Klever nu ook leverbaar via fietsenwinkel.nl

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een paar maanden geleden hoorde ik van Klever dat ze in zee zouden gaan met fietsenwinkel.nl.

Ik ben toen behoorlijk uit mijn stekker gegaan, want wij weten hoe het met de service op Stromers via fw.nl is verlopen en daar heb ik Klever toen ze dit vertelden een uitgebreide bloemlezing over gegeven. (Overigens lezen we de laatste tijd maar weinig klachten over fw.nl. Is de service eindelijk verbeterd of melden hun Stromer-klanten zich hier niet meer?)

Maargoed, de Klever-plannen lagen er, dat zijn verder onze zaken ook niet en eerlijk is eerlijk: wanneer je je dealernetwerk aan het uitbreiden bent omdat je wil groeien in de NL/BE markt, dan kun je bijna niet om zo'n grote partij heen.


Het goede nieuws: zowel Klever als fw.nl pakken de samenwerking serieus op: Klever heeft een trainingsdag georganiseerd die door twaalf monteurs van vijf verschillende fw vestigingen is bijgewoond: Enschede, Groningen, Tilburg, Zwolle en Utrecht. Dat is alvast 12x zoveel als die ene Stromer monteur die we nooit te zien of te spreken kregen. (Ik weet niet of dat er inmiddels ook meer zijn, zal het t.z.t eens vragen aan Stromer.)

De tijd moet uitwijzen hoe dit verder gaat. Ik hoop dat mensen hun onderbouwde ervaringen met dealers - verrassend goed, neutraal, dikke prut - op het forum blijven delen, want daar zijn we allemaal mee geholpen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Logische zet. Iphones worden ook bij Mediamarkt verkocht en niet alleen in de Apple Store.
Het succes wordt ook medebepaald door de betrouwbaarheid van de Klever. Geen bizarre storingen en schade = geen bizarre discussies en garantieclaims bij de verkopende partij.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 27 jul 2021, 19:38 Iphones worden ook bij Mediamarkt verkocht en niet alleen in de Apple Store.
Ja, goeie.

Zorg als fabrikant/importeur voor een laag uitvalspercentage, opgeleide winkelmonteurs, goede ondersteuning aan dealers (informatie/onderdelen) en verder is het een kwestie van strak er bovenop zitten als er toch klachten komen. Dat fw.nl er meteen vanaf dag één met 12 opgeleide monteurs in zit is in elk geval een hele goeie start.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie