Doortrappen van freehub

Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 484
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

More about the topic...

https://www.pedelecforum.de/forum/index ... ten.18685/


...and the dealer.

https://www.zweiradshop-kotte.de/

FreddyH schreef: 22 nov 2021, 18:12 Hoe weet ik welke Freehub ik nodig heb?

https://www.cnc-bike.de/novatec-crmo-fr ... -8909.html
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt Fly!

Ik heb ondertussen contact gehad met de fietsenwinkel, zij kunnen een nieuwe motorplaat en freehub leveren, inclusief montage voor 300 Euro. Ik heb ze gevraagd of ik de onderdelen ook los kan bestellen dat ik de reparatie zelf doe. Ziet er naar uit dat ik mijn fiets voor een redelijk bedrag rijdend kan houden :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 484
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052




:ay


Noch einen Rat für die Zukunft. Im Pedelecforum gibt man es die Empfehlung den Freilauf alle 5000km zu lesen reinigen und neu zu fetten.


Nog een advies voor de toekomst. In het elektrische-fietsenforum wordt aanbevolen om de freewheel elke 5000 km schoon te maken en opnieuw in te vetten.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Flyy schreef: 26 nov 2021, 18:02 Nog een advies voor de toekomst. In het elektrische-fietsenforum wordt aanbevolen om de freewheel elke 5000 km schoon te maken en opnieuw in te vetten.
Bedankt. En daar adviseren ze om dat geel/groenige Shimano lagervet te gebruiken dat ik ook gebruikt heb. Ik ga dat vanaf nu inderdaad ook doen. Ik rijd ongeveer 8000 km per jaar, dus als ik dit bij de bandenwissel (zomer->winter en andersom) doe dan is dat perfect. Veel werk is het schoonmaken niet.

De fietsenmaker zegt overigens dat ik de reparatie niet zelf kan doen, omdat je speciale software nodig hebt. Ik verwacht dat na deze reparatie de krachtsensor (die bij mij in het wiel zit) opnieuw gecalibreerd moet worden. So be it.

Die 300 Euro heb ik er wel voor over, ik verwacht niet binnen 6 maanden een nieuwe SP te hebben, dus dit zorgt ervoor dat ik die periode kan overbruggen. Daarnaast wordt mijn fiets daarmee weer verkoopbaar, dus dat is het zeker waard. Hopelijk kan dit een beetje snel gaan, zodat ik niet héél lang zonder fiets zit.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 484
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Wieviel Kilometer hat der Bulle auf dem Tacho?

Ein User im Pedelecforum hat die 100000km angestrebt, die GoSwissDrive mal beworben hatte.

Leider hatte das S-Pedelec nach einen Verkehrsunfall einen Totalschaden.

Seit Juni 2013 fahre ich ca. 40km pro Tag mit meinem E45. Hab noch kein besseres Gesamtkonzept gesehen.
Das Bulls Green Mover E45 wurde am 27.02.2020 bei einem Unfall irreparabel beschädigt. Gesamtfahrleistung: 90402km
Seit März 2020 fahre ich ein Stromer ST2S mit insgesamt 1,96kWh Akku.
Quelle: https://www.pedelecforum.de/forum/index ... 017/#about









Hoeveel kilometer heeft de stier op de snelheidsmeter?

Een gebruiker op het elektrische fiets forum mikte op de 100.000 km die GoSwissDrive ooit adverteerde.

Helaas is de S-pedelec total loss geraakt bij een verkeersongeluk.

Ik rij sinds juni 2013 ongeveer 40 km per dag met mijn E45. Ik heb nog nooit een beter totaalconcept gezien.
De Bulls Green Mover E45 werd onherstelbaar beschadigd bij een ongeval op 27.02.2020. Totaal aantal kilometers: 90402km
Sinds maart 2020 rij ik op een Stromer ST2S met in totaal 1,96kWh accu.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De mijne heeft maar iets van 33.000 km. Heb een paar pech jaren gehad (eerste half jaar heel veel problemen met de fiets, 1x bijna een heel jaar niet gefietst ivm ongeval, afgelopen anderhalf jaar zeer weinig gefietst ivm Covid)...

90.000 km is een serieus aantal kilometers zeg! Goeiendag. Ik ben het zeker eens dat het totaalconcept onovertroffen is!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Update: vorige week is mijn achterwiel naar Duitsland verstuurd, hopelijk dat ik hem snel weer terug mag ontvangen.

Sinds dit weekeind heb ik gelukkig een vervangfiets: een Klever X-Speed. Foto's en een klein verslagje volgen over een paar dagen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie