Test case woon-werk 60 km: the good, the bad and the ugly

Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

wally schreef: 21 sep 2021, 19:40
[*]zadelpijn: ik had vroeger wel eens last als ik gewoon naar de bakker ging. Uiteindelijk viel het goed mee, maar op het einde voelde ik het toch redelijk. Ander zadel nemen, fietsbroek aandoen, "harden"?
[/list]
Mijn eerste dagen woon-werkverkeer 48km enkel eindigde ook steeds met wat zadelpijn en reed ik 2 dagen met de sp en de volgende 2 met de wagen. Maar het vraagt ook enige gewenning , momenteel rijd ik zonder problemen 5 dagen achter elkaar .... dus je dient het ook wat tijd te geven . Uiteraard is een goede fietsbroek vanzelfsprekend ... maar hier zit dan ook wel veel verschil in .... ik had eerst een goedkopere versie aangeschaft maar later toch een betere en uiteraard duurdere van Bioracer gekocht en dat was dan ook weer dag en nacht verschil . Dus mijn advies is geef een eurootje meer uit aan een goede fietsbroek ... je zal het je niet beklagen :d3:
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

wally schreef: 21 sep 2021, 19:40 Nog 2 dingetjes waar ik achteraf nog aan dacht:
  • "oorsuizen": door de snelheden en wind ervaar ik veel geluid aan mijn oren ("suizen"). Een fietsenmaker raadde me daarom een helm aan met oorflapjes die warm zijn in de winter maar heel het jaar door kan gebruikt worden omwille van demping lawaai. Wat is jullie ervaring? Oortjes of hoofdtelefoon lijkt me niet echt veilig (sowieso kan ik geen oortjes verdragen)
Ik heb een fietshelm van Abus, door de riempjes goed of te stellen, is het geruis acceptabel. Ik gebruik een headset van Aftershokz die zitten niet in je oren, maar geven het geluid door via de buitenkant van je oor.
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

wally schreef: 21 sep 2021, 19:40 Nog 2 dingetjes waar ik achteraf nog aan dacht:


[*]zadelpijn: ik had vroeger wel eens last als ik gewoon naar de bakker ging. Uiteindelijk viel het goed mee, maar op het einde voelde ik het toch redelijk. Ander zadel nemen, fietsbroek aandoen, "harden"?
[/list]
Ik heb het tandaard zadel van de Klever ( welke ik slecht vond) gelijk vervangen voor een Brooks. Daarmee rijd ik met een broek zonder verder een zeem oid.
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
Plaats reactie