Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromerfred schreef: ↑13 okt 2021, 13:37
Een hogere Max snelheid is misschien soms fijn. Maar is een puur software matig iets.
Niet helemaal waar. Als je op mijn fiets de begrenzing weglaat ga je echt geen 70 km/h halen (behalve bij bergaf oid). Het is ook een hardwarematig iets. Opbouw van de motor in combinatie met de spanning die op de motor gezet wordt bepalen het vermogen, dat vermogen bepaalt de topsnelheid (bij bepaalde omstandigheden).
Maar goed, in dit geval stelt Van Moof dat de fiets 60 km/h kan dus is alle begrenzing daaronder zeer waarschijnlijk software. Kan ook nog (al dan niet programmeerbare) hardware zijn, maar die kans is kleiner want duurder.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik kan dat Duitstalige artikel helaas niet meer vinden. (Ging over de aanschaf van politiestromers)
Ik denk ook wel dat er wat inzit wat je zegt. Maar stromers kunnen zeker harder dan 45. Je merkt hoe je bij het trappen op een gegeven moment wordt “tegengewerkt”.
Stromers kunnen sowieso rond de 70 a 80km/u. Ik weet dat er iemand van Stromer zelf met zo eentje rondrijdt (hear-say, ik weet ook niet wie precies) en de Stromers ST2 die in 2016 bij het Solar Impulse project meereden konden 80km/u.
En dat was dus met 2016 motoren...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
70km/u op Big Ben's?..... Op een landingsbaan rechtdoor wellicht; maar dat lijkt mij geen veilige combi. Met 45km/u zijn die Big Bens bij normaal weer soms al de 'weg kwijt'
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Jan-Willem Wisselink schreef: ↑13 okt 2021, 21:03
70km/u op Big Ben's?..... Op een landingsbaan rechtdoor wellicht; maar dat lijkt mij geen veilige combi. Met 45km/u zijn die Big Bens bij normaal weer soms al de 'weg kwijt'
Haha, maar daar rijden velen van ons dan ook niet meer mee. De vraag is wel hoe de remmen werken bij die snelheden.
En lekker met je fietsshorts een schuiver maken met 70km/uur lijkt me ook niet echt wat Kortom hogere snelheden vergen andere manier van rijden en kleden.