Van Moof V 'Hyperbike'

Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 569
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Dat niet alleen Freddy, een auto haalt snelheden van 250+ km/u terwijl je maar max 130 mag.

Of werkt dat alleen bij een fiets die technisch 60 KAN en maar 45 MAG :bu:

Inderdaad, laat de fietsersbond zich lekker bemoeien met alles tot 250W hulpmotoren of zo...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Idd, dat ook ja.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 23 okt 2021, 11:48 En in de eerste zin is te lezen dat De Fietsersbond er weer zo nodig voor moet gaan liggen.
Eens! Ze hebben totaal geen voeling met de achterban. Zo zou er geen behoefte zijn aan zo’n fiets. Ik denk het wel degelijk er voor de forens meerwaarde is. Lijkt mij alleen het mooiste als mijn stromer bij hogere snelheid wordt begrenst😁
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De VanMoof V onthult:
introductie van nieuwe elektronische componenten die een revolutie teweeg zullen brengen in de categorie van high-speed e-bikes.
Oh, nou is het dus ineens een speed-pedelec?
Wij maken graag een goede entree en met meer dan 10.000 reserveringen voor onze gloednieuwe hyperbike, de VanMoof V, kunnen we stellen dat we een behoorlijke indruk hebben gemaakt. We zijn klaar om de wereld van high-speed e-bikes op te schudden - maar hoe verwachten we deze kleurloze categorie aan te pakken?
Poe poe.


Artikel:
https://www.vanmoof.com/blog/nl/introdu ... bhPJPGqwlw
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

“ maar hoe verwachten we deze kleurloze categorie aan te pakken?”
Tot nu toe zie ik alleen maar vrij kleurloze grijze foto voorbij komen.
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

‘’Onze nieuwe technologie zal de stabiliteit van de fiets sterk beïnvloeden en vele malen betrouwbaarder maken - tot een niveau dat de e-bike industrie tot op heden nog niet gekend heeft.’’


Ze hebben wel hun best gedaan om zoveel mogelijk bullshit bingo woorden in 1 zin te stoppen. Goed gedaan mannen :ay
Maar wat betekent dit nu?
Met de introductie van dit nieuwe technologie platform zijn veel nieuwe features mogelijk bij de V. Door de dubbele motor bijvoorbeeld, groeit de behoefte aan meer controle; de geupdate sensoren zullen hiervoor zorgen.
Ok, nieuwe features. Maar de regel erna klinkt dan niet positief. Die dubbele motor levert blijkbaar ellende op welke middels meer controle door nieuwere sensoren opgelost moet worden.

Bij het ontwerpen van een systeem ga ik altijd uit van het KISS principe: Keep It Simple and Stupid. Dit klinkt mij als overkill die later een bak ellende oplevert.

Ik lees wel verder als de informatiedichtheid wat hoger is :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ze zijn nogal zelfverzekerd over hun eerste SP. Maar er staat niks over proefrijden. Je moet meteen €20 betalen om op de wachtlijst te komen.Misschien moeten ze eens een groepje ervaren SP'ers hun prototypes laten beta-testen in de echte wereld. Waar zou je nou zo'n groepje SP-rijders kunnen vinden? ;)

Zou 'm best willen testen. Ik zie alleen geen bagagedrager :?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dan moeten ze wel al redelijk stabiele prototypes hebben. Maar later zou dat zeker een goed plan zijn. Ik wil hem ook wel testen :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

FreddyH schreef: 24 jan 2022, 22:46 Dan moeten ze wel al redelijk stabiele prototypes hebben. Maar later zou dat zeker een goed plan zijn. Ik wil hem ook wel testen :ay
als ze eind dit jaar al gaan leveren zou ik verwachten dat die er toch inmiddels al wel zouden moeten zijn?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Frame en motor waarschijnlijk wel, aansturing en sensoriek klinkt alsof dat nog niet stabiel is. Ofwel, nog niet geschikt voor een consumententest. Daarvoor moet je productierijpe prototypes hebben.

En eind dit jaar klaar is het PLAN, da’s nog geen realiteit :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie