Zaterdag 31 juli: Ellio test-event Leuven

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op zaterdag 31 juli organiseert Ellio op de thuisbasis nabij Leuven van 10-16u een test-event. Meer info:

https://mailchi.mp/3f0941994b39/ellio-e ... 2341c4447a
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit bericht kwam vandaag binnen. Voor mij helaas te kort dag, ik heb aankomende zaterdag al afspraken.

Maar als anderen gaan: veel plezier en deel hier vooral je foto's en ervaringen. Vinden we leuk :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik ben gisteren dus naar Leuven gereden om eens kennis te maken met de Ellio.
En dat was een leuke ervaring.
Gezellige ontvangst met de "uitvinder" hij is al sinds 2005 bezig met de fiets. Er stonden verschillende prototype's te toon die de uiteindelijk Ellio voorafgingen. Ik kreeg de nodige aandacht en er werd uitgebreid uitgelicht hoe de Ellio tot stand is gekomen.

De fiets zelf, het uitzicht is niet ieders smaak, en zeker niet het design boven functie principe zoals we dat van Stromer kennen. Een beetje een mini fiets op steroïden. Het heeft wel wat. Voelt erg stevig en robuust aan.
Hoe rijdt het, Prima, het is even wennen. De eerste kwart trap die je maakt met de pedalen trap je zonder dat er iets gebeurd, je hebt wel wat weerstand en dan ben je weg, door de automatische versnellingen (best handig) gaat het snel aan een stevige snelheid en dat blijft gaan tot je aan het maximum zit. Nu is het in Leuven redelijk heuvelig en er was een stevige wind, dus om heuvel op en wind tegen aan 45 te rijden moest er stevig gewerkt worden, met mijn ST1 kan je 45 vergeten. denk dan eerder aan -30
Er zijn daar ook veel kassei weggetjes en de vering werkt prima, geveerde zadel en verende stuurpen doen wat er van verwacht wordt. Ik had een comfort model, stuur met veel backsweep en nog een verhoogde stuurpen met mijn 1,68 zat ik als een koning. Vind ik helemaal prima. Overigens rijd er iemand van +2meter met een Ellio rond.
Je kan op de Ellio de trapfrequentie instellen van 50 to 95 (als ik het goed heb) maar hoe en of dat invloed heeft op de snelheid heb ik nog niet helemaal door, gewoon fietsen en niet teveel over nadenken.
Ook een leuk iets is dat je een snelheidslimiet kunt instellen, handig voor in de bebouwde kom of op het fietspad.
Er is veel aandacht gegeven aan het waterdicht maken van de elektronica, onder andere met connectoren uit de automobiel industrie.
Wat nog meer?
Als je achteruittrapt remt hij met de motor op het voorwiel dat was wel even wennen.
Je voelt de voorwielmotor wel wat trekken. (bergop kasseien)
Als de batterij leeg is kan je niet verder fietsen, daar hebben ze al best wat commentaar op gekregen en ze zijn aan het kijken of ze dit toch op een af andere manier kunnen mogelijk maken.
Licht met een team functie.
Een stevige bagagedrager achteraan, eentje voor vooraan staat op de planning.
Er zou er ook al ééntje in Nederland rondrijden.

De eerste indruk is zeker positief, er werd voorgesteld om via een dealer hier in de buurt een afspraak te maken voor een langere proefrit en dan kan ik mijn woon werk traject er eens mee rijden en heb ik een beter idee hoe het rijdt tov mijn ST1 op vlak terrein, ga ik zeker doen... wordt vervolgd.
Bijlagen
tempImageptdRhI.gif
tempImageptdRhI.gif (8.65 MiB) 990 keer bekeken
tempImagehb3ucA.gif
tempImagehb3ucA.gif (7.83 MiB) 990 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Tony Mb op 01 aug 2021, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Cool, bedankt voor je verslag! Ook interessant om te weten dat er ook iemand van 2 meter mee rondrijdt... :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Leuk verslag Tony Mb, gave foto's ook. Ik ben benieuwd naar je ervaringen op je ww-traject.
Tony Mb schreef: 01 aug 2021, 13:06 Gezellige ontvangst met de "uitvinder" hij is al sinds 2005 bezig met de fiets. Er stonden verschillende prototype's te toon die de uiteindelijk Ellio voorafgingen.
Ellio deelde onlangs een foto van één van hun prototypes op FB. Ik mocht 'm hier delen van ze.

Altijd boeiend om te zien wat er aan een productie exemplaar vooraf gaat:


Ellio prototype.jpg
Ellio prototype.jpg (77.35 KiB) 984 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zoek de 7 (duizend) verschillen :ai

Het eindresultaat is een flinke verbetering!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Die noodstop hé... functie boven design :lol:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 01 aug 2021, 13:29 Die noodstop hé... functie boven design :lol:
Geweldig hè, maar op een prototype kan ik me wel voorstellen dat je die wilt hebben...

Voor het ultieme "olifant op de bagagedrager" gevoel :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

:mrgreen:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Leuk verhaal Tony. En nu nog naar Nederland. Ik zal mn fm eens vragen of hij geen belangstelling heeft deze fietsen te leveren🥰. Zou toch een mooie aanvulling zijn op zijn leveringsprogramma.
Wat is de actie radius van deze fietsen ook al weer? Zit toch een 1200 Wh in dacht ik?
Groetjes, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie