Wat willen jullie vragen aan Stromer?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 28 aug 2021, 15:33 In elk geval of de onderplaat van de ST3 Belt op de productieexemplaren wel netjes zijn. Zie https://speedpedelecreview.com/viewtopi ... 09#p102709
Je was erbij toen we de vraag stelden, maar voor de meelezers: die krom trekkende afdekplaat van het controllervak van de ST3 heeft Stromer (terecht) flink wat hoofdpijn bezorgd.

De afdekplaat van de ST3 met PINION is anders gevormd (ook al vanwege de PINION) en van ander materiaal, dus het ZOU opgelost moeten zijn... Maar daar zullen we zoals gebruikelijk in de praktijk achter moeten komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 28 aug 2021, 18:48 Euhhhh...wat de grote verrassing is :ay
Ik heb mijn best gedaan, maar ik mag er niks over zeggen. Dat is contractueel vastgelegd.
MarcelH schreef: 28 aug 2021, 18:48 Wanneer ze net als Klever ook met knipperlichten komen.
Daar heeft Stomer naar gekeken (want die houden de concurrentie ook goed in de gaten), maar dat zou nogal wat voeten in de aarde hebben, omdat bepaalde 'delen' van de Klever op een andere manier door de typegoedkeuring zijn gegaan dan diezelfde delen van een Stromer.

Ik heb niet doorgevraagd op de details, maar het komt erop neer dat een deel van de Stromers herontwikkeld/gemodificeerd moeten worden en opnieuw door de typegoedkeuring moeten gaan, om ze met richtingaanwijzers gekeurd te krijgen.

Dat (kosten), in combinatie met een designafdeling (ja, die weer) die het niet echt ziet zitten, maakt dat er vooralsnog geen richtingaanwijzers op Stromers komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Blackbird schreef: 29 aug 2021, 02:28 Zit er nog een groter framemaat in de pijplijn voor de nieuwe ST2 met riem ? . Als grote belg van 1.90m ben ik geinteresseerd maar een frame van <1.78m is me te klein :?
Nee helaas. Hebben we (nouja vooral FreddyH want ik ben totaal ongeloofwaardig als lange-mensen-ambassadeur) vorig jaar naar gevraagd en dit jaar opnieuw, maar het volume XL-frames is te laag om het kostendekkend te maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tony Mb schreef: 29 aug 2021, 09:24 Zit er echt een cargo stromer (sp) in de pijplijn?
Daar is tijdens een interne brainstormsessie sprake van geweest, maar dit heeft zich vooralsnog niet vertaald naar concrete plannen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

Stromeur schreef: 29 aug 2021, 21:28
Blackbird schreef: 29 aug 2021, 02:28 Zit er nog een groter framemaat in de pijplijn voor de nieuwe ST2 met riem ? . Als grote belg van 1.90m ben ik geinteresseerd maar een frame van <1.78m is me te klein :?
Nee helaas. Hebben we (nouja vooral FreddyH want ik ben totaal ongeloofwaardig als lange-mensen-ambassadeur) vorig jaar naar gevraagd en dit jaar opnieuw, maar het volume XL-frames is te laag om het kostendekkend te maken.

Bedankt voor het navragen Stromeur en FreddyH , dan zal het voor mij nog afwachten worden tot de ST3 met Pinion/belt bij de FM staat voor een proefrit alvorens ik een beslissing ga nemen . Dan zal het Klever X-speed met Pinion of ST3 Pinion/ belt worden .
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het blijft een volume dingetje. De M en L worden vanuit dezelfde mal gemaakt, voor een XL hebben ze een andere mal nodig. Dat kost een boel geld.
Ze zeggen dat ze het in de gaten houden en dat dealers weinig vraag naar XL merken, maar volgens mij is het anders: lange mensen zijn gewoon geïnformeerd en komen niet eens vragen.

Ik heb wederom de visie vanuit de klant uitgelegd: lange mensen worden bij Stromer meteen richting de duurdere modellen gedwongen. Voor mij voelt dat niet goed (oneerlijk). Ik vind 6k Euro al best wat geld voor een fiets, de ST2 (in het blauw :ba ) zou voor mij een fijne opvolger voor mijn Bulls kunnen zijn, maar helaas.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 29 aug 2021, 23:44 Het blijft een volume dingetje. De M en L worden vanuit dezelfde mal gemaakt, voor een XL hebben ze een andere mal nodig. Dat kost een boel geld.
Ze zeggen dat ze het in de gaten houden en dat dealers weinig vraag naar XL merken, maar volgens mij is het anders: lange mensen zijn gewoon geïnformeerd en komen niet eens vragen.
Deels, maar de verkopen van bestaande XL modellen zijn ook nog steeds te laag. (Daar zijn ze met de ST1 X destijds al nat mee gegaan, dat was toen het instapmodel Stromer.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
melago
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2021, 00:10
Locatie: België
Merk SP: Stromer ST2 LE (2021)

Nog een specifieke 'probleemgerelateerde' vraag. Zoals je weet kampen vele ST2-rijders met een probleem van een 'rinkelende' voorrem. In het desbetreffende topic werd al enkele malen vermeld dat Stromer dit probleem 'erkende' en een wissel naar ST5- schijven zou doen zodra deze gehomologeerd waren.

[https://www.speedpedelecreview.com/vie ... start=500]

Dit was enkele maanden geleden, sindsdien bleef het stil. Hoe zit het daar mee? Wanneer kan ik ermee naar de FM stappen (want die wist duidelijk nog van niets)?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het Stromer Event was vanmiddag, De Stromer-mensen liggen inmiddels op één oor en wij zijn ook weer thuis :)

Je kunt het beste even een update aan je dealer vragen. Zij kunnen het checken bij Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

melago schreef: 30 aug 2021, 00:56 Nog een specifieke 'probleemgerelateerde' vraag. Zoals je weet kampen vele ST2-rijders met een probleem van een 'rinkelende' voorrem. In het desbetreffende topic werd al enkele malen vermeld dat Stromer dit probleem 'erkende' en een wissel naar ST5- schijven zou doen zodra deze gehomologeerd waren.

[https://www.speedpedelecreview.com/vie ... start=500]

Dit was enkele maanden geleden, sindsdien bleef het stil. Hoe zit het daar mee? Wanneer kan ik ermee naar de FM stappen (want die wist duidelijk nog van niets)?
Heb op het event een gesprek gehad met de vertegenwoordiger van Stromer voor mijn regio. Na wat over en weer gepraat bleek dat hij de video's had gezien die ik naar mijn FM had gestuurd i.v.m. "De rinkelende voorste schijf" (zie vorige berichten in het onderwerp "ervaringen met de ST2 LE"). Volgens hem is de schijf van de ST5 nu gehomologeerd voor de ST2 en kan de ombouw starten. Mijn FM zou hiervan op de hoogte zijn. Ik heb van mijn FM nog geen bericht gehad dat ik de fiets mag binnenbrengen voor de ombouw. Moet vandaag of morgen bij de FM mijn fiets gaan ophalen. Zal hem hier natuurlijk over aanspreken.
Wordt vervolgd in het onderwerp hierboven vermeld.
Wat mij verder opviel tijdens het gesprek was de terughoudendheid van de vertegenwoordiger toen ik zei dat ik niet de enige was met dit probleem. Kan wel begrijpen dat ze dit niet van de daken willen schreeuwen. Maar een antwoord op de vraag "Hoeveel eigenaars van de ST2 hebben dit probleem?" komt er niet.
Plaats reactie