Mijn Stromer gaat weg omdat ik me onzeker voel tussen de auto's

koert
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2020, 10:33

Ik ben nog helemaal nieuw op dit forum maar ben best beetje geschrokken van het bericht over het onzeker voelen op de rijbaan, ik heb tot nu toe vaak de zelfde ervaring als ik op de rijbaan rij, ook reageren automobilisten soms agressief en snijden ze je of je krijgt verwensingen naar je hoofd, dit in combinatie met het feit dat mijn ST1 met 820 watt accu het geeneens volhoud tot mijn werk, dat is 35 kilometer, dus moet sowieso 2X per dag aan de lader, ben benieuwd weer nog meer deze ervaring heeft?
Ik heb in ondersteuningsstand 2 alles redelijk open staan omdat ik anders net ze goed op een gewone E bike kan fietsen, ik rij gemiddeld 35 kilometer per uur i.p.v. 45 anders red ik het niet, dat valt mij best een beetje tegen, ook bij veel wind tegen zakt ie best ver terug in snelheid, mogelijk dat de ST5 een sterkere motor de snelheid beter vast houd, maar vooralsnog riskeer ik maar een boete en fiets ik gewoon op het fietspad met aangepaste snelheid
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

koert schreef: 19 okt 2020, 16:10 dit in combinatie met het feit dat mijn ST1 met 820 watt accu het geeneens volhoud tot mijn werk, dat is 35 kilometer, dus moet sowieso 2X per dag aan de lader, ben benieuwd weer nog meer deze ervaring heeft?

Vraag over de actieradius afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=49&t=3979
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

koert schreef: 19 okt 2020, 16:10 Ik ben nog helemaal nieuw op dit forum maar ben best beetje geschrokken van het bericht over het onzeker voelen op de rijbaan, ik heb tot nu toe vaak de zelfde ervaring als ik op de rijbaan rij, ook reageren automobilisten soms agressief en snijden ze je of je krijgt verwensingen naar je hoofd, dit in combinatie met het feit dat mijn ST1 met 820 watt accu het geeneens volhoud tot mijn werk, dat is 35 kilometer, dus moet sowieso 2X per dag aan de lader, ben benieuwd weer nog meer deze ervaring heeft?
Ik heb in ondersteuningsstand 2 alles redelijk open staan omdat ik anders net ze goed op een gewone E bike kan fietsen, ik rij gemiddeld 35 kilometer per uur i.p.v. 45 anders red ik het niet, dat valt mij best een beetje tegen, ook bij veel wind tegen zakt ie best ver terug in snelheid, mogelijk dat de ST5 een sterkere motor de snelheid beter vast houd, maar vooralsnog riskeer ik maar een boete en fiets ik gewoon op het fietspad met aangepaste snelheid
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Heel begrijpelijk maar jammer! Er gaat mij geen dag voorbij of er gebeurt wel bijna iets. Niemand begrijpt dat we snel zijn en onze plek op de rijbaan is velen totaal niet duidelijk. Ik ga regelmatig op het fietspad. Desnoods maar een boete ipv in de prak gereden te worden. Uitritten en zijwegen zijn crimes. Mega anticiperen!
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik lees dat je met een Cortiva helm rijdt ... waar heb je die gevonden ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Commuterplus schreef: 11 jan 2021, 21:02 Ik ga regelmatig op het fietspad.

...

Uitritten en zijwegen zijn crimes. Mega anticiperen!
Die griezelige uitritten waren voor mij juist één van de hoofdredenen om de rijbaan te gaan pakken. Op een fietspad verwachten ze je al helemaal niet met onze snelheid, zelfs niet als je daar 'netjes' 30km/u rijdt. Als het mis gaat heb je meters minder om te anticiperen, want je zit nog korter op de uitritten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt, ik pak daarom steeds vaker de weg en dan juist niet volledig rechts. Ik kan dan beter anticiperen. Mijn ervaring is dat het niet de auto's zijn die je in een lastig parket brengen maar fietsers en vooral voetgangers. Die laatsten zijn zeer regelmatig niet te zien in het donker wegens het ontbreken van verlichting. In die zin , geef mij maar de weg, ondanks geirriteerde automobilisten.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
mrstrom

Op de weg geeft inderdaad meer rust als je kijkt naar fietsers, wandelaars en uitritten. Ook met name de rotondes op het fietspad vind ik wel een crime.

Op de weg heb je daar veel minder last van, ook de rotondes op de weg gaan lekker vlot, zijn weinig autos die je kan kunnen bijhouden.

Verder heb ik nu na 2 jaar niet zoveel last meer van aso-rijgedrag van auto's. Het komt er toch steeds meer in dat ze er aan wennen. Ik blijf er bij meer mensen op de weg gaan rijden, hoe sneller men went aan de SPer.

Maar voor de topicstarter gewoon erg jammer, maar als het dermate stress en spanning geeft moet je wat anders zoeken, dan is het het niet waard natuurlijk.
Plaats reactie