Positie op de weg met je speedpedelec

Speed pedelec forum
BramVDBe
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 2500

LNY schreef: 11 sep 2021, 14:32
BramVDBe schreef: 11 sep 2021, 07:27 En dat ik, net als jij, de conclusie heb gemaakt dat uiterst rechts rijden (zoals we zouden moeten) geen goed idee is.
Waar staat dat? Volgens mij staat er in de wet alleen dat je zoveel mogelijk rechts rijdt. Daarmee wordt bedoeld dat je niet onnodig op de linker rijbaan rijdt. Daarmee wordt niet bedoeld waar je hoort te rijden binnen een rijstrook.
Je mag zelf bepalen of je links, rechts of in het midden van een baanvak rijdt.
Ik rij zoveel mogelijk (das dus iets anders dan altijd) net iets links van het midden. Daar is het wegdek schoner en neem je duidelijk positie in tegen auto’s die zich er langs proberen te wurmen.
Je hebt helemaal gelijk! Ik dacht dat het ook betrof binnen je rijvak, maar dat is in België dus niet het geval. Desalniettemin krijg je wel snel het gevoel van auto's achter je dat je best zover mogelijks rechts rijdt. En dat doe ik dus nu niet meer.
Achiel
Pro
Pro
Antigua & Barbuda
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 2700

Op de weg rijd je links van het midden. Je eist gewoon je plaats op op de weg waar je hoort te rijden. Het is niet anders, 50 is de max. snelheid niet de minimum. Het voorkomt afsnijden een beetje, agressie helaas niet.

Goede tip is een paar motorrijlessen te nemen bij de betere rijschoolhouder die hameren op positie en kijkgedrag. Daar heb je als elke verkeersdeelnemer profeit van, zelfs als automobilist.
Bicarbonaat
Expert
Expert
Belgium
Merk SP: klever b speed
Km-stand: 3030

Achiel schreef: 13 sep 2021, 23:14

Goede tip is een paar motorrijlessen te nemen bij de betere rijschoolhouder die hameren op positie en kijkgedrag. Daar heb je als elke verkeersdeelnemer profeit van, zelfs als automobilist.
Idd ergens wel
Ik had een 1000cc
Dan een 750cc
Dan een 250cc
Dan een 50cc
En nu een sp

De motorervariing helpt maar anderzijds neem je risico omdat je minder opvalt en minder rap kan doortrekken tot aan 100per uur
Er is maar 1 vrouw duurder dan je vrouw.., je ex-vrouw.

een nijlpaard kan op land sneller lopen dan een mens , en ook kan een nijlpaard sneller zwemmen dan een mens, dus als je wil winnen in een triatlon zal je snel moeten fietsen.
mrstrom
Veteraan
Veteraan
Netherlands

Bicarbonaat schreef: 13 sep 2021, 23:24
Achiel schreef: 13 sep 2021, 23:14

Idd ergens wel
Ik had een 1000cc
Dan een 750cc
Dan een 250cc
Dan een 50cc
En nu een sp

De motorervariing helpt maar anderzijds neem je risico omdat je minder opvalt en minder rap kan doortrekken tot aan 100per uur

Geen risico is thuis achter de geraniums....Als iemand niet comfortabel is met het rijden zo op de weg, dan is de SP wellicht niet het geschikte vervoersmiddel. Sommige mensen vinden op de motor ook te veel risico en rijden dus geen motor of brommer. Mensen met vliegangst gaan ook niet vliegen.
On the move: ST3 LE, body float
Plaats reactie