Pronto stopt Amersfoort & Utrecht

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Als ik goed zocht was dit nog niet gepost...

Zojuist bij Pronto Amersfoort vandaan en kreeg te horen dat de beide vestigingen al op 1 september sluiten.
Eigenaar stopt vanwege gezondheid en er was niemand om over te nemen.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

marco-hlv schreef: 13 aug 2021, 16:22 Als ik goed zocht was dit nog niet gepost...

Zojuist bij Pronto Amersfoort vandaan en kreeg te horen dat de beide vestigingen al op 1 september sluiten.
Eigenaar stopt vanwege gezondheid en er was niemand om over te nemen.
Dat is helaas inderdaad zo.
Zeer trieste situatie waar ik al een tijdje wakker van lig...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Begeeep dat ze niemand verwezen of overdragen naar een andere dealer in de buurt. Vreemd ook vond ik.

Zit er eentje in Spakenburg , Duijst en Profile Soest.
Ikzelf denk er aan om weer naar Amsterdam te gaan. Moet mogelijk nieuw achterwiel 😭
Kreeg nog wel adres om kabel naar motor te lassen. Anders dikke pech.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sobat schreef: 13 aug 2021, 17:48
marco-hlv schreef: 13 aug 2021, 16:22 Als ik goed zocht was dit nog niet gepost...

Zojuist bij Pronto Amersfoort vandaan en kreeg te horen dat de beide vestigingen al op 1 september sluiten.
Eigenaar stopt vanwege gezondheid en er was niemand om over te nemen.
Dat is helaas inderdaad zo.
Zeer trieste situatie waar ik al een tijdje wakker van lig...
Ik heb Daan (de eigenaar van Pronto) net even gesproken en het is inderdaad een treurige situatie. De fysieke winkels gaan per 1 september dicht. De complete voorraad is in de uitverkoop gedaan. Dit zal na sluiting van de fysieke winkels nog wel even doorlopen, maar dan alleen op afspraak.

Pronto heeft nog een stuk of 13 Stromers staan. Normaalgesproken promoot ik op ons forum geen uitverkopen, maar gezien de situatie maak ik in dit geval een uitzondering. Dit is wat er nu staat:


Nieuw:
ST2 Belt, in Sport en Comfort, maat M
Verschillende modellen/kleuren Stromer ST1
Stromer ST3 in zwit en zwart maat M
ST1 X, charcoal
Oud model Stromer ST1

Gebuikt:
Diverse Stromers ST2 S
Stromer ST1 X Comfort, Orange
Oud model Stromer ST1, bruin (speciale editie)

Voor de actuele lijst, prijzen en contact kun je het beste het Pronto account op Marktplaats raadplegen:

https://www.marktplaats.nl/u/pronto-e-b ... /35525275/


Mocht je interesse hebben in een Stromer van Pronto (regio Utrecht/Amersfoort), houd er dan dus rekening mee dat je voor garantie, service en onderhoud een adoptiedealer moet zoeken. Niet elke dealer neemt Stromers van een andere dealer in onderhoud en voor werkzaamheden onder garantie kán een adoptiedealer een vergoeding vragen voor het arbeidsloon.

Zie voor meer info over adoptiedealers:

viewtopic.php?f=5&t=372
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

marco-hlv schreef: 13 aug 2021, 23:47 Ikzelf denk er aan om weer naar Amsterdam te gaan. Moet mogelijk nieuw achterwiel 😭
Die grote jongen in Amsterdam heeft tegenwoordig een uitgebreide werkplaats in een tweede vestiging. Toen Juizz over de kop ging waren ze bereid om SP's van die winkels in onderhoud te nemen. Ik denk dat dat nu niet anders is. (Eerder kon het gewoon niet vanwege te weinig capaciteit en dan gaan eigen klanten voor natuurlijk.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik ken de achtergrond niet maar heb zowel mijn ST3 als mijn ST5 bij Daan gekocht.

Erg treurig als je iets moois aan het opbouwen bent, Utrecht is nog niet zo heel lang open en er komt door dit soort redenen een einde aan al je harde werk.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

In Utrecht zit Juizz er ook nog steeds (overgenomen ). In Haarlem vind ik de service (nu 2x nodig gehad) nog steeds prima.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Laatste Pronto-evenement...

Link: https://www.fightcancer.nl/event/daans- ... ght-cancer

Niet in de gelegenheid om mee te doen en wil je toch Daans wens ondersteunen (donatie doen) dan kan dat ook via mijn account: https://www.fightcancer.nl/fundraisers/robschenk

Daans Drive to Fight Cancer

Zondag 26 september 2021

Zondag 26 september vindt Daans Drive to Fight Cancer plaats, een fiets, e-bike en scooterevenement in de omgeving Amersfoort/Utrecht om aandacht te vragen voor de ziekte kanker. Deelnemers en teams gaan zoveel mogelijk donaties ophalen voor Fight cancer om baanbrekend kankeronderzoek te financieren. Het evenement is een samenwerking tussen Fight cancer en Daan Laseur met zijn onderneming Pronto in Amersfoort. Helaas is bij Daan afgelopen 30 juni uitgezaaide galblaaskanker ontdekt. Dit is een vrij zeldzame aandoening met weinig kans op genezing. Een hele grote klap voor Daan en voor zijn familie. Daan heeft besloten per 31 augustus te stoppen met zijn onderneming Pronto Scooters. Daarom zal Daan's Drive to Fight Cancer een laatste Pronto-evenement zijn.

Daan: Mijn wens is om per e-bike, fiets of scooter met alle betrokkenen vanuit onze winkel in Amersfoort naar de winkel in Utrecht te rijden (en weer terug) en op deze wijze aandacht vragen voor de ziekte "kanker". Vanuit Utrecht hebben wij eventueel ook vervoer met een touringcar naar Amersfoort en repatriëren wij je fiets, scooter of e-bike. Na deze ride is er een volledig verzorgde BBQ in Amersfoort met aansluitend een veiling waar je op leuke items kunt bieden. Wij zullen o.a. een e-bike beschikbaar stellen. Allemaal bedoeld om geld en aandacht in te zamelen. De slogan "Love life, Fight cancer" is precies wat nodig is voor ieder mens!" Het was dan ook mijn ambitie om nog jaren te kunnen ondernemen met e-bike merken en het bedrijf Pronto uit te bouwen. Helaas is mijn lot op dit moment anders dan gedacht."
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik hoorde vandaag dat Pronto de maand september toch nog open blijft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bonzo61
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mar 2021, 10:29
Locatie: Amersfoort!
Merk SP: Klever X Alpha 45 (red copper)
Km-stand: 176

Plaats reactie