Pagina 2 van 2

Re: Dealer stopt ermee en andere dealer rekent arbeidsloon voor reparatie splinternieuwe ST2

Geplaatst: 12 sep 2021, 17:30
door Stromeur
Ik zou als eerste Pronto schriftelijk hebben benaderd met een garantieclaim. Als zij antwoorden: nee, we zijn weliswaar nog (even) open, maar we servicen bij ons aangeschafte producten niet meer en we hebben ook niet geregeld waar je wel terecht kunt, dan zou ik met die reactie in de hand - en met de link die Golvas deelde - Stromer als fabrikant benaderen en het probleem voorleggen (en niet meteen beginnen over 'naaien' e.d.).

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat een andere Stromer dealer tijd en kosten steekt in SP die niet bij hen is aangeschaft, zonder dat door te berekenen.

Re: Dealer stopt ermee en andere dealer rekent arbeidsloon voor reparatie splinternieuwe ST2

Geplaatst: 12 sep 2021, 18:40
door Polling
Als de dealer niet failliet is, maar gewoon gestopt, dan heb je recht op garantie. Hij moet de lopende verplichtingen nakomen als hij stopt.

Re: Dealer stopt ermee en andere dealer rekent arbeidsloon voor reparatie splinternieuwe ST2

Geplaatst: 12 sep 2021, 18:47
door Bicarbonaat
Polling schreef: 12 sep 2021, 18:40 Als de dealer niet failliet is, maar gewoon gestopt, dan heb je recht op garantie. Hij moet de lopende verplichtingen nakomen als hij stopt.
Ga jij de man vasthouden
En
Verplichten om een steeksleutel en schroevendraaier te hanteren op die fiets?

Stromerinvoerder zal dit wel oplossen en delegeren naar een andere fm

Re: Dealer stopt ermee en andere dealer rekent arbeidsloon voor reparatie splinternieuwe ST2

Geplaatst: 12 sep 2021, 21:47
door Stromeur
Topic opgeschoond.


Uitspraken over rechten en plichten van juridische aard s.v.p. onderbouwen met bronvermelding incl. link én - bij gebruik van eerder door anderen gepubliceerde content: voorzien van "quote"-tags.

Re: Dealer stopt ermee en andere dealer rekent arbeidsloon voor reparatie splinternieuwe ST2

Geplaatst: 13 sep 2021, 18:43
door Stromeur
Polling schreef: 12 sep 2021, 18:40 Als de dealer niet failliet is, maar gewoon gestopt, dan heb je recht op garantie. Hij moet de lopende verplichtingen nakomen als hij stopt.
Definieer "lopende verplichtingen"?


Pronto Scooters is een BV. Zodra die BV is opgeheven, ben je als klant je juridische aanspreekpunt kwijt.

Interessant is in dit geval wel dat elfraty aanspraak doet op garantie terwijl de winkel nog open is. Dus ik ben wel benieuwd hoe dat gegaan is: heeft Pronto jou gezegd dat ze je niet meer helpen en dat je naar een ander moet? Heb je dat op schrift? Of ben je uit jezelf naar een ander gegaan toen je las dat de winkel zou sluiten?

Als je op schrift hebt dat Pronto je niet meer van dienst is bij je garantie-claim, dan zou je kunnen proberen om de kosten voor arbeidsloon op de garantiewerkzaamheden te verhalen op Pronto. Dat zou ik dan wel z.s.m. en liefst geflankeerd door een jurist doen, in elk geval voordat de BV wordt opgeheven.

Re: Dealer stopt ermee en andere dealer rekent arbeidsloon voor reparatie splinternieuwe ST2

Geplaatst: 13 sep 2021, 19:29
door Bicarbonaat
mijn klever dealer was in verlof deze zomer ,en ik had panne ,
via de klever benelux invoerder contact gehad en mijn 'probleem' gemeld.
ze vroegen mijn chasisnummer en ze zeiden me welke andere klever dealer(s) ik kon kiezen om me te depanneren.
ik moest mijn keuze doorgeven , zodat klever benelux mijn voorkeur kon melden aan de 'vervangdealer'

stromer moet nu hetzelfde doen voor die stromerfiets

bron : ikkezelf

Re: Dealer stopt ermee en andere dealer rekent arbeidsloon voor reparatie splinternieuwe ST2

Geplaatst: 11 dec 2021, 19:07
door elfraty
Ik heb hier inmiddels keihard tegen geageerd bij Stromer. En dat heeft zeer overtuigend geholpen. Alle arbeidsloonkosten zijn vergoed!Q!! :ay