Klever 2022 line-up

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gewoon de ondersteuning een tikkie terugzetten, gaat een Klever nog steeds kleiterhard maar je komt er meteen beduidend verder mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Zoals Stromeur zegt, gewoon de ondersteuning lager zetten.
In stand 2 gaat je gemiddelde snelheid nauwelijks dalen maar je verbruik wel. Je merkt die stand 2 heeeel duidelijk aan de acceleratie en dus prestatie.
Het verschil in efficiëntie tussen Stromer en Klever (of elk ander merk) is gerommel in de marge, het enige wat het verbruik dan bepaald is de prestatie. Of gaat een Klever die een andere SP volgt meer (gemeten) verbruiken voor dezelfde motor prestatie? Nee dus. Gaat de Klever meer verbruiken als de andere SP niet kan volgen, niet in acceleratie en niet in Max speed, ja dus en dat is toch logisch.
Je gaat met een ST5 vol open ook geen 60 km halen. Je kan dus kiezen, range of fun. Het gaat niet over goed of slecht.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 05 aug 2021, 16:35 Zoals Stromeur zegt, gewoon de ondersteuning lager zetten.
Voordat ik zelf een Klever had begreep ik hier trouwens niks van. Mijn Stromers stonden altijd op max, dat is wat ik wil (en dat willen we bijna allemaal). Al dat gehannes van die Kleverianen met hun ondersteuning om nog érgens te komen met hun 570Wh of 850Wh accu; kunstgrepen om een onwerkbare actieradius op te krikken, vond ik.

Maar mijn Alpha gaat zo allemachtig hard, inderdaad vooral bij het optrekken. Die geeft zoveel meer dan nodig, dus ik zou het geen probleem vinden om b.v. in de laagste stap van stand 3 te rijden, (Per stand 1, 2, 3 kun je vijf stappen instellen.) Dan rij je nog steeds met weinig inspanning 45km/u en je actieradius gaat met sprongen vooruit.


De motor 'efficiënter maken' is soms niks meer dan dat de fabrikant de ondersteuning alvast wat voor ons afknijpt. Dat is het spelletje, en dat spelletje speelt Stromer b.v. net wat anders. Waardoor ik de ondersteuning van Stromers trouwens wel intuïtiever aan vind voelen. (En je komt er verder mee op max..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fourre
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 aug 2021, 22:54

Stromeur schreef: 21 jul 2021, 17:09 Eind september komt de nieuwe Klever brochure uit met de line-up voor 2022.

Naast de inmiddels bekende PINION en Alpha zal hier ook de nieuwe Y-Muse in zijn opgenomen (45km/u variant naar verwachting in oktober leverbaar), én nog een ander, compleet nieuw model waarover ik - ondanks verwoede pogingen mijnerzijds - niks uit de Klever vertegenwoordiger losgepeuterd krijg.

Wat voor Klever type/model missen jullie nog in de line-up?
Is er nog nieuws over die brochure? we zijn toch stilaan eind september :bi
Ik wacht vol ongeduld op de kleuren van 2022, de rode pinion X-Speed (mijn voorkeur) kan je volgens mijn FM niet meer bestellen in maat M.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klever liet me weten dat het niet de consumentenbrochure is, maar de dealerbrochure die dit jaar uit komt. En inmiddels is-ie gepland voor oktober. De consumentenbrochure komt pas begin volgend jaar.

Rijkelijk laat vind ik, want Klever mist zo een half jaar aan pre-orders en daarmee staan ze meteen weer dik op achterstand van marktleider Stromer, die de nieuwe modellen al afgelopen augustus heeft gepresenteerd. En QWIC volgde afgelopen weekend.

Ik krijg de Klever dealerbrochure wel toegestuurd en ik mag eruit publiceren. Dus zodra ik 'm binnen heb ga ik foto's en info delen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bicarbonaat

Jins schreef: 05 aug 2021, 16:35 Zoals Stromeur zegt, gewoon de ondersteuning lager zetten.
In stand 2 gaat je gemiddelde snelheid nauwelijks dalen maar je verbruik wel. Je merkt die stand 2 heeeel duidelijk aan de acceleratie en dus prestatie.
Het verschil in efficiëntie tussen Stromer en Klever (of elk ander merk) is gerommel in de marge, het enige wat het verbruik dan bepaald is de prestatie. Of gaat een Klever die een andere SP volgt meer (gemeten) verbruiken voor dezelfde motor prestatie? Nee dus. Gaat de Klever meer verbruiken als de andere SP niet kan volgen, niet in acceleratie en niet in Max speed, ja dus en dat is toch logisch.
Je gaat met een ST5 vol open ook geen 60 km halen. Je kan dus kiezen, range of fun. Het gaat niet over goed of slecht.
op de b , merk ik zeer goed dat ik op stand2 rijd , dat is 25km/h en harder met de benen duwen.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 27 sep 2021, 21:26 Klever liet me weten dat het niet de consumentenbrochure is, maar de dealerbrochure die dit jaar uit komt. En inmiddels is-ie gepland voor oktober. De consumentenbrochure komt pas begin volgend jaar.

Rijkelijk laat vind ik, want Klever mist zo een half jaar aan pre-orders en daarmee staan ze meteen weer dik op achterstand van marktleider Stromer, die de nieuwe modellen al afgelopen augustus heeft gepresenteerd. En QWIC volgde afgelopen weekend.

Ik krijg de Klever dealerbrochure wel toegestuurd en ik mag eruit publiceren. Dus zodra ik 'm binnen heb ga ik foto's en info delen :ay
Ja moeilijk te begrijpen inderdaad.
Vervolgens komt de folder uit, zijn de levertijden enorm en is de zomer voorbij....tuurlijk is het een fiets voor het hele jaar door maar de koop kriebels / ik wil rijden kriebels zijn het grootst in het voorjaar...
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hetzelfde gebeurde met de Alpha. De eerste batch was te klein om aan alle vraag te voldoen. De tweede batch kwam te laat, en dan ineens is de 'hype' voorbij. (Want reken maar dat die hype er was, helemaal toen ik er eentje gekocht bleek te hebben.) Niet voor niks dat Klever de prijs van de X-Speed PINION verlaagde, want dan moest die maar verkocht worden bij schaarste aan Alpha's.

Dan moeten ze zich bij Klever niet afvragen waarom ze blijven achterlopen op Stromer. Ik vind het écht jammer dat het zo gaat, want het merk heeft veel leuks te bieden en als je het design prima vindt, dan heb je met een Klever meer SP voor je geld dan bij Stromer.

Wat Klever ook lanceert, je hebt helemaal gelijk, het moet - in ruime voorraad - leverbaar zijn omstreeks maart/april.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bicarbonaat

Mischien zijn de aandeelhouders van klever niet geldzuchtig en doen ze waar ze zich goed bij voelen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reken er maar op dat Kymco (Taiwanese scootergigant/eigenaar van Klever) wél geldzuchtig is, maar kosten snijdt waar dat juist niet moet.

Kymco kan gewoon de stekker uit het merk trekken als ze vinden dat ze het nu wel lang genoeg hebben geprobeerd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie