jeugd op zoek is naar instant hap-snap opmerkingen en antwoorden en weigert om zelf ergens een half uurtje zoek- en leeswerk aan te spenderen. Dus ook dit medium beïnvloedt het resultaat.

Alleen dit is geen serieus onderzoek, maar een uit de losse pols peiling van Patrikius, en wat mij betreft doet het er dan allemaal niet zoveel toe.

Tot slot: taal is niet ieder zijn ding. Ik werk elke dag samen met engineers op hoog niveau. Die mensen zijn technisch zo goed, die rennen rondjes om mij heen (want ik ben nieuw en moet veel nog leren). Maar die engineers weten niet hoe je "platvorm" schrijft, ze maken aan de lopende band d/t fouten en zouden nergens zijn zonder de spellingchecker die inmiddels in bijna alle applicaties is ingebouwd. Het geeft niet, als ze maar goed zijn in waar ze voor zijn aangenomen. Ieder zijn ding.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie