Welke goede FM omgeving Alkmaar/H'lem/A'dam?

Piponld
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2021, 14:04
Locatie: N-H 072

Hallo allemaal,

sinds een paar dagen 'om' naar het aanschaffen van een SP. Nu lees ik veel dat een goede dealer/fietsenmaker erg belangrijk is en dat onderschrijf ik. Wat ik mis is een soort van overzicht van FM waar je kunt testrijden en waar de nodige kennis van de sp's ook echt aanwezig is. Ook het puntje after sale service is in mijn ogen belangrijk.
Mijn vraag is dan ook wie kan mij helpen aan de gegevens van winkels waar je in goed vertrouwen je licht kunt opsteken. Ben bij Piet de Wit geweest doch die is vreselijk teleurgesteld in Stromer en begint niet meer aan dat merk. Overigens gaat mijn interesse uit naar een Stromer of een Klever met pinion en heb ik nog niet testgereden of enige ervaring met een SP (rijd wel motor en heb jaren wielrennen en mountainbike marathons gereden).

oh en mezelf voorstellen ga ik nog doen.

mvg Stephan
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

QicQ in Amsterdam verkoopt zowel Stromer als Klever. Ze doen al vele jaren Stromer en sinds een tijdje ook Klever (en nog wat merken). Ik heb er mijn Stromer ST1 X, Stromer ST2 S en Klever X Alpha 45 gekocht. Ze zijn niet de goedkoopste, maar goeie service is ook wat waard.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

E-bike Store Hoorn staat ook goed aangeschreven. Ik heb daar zelf geen ervaringen mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Piponld
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2021, 14:04
Locatie: N-H 072

Is die laatste een keten? Zit namelijk ook een e-bike store in Alkmaar.

Qicq is in ieder geval dealer van zowel Klever of Stromer :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Piponld schreef: 22 nov 2021, 20:32 Is die laatste een keten? Zit namelijk ook een e-bike store in Alkmaar.
Ow dat was ik vergeten inderdaad. Die hebben inmiddels ook een vestiging in Alkmaar. En ze gaan er eentje openen in Amsterdam.

Ik heb ze weleens getipt om ook Klever in het assortiment op te nemen, maar dat is zo te zien (nog?) niet gebeurd. Mocht je erheen gaan: gewoon vragen of ze in gesprek zijn met Klever. Want Klever is momenteel hard bezig het dealernetwerk uit te breiden dus wie weet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Piponld
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2021, 14:04
Locatie: N-H 072

ga ik morgenmiddag eens langs . vrijblijvend praatje kan geen kwaad. :D
mrstrom

Ik zit ook bij ebike store in Hoorn. Ze hebben ook een winkel in Alkmaar. Toen deden ze nog geen onderhoud in Alkmaar, ik weet niet of dat veranderd is.

Ik vind ze wel vrij duur. Laatst 2 bandjes laten vervangen, 2 remvoeringen en cassette met ketting, kostte 600 euro bijna. Casette vervangen met andere tandwiel verhoudingen kan niet, ze pakken alleen die uit het doosje van stromer.

Verder altijd vriendelijk geholpen en goede koffie.
Piponld
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2021, 14:04
Locatie: N-H 072

Mmmm weet niet of ze duurder zijn dan andere dealers maar ik was in Alkmaar erg snel de winkel weer uit. Winkel is tadeloos en alles staat ruim en overzichtelijk opgesteld, bij binnenkomst een geurtje via de spray verdeler die men had opgehangen en een keurig gekapte heer die vanachter zijn laptop het gesprek met mij aanging.

Voor mij als fietser en liefhebber voelde ik geen enkele beleving en vooral het showroom idee was me too much. Als ik ergens een fiets koop dan wil ik toch echt graag dat de winkel een fietsenwinkel is en geen showroom a la Audi / BMW of ander duur merk. Een beetje een fietsgek die zelf ook door weer en wind fietst en me vanuit zijn liefde voor de fiets van advies voorziet spreekt me meer aan.

En om je vraag te beantwoorden.. ja er worden ook fietsen gerepareerd in Alkmaar.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Piponld schreef: 23 nov 2021, 17:30 Voor mij als fietser en liefhebber voelde ik geen enkele beleving
Ah nee dat is jammer als er geen klik is. Dan kun je beter de mannen van Egberts in Groningen, Vietz in Herveld en - afhankelijk van wie je treft - ook QicQ in Amsterdam. Die fietsen zelf ook allemaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Piponld
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 nov 2021, 14:04
Locatie: N-H 072

@ Stromeur, wie kan ik het beste 'treffen' bij Qicq als ik daar langs ga?
Plaats reactie