Petitie "Stop de levensgevaarlijke speed pedelec-wetgeving"

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Binnen de bebouwde kom zijn idd minder problemen. Wel ervaar ik enige rusteloosheid in mijn gemoed wanneer ik rij op de vierbaans stadswegen eñ de grote doorgaande wegen in de stad. Wanneer ik in Nijmegen over "de weg door het jonkerbos" rij dan zorg ik dat ik niet net voor een auto invoeg. Op dit soort doorgaande wegen rijdt men net iets harder dan toegestaan.
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Marcellissimo
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2021, 12:24
Merk SP: Stromer ST2 2021
Km-stand: 4750

‘Meer dan 50 aanvragen voor ontheffing speed pedelec in Amersfoort, Fietsersbond verdeeld.’

Wat mij betreft een goede ontwikkeling. Het gaat mij echter niet ver genoeg. Ik wil een landelijke ontheffing. Liever vandaag dan morgen.

Ik zal nog even geduld moeten hebben.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/218475 ... deeld.html
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je (en je adepten) voelt/voelen je/jullie gestraft omdat je/jullie met een SP "op gevaar van eigen leven tussen auto's, vrachtwagens en bussen moet/moeten rijden" ... heb(ben) je/jullie er eigenlijk al eens aan gedacht om gratie te vragen aan Koningin Máxima ? :D
Laatst gewijzigd door Golvas op 05 jun 2021, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

je wilt toch niet op een fiest van 6 tot 8k, weer rustig 30 gaan rijden tussen de fietsers? De fiets is toch om mee te fietsen in het verkeer? gewoon gas erop.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Afhankelijk van het gedrag van die anderen. Als die redelijk 50 rijden dan wel ja. Op when waar 80 gereden wordt waag ik mij daar liever niet tussen.

Daarnaast: in gevallen erg harde regen, dichte mist, gladheid, etc. doe ik ook liever wat rustig aan. Dat zou ik ook graag legaal doen zonder vrees voor mijn leven.

Dus jawel, ook op een fiets van 8k wil ik wel eens 30 km/h op het fietspad rijden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij knallen de meesten die met hun fiets van 8k het fietspad kiezen gewoon kneiterhard door.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

+1

Als je 8k betaald voor een fietsje dan "moet" je ook knallen natuurlijk, zelfs op het fietspad, slalommend tussen de anderen door en liefst nog gaan staan op die trappers zodat je die tragere zo snel mogelijk voorbij bent.
(een beetje race fiets kost ook al snel 8k)
Het is een hele oefening om me daar niet aan te ergeren, soms lukt dat soms niet...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Ja dat doe je een paar keer als je fiets net nieuw hebt. Na een paar close calls bedenk je je wel en pas je gewoon je snelheid aan. Ik heb bijna iemand vol van achteren aangereden, omdat diegene last minute via een klein gaatje tussen de betonblokken van de b-weg het fietspad op ging. (Echt totaal geen logische plek om normaal het fietspad op te gaan, maar dat terzijde). Keek op dat moment heel even naar mijn omni. Had geen halve seconde later omhoog moeten kijken, want ik kon nog net uitwijken.

Zolang je daar waar je rijdt geen ontheffing hebt en je veroorzaakt een ongeluk met letselschade aan een 3e partij, ben je redelijk het haasje. En je mag gewoon op de weg... dus als je wilt knallen; kan dat toch lekker daar :)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Roofless
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:42
Locatie: Hellevoetsluis
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1000

Ben de laatste maanden heerlijk op de speed pedelec aan het fietsen maakt me niet uit waar. In ieder geval niet op de weg.
In de bebouwde kom beetje relaxed, daar buiten rond 35 40 heerlijk genieten. gewone bel erop geeft iets meer rust voor de tragere rijders.
en accepteren dat je af en toe iets langzamer moet.
Hebben die fietsen voor de fun.
De boete nemen we op de koop toe.
Maar nog nooit aangehouden. :D
Stromer ST1 Deep red, Kinekt zadelpen, Kinekt stuurpen
mrstrom

Roofless schreef: 09 jun 2021, 15:59 Ben de laatste maanden heerlijk op de speed pedelec aan het fietsen maakt me niet uit waar. In ieder geval niet op de weg.
In de bebouwde kom beetje relaxed, daar buiten rond 35 40 heerlijk genieten. gewone bel erop geeft iets meer rust voor de tragere rijders.
en accepteren dat je af en toe iets langzamer moet.
Hebben die fietsen voor de fun.
De boete nemen we op de koop toe.
Maar nog nooit aangehouden. :D

Je geeft zelf al aan dat je dus illegaal bezig bent he. 1 je mag daar niet fietsen, 2 ja mag op fietspad max. 30km/h. Kan wel relax zijn en misschien wel veilig, maar ja. Koop dan gewoon een Ebike en doe echt relax.
Plaats reactie