Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is een goeie inderdaad. Mijn loeizware ketting liet ik ook achter aan het fietsenrek op mijn werk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Alternatief is rondrijden op een SP die een "knaak-vijftig" waard is, dan heb je geen slot nodig :bj
(yup, that's me!)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, maar goed dat Stromer van die kleine frames heeft :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stepper
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2021, 15:29

Golvas schreef: 12 jul 2021, 20:17
Stepper schreef: 12 jul 2021, 10:10 Betrouwbaarheid is voor mij prioriteit nummer een.
Dan ben ik alvast benieuwd naar je keuze ... ;)
Ik lees hier helaas de nodige problemen (foutcodes uitvallen etc) met Stromer, daar zit ik niet op te wachten.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ok, maar wat dan wel?

Voor zover ik weet zijn er nog geen SP's die structureel probleemloos zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stepper
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2021, 15:29

FreddyH schreef: 14 jul 2021, 10:50 Ok, maar wat dan wel?

Voor zover ik weet zijn er nog geen SP's die structureel probleemloos zijn.
Werkelijk geen idee, Vandaar dat ik aangaf dat betrouwbaarheid prioriteit nr een is. Mocht er geen betrouwbare speed pedelec bestaan dan ga ik niet tot aanschaf over.
mrstrom

Stepper schreef: 14 jul 2021, 11:07
FreddyH schreef: 14 jul 2021, 10:50 Ok, maar wat dan wel?

Voor zover ik weet zijn er nog geen SP's die structureel probleemloos zijn.
Werkelijk geen idee, Vandaar dat ik aangaf dat betrouwbaarheid prioriteit nr een is. Mocht er geen betrouwbare speed pedelec bestaan dan ga ik niet tot aanschaf over.
Wat voor auto rij je nu dan bv?

Het blijft een mechanisch apparaat gevuld met software dat rijdt in een natte buitenomgeving. Dus wat denk je zelf?

Blijft voor jou alleen over sandalen of blote voeten. Die zijn gelukkig niet zo duur.


Anyway, een SP is een ingewikkelde fiets, de betrouwbaarheid gaat daar meer dan lineaire mee omlaag. Dus ja wat verwacht je. Ik rijd heerlijk op mijn ST3, 10k, 2,5jaar. Nog nooit langs de kant van de weg gestaan met problemen. Maar dat kan morgen weer anders zijn.

Er zijn mensen die een nieuwe auto kopen, dure bmw bv. en op de weg naar huis al stil staan. Er zijn mensen die kopen een 2e hands dacia en hebben nog nooit wat gehad.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 14 jul 2021, 12:06 Er zijn mensen die een nieuwe auto kopen, dure bmw bv. en op de weg naar huis al stil staan. Er zijn mensen die kopen een 2e hands dacia en hebben nog nooit wat gehad.
En ook andersom, da's het vervelende.

Wat bij Stromer belangrijk is is dat je een goede dealer met vervangfietsen hebt. In het begin is er regelmatig wat aan de hand, als dat opgelost is dan kan je jaren zonder problemen verder. Tenzij je een kwakzalver als dealer hebt die de problemen niet (of half) oplost.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 14 jul 2021, 13:49
mrstrom schreef: 14 jul 2021, 12:06 Er zijn mensen die een nieuwe auto kopen, dure bmw bv. en op de weg naar huis al stil staan. Er zijn mensen die kopen een 2e hands dacia en hebben nog nooit wat gehad.
En ook andersom, da's het vervelende.

Wat bij Stromer belangrijk is is dat je een goede dealer met vervangfietsen hebt. In het begin is er regelmatig wat aan de hand, als dat opgelost is dan kan je jaren zonder problemen verder. Tenzij je een kwakzalver als dealer hebt die de problemen niet (of half) oplost.
In het begin hoeft er niks aan de hand te zijn. Elke fiets van elk merk krijgt altijd na 500km een eerste beurtje. Even nalopen etc. Maar de meeste rijden vrolijk weg en krijgen niks.
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

En daarnaast is het natuurlijk zo dat negatieve ervaringen vaker op fora terechtkomen dan de positieve. Een en ander wordt ook nog eens door andere versterkt.
Zelf rij ik probleemloos rond op mijn ST1X sinds oktober 2019. 1x een storing onder het rijden gehad, maar kon wel verder. Af en toe eens kalibreren, maar dat is zo gepiept.
Dingen als lekke banden nog niet gehad, maar als ik dat heb ligt dat niet aan de fiets zelf.

Met een nieuw model (zie eerste jaar ST1X en nu bijvoorbeeld de ST2 belt drive met wat kinderziektes) zul je altijd tegen opstartproblemen aanlopen. Een goede dealer die Stromers kan dromen moet je in elk geval mobiel kunnen houden (leenfiets).
Als ik het forum zo lees gaat met met de nieuwe generatie ST1 en de ST3 nu aardig goed qua betrouwbaarheid.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Plaats reactie