Test case woon-werk 60 km: the good, the bad and the ugly

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Accu eruit laten?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ga ik in de winter waarschijnlijk wel doen ja. Nu gebruik ik 'm nog teveel (vrijwel dagelijks).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Accu hoeft er trouwens niet eens helemaal uit. Gewoon een beetje omhoog schuiven en er een rubberen of houten iets van 10 mm oid tussensteken is genoeg. Dan hoef je de accu niet helemaal eruit te sjouwen maar maakt het alsnog geen contact.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Helemaal nooit aan gedacht dat het zo ook kan, slim. Ik ga wat regelen. Thanks :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bicarbonaat

Stromeur schreef: 19 sep 2021, 21:56 Ik vind dat dus juist irritant. Zodra ik mijn Alpha verplaats gaat-ie aan. Dat wil ik helemaal niet want de bike staat hier in huis. Wil ik 'm even opzij zetten om te stofzuigen: FLATS koplamp aan, meestal recht in de bekkies van mijn twee honden. Ik wil dat mijn Klever aan gaat als ik het zeg, niet zodra ik 'm beweeg.

Zo is er altijd wel wat te zeuren ;p
Wie stofzuigt er nu onder de fiets?
Mijn klever verliest geen haar of onderdelen.
Proper fietsje
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Alpha staat hier mooi te wezen in de woonkamer. Mijn twee honden en twee katten verliezen wel haar :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bicarbonaat schreef: 19 sep 2021, 22:39 Mijn klever verliest geen haar of onderdelen.
Proper fietsje
Heb je daar een bronverwijzing voor? :mrgreen: ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 19 sep 2021, 22:21 Helemaal nooit aan gedacht dat het zo ook kan, slim. Ik ga wat regelen. Thanks :ay
Zit net te denken: 10 cm van een tuinslang afsnijden en die er tussensteken is waarschijnlijk perfect. Beschadigd niks en is waarschijnlijk precies de juiste dikte :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
wally
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2021, 15:13
Locatie: Brasschaat

Nog 2 dingetjes waar ik achteraf nog aan dacht:
  • "oorsuizen": door de snelheden en wind ervaar ik veel geluid aan mijn oren ("suizen"). Een fietsenmaker raadde me daarom een helm aan met oorflapjes die warm zijn in de winter maar heel het jaar door kan gebruikt worden omwille van demping lawaai. Wat is jullie ervaring? Oortjes of hoofdtelefoon lijkt me niet echt veilig (sowieso kan ik geen oortjes verdragen)
  • zadelpijn: ik had vroeger wel eens last als ik gewoon naar de bakker ging. Uiteindelijk viel het goed mee, maar op het einde voelde ik het toch redelijk. Ander zadel nemen, fietsbroek aandoen, "harden"?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

wally schreef: 21 sep 2021, 19:40 oorsuizen
Ik zou opteren voor cat-ears of op maat gemaakte oordoppen met het juiste filter erin. Of een Buff over je oren b.v. Zie verder:

https://www.speedpedelecreview.com/view ... ?f=9&t=202
wally schreef: 21 sep 2021, 19:40 zadelpijn
Deels gewenning, deels goede fietsbroek, maar vooral: de afstelling van je zadel tweaken: zadel wat naar voren, of juist naar achteren, net wat anders kantelen.

Raak je niet gewend ondanks een fietsbroek gecombineerd met andere zadel-afstelling, dan uitkijken naar een ander zadel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie