Tijd voor nieuwe speed pedelec ?

Bicarbonaat

In het begin sprak
Men over de klever 1200wh batterij

Ik doe er 42km ww mee
En na 42km @ 45kph heb ik nog meer dan 40pct soc over.

Klever b speed 1200wh batt
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Daar ben ik heel blij mee. Ik heb vandaag mijn leasebestelling voor de X-speed met 1200Wh batterij doorgegeven, enkel de framemaat nog.
Tornado
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2018, 16:10
Locatie: Lievegem
Merk SP: R&M cruiser HS
Km-stand: 14000

Net terug van mijn testrit met de klever x speed original.
Mooie korting gekregen voor deze fiets met 1200 wh accu en volledig overtuigd.
Wat een verschil met mijn Bosch middenmoter. Hard werken om 36 km/h te halen tegenover in stand 2 45km/h rijden. Toch heb ik nog steeds het gevoel te fietsen.
De bestelling zal deze namiddag gebeuren… nog twijfel tussen oranje en donkergrijs (250 euro duurder)
Wim_B
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2019, 18:34
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 41.000

Beste forumleden,

ik mag binnenkort een nieuwe leasefiets kiezen.
Ik twijfel momenteel tussen de Klever X Speed en de Klever X Speed Original, beide met 1200 Wh accu en met by.schulz zadelpen (aan gezien BodyFloat Kinekt niet op de whitelist van Klever staat)

Ik ken (in grote lijnen) de verschillen tussen deze twee modellen.
De X Speed Original heeft
- een minder goede vork nl. een "Spinner". Deze vork ken ik niet. Heeft iemand hier meer info over? Op de website staan er geen specs over deze vork.
- Magura MT4 vooraan (ipv MT5 vooraan op de X Speed)
- een minder goede verlichting vooraan: B+M IQ-X (ipv Supernova M99 Mini Pro). Ik heb m.i. de B+M IQ-X op mijn ST1 en die doet het na 7 jaar nog steeds prima. Meer heb ik niet nodig.

De Original kost 5450 euro (incl, 1200 Wh, excl. Schulz)
De Klever X speed kost 6450 euro (incl, 1200 Wh, excl. Schulz)

Verantwoorden bovenvermelde 3 verschillen volgens jullie het prijsverschil van 1000 euro ?
Een goede verende vork vind ik belangrijk, maar 1000 euro extra vind ik buiten proportie.

Ik merkte ook op dat er op de site van Klever bij de X Speed Orginal op de foto geen verlaagd spatbord staat? Klopt dit volgens jullie? Mij lijkt het vreemd dat enkel de X Speed Orginal op dat vlak niet zou mee geëvolueerd zijn?

Alvast hartelijk dank voor jullie advies.
Laatst gewijzigd door Wim_B op 07 sep 2021, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST1 (mei 2014)
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Ik zat met dezelfde keuze en voor mij gaf vooral de verlichting de doorslag. Alleen spijtig dat voor die prijs de Supernova pro er niet opstond.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Mag ik vragen waarom je voor een Klever gaat ?

Voor 200 meer heb je nu een ST2 met de grootste accu !
In de praktijk rijd je met de 1200 Wh van klever net zo veel kilometers als met de 983 Wh van stromer.

Wel het gemak van een riem.

Heb je liever een ketting, dan heb je zelfs een ST1 voor 100 euro minder voorzien van de 983 Wh accu, verende voorvork en zadelpen.

Dan zal de restwaarde van een stromer ook nog hoger zijn.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

MarcelH schreef: 07 sep 2021, 19:19 Mag ik vragen waarom je voor een Klever gaat ?

Voor 200 meer heb je nu een ST2 met de grootste accu !
In de praktijk rijd je met de 1200 Wh van klever net zo veel kilometers als met de 983 Wh van stromer.

Wel het gemak van een riem.

Heb je liever een ketting, dan heb je zelfs een ST1 voor 100 euro minder voorzien van de 983 Wh accu, verende voorvork en zadelpen.

Dan zal de restwaarde van een stromer ook nog hoger zijn.
Mijn mening, en het staat ieder vrij om er anders over te denken:
1) laat de Klever ondersteunen op het niveau van de ST2 of ST1 en de Klever rijdt nog als de Stromers stil staan
2) 5 speed met zulke grote stappen, niet mijn ding, riem heeft uiteraard een voordeel
3) een Stromer buiten garantie is een waardeloze hoop oud metaal/bodemloze put (aan u de keuze), of Klever beter scoort weet ik niet maar van Stromer weet ik het wel, niet/nooit/ een 2de hands Stromer voor mij, zelfs niet als het gratis is en DAT zegt genoeg

Maar ik vind de argumentatie niet slecht, verschillende meningen en kijken wat de markt te bieden heeft is enkel een voordeel. Ieder heeft recht op zijn/haar mening en ieder heeft recht op zijn/haar noden wat betreft keuze SP.
Hoed af voor dit forum, chapeau.
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Mijn ervaring is dat een riem trager is dan een ketting. Warom op de st3 en st5 geen riem?
Ook viel mij op dat de Klever op stand 2 hetzelfde rijdt als de st2 op stand 3.
Ofwel heeft mijn collega een slechte st2 maar ik rij hem dagelijks zonder moeite uit mijn wiel.
Vandaag eerste keer op stand 2 tegen 45 km/u zonder moeite naar mijn werk gereden.

Mijn reden van de Klever is vooral dat ik niet zoals iedereen hier met een Stromer wil rijden
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

) een Stromer buiten garantie is een waardeloze hoop oud metaal/bodemloze put (aan u de keuze), of Klever beter scoort weet ik niet maar van Stromer weet ik het wel, niet/nooit/ een 2de hands Stromer voor mij, zelfs niet als het gratis is en DAT zegt genoeg
Oeps, zeker niet mijn mening. De ST1 is over het algemeen een probleemloze fiets. Gooi er maar een zoekfunctie overheen. De ST3 is over het algemeen ook prima. Probleem is dat op individueel niveau er pechvogels zijn. Ik rij zonder echte problemen al bijna 20000 km ( individuele geluksvogel........?, ik denk het niet)
Jins, ik ben oprecht benieuwd naar de onderbouwing van je mening dat de Klever in een lagere stand meer actieradius heeft als een Stromer en vervolgens even hard gaat. Dit was namelijk niet de ervaring van Stromeur. Haar ervaring is de reden dat ik nu afzie van een Klever ( plus het feit dat ik niet van mn fm afscheid wil nemen).
Groetjes Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik beoordeel een product niet op de merknaam die erop staat, maar op de kwaliteit van dat product. Daarom staat hier nu een Klever X Alpha 45: omdat ik het een hele goeie SP vind. Niet omdat ik ineens anti-Stromer ben.

Het klopt dat Stromers zo hun nukken hebben, maar dat hebben andere merken ook. Ondanks dat blijft Stromer een enorm populair merk en daarom hebben Stromers een relatief hoge restwaarde. Daar kunnen mensen van alles van vinden, maar dat is gewoon een feit en dus iets wat iemand wel degelijk kan meewegen in de aankoopkeus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie