Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nope;

https://www.speedpedelecreview.com/view ... 190#p97190

Tot een jaar of anderhalf geleden was het 24u. Ik heb dat later verkort naar 6u omdat sommige forumleden hun openingsposts bleven door-editten en zo de reacties onbegrijpelijk werden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 01 mei 2021, 13:06 Nope;

https://www.speedpedelecreview.com/view ... 190#p97190

Tot een jaar of anderhalf geleden was het 24u.
Ah, was het 1 dag. Bijna hetzelfde als 1 uur, toch :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dat hangt er een beetje vanaf waar je bent ... op het werk lijkt een uur zowat een dag te duren, maar thuis lijkt een dag op een uur voorbij te zijn ... :D
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

True.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 01 mei 2021, 14:07 Dat hangt er een beetje vanaf waar je bent ... op het werk lijkt een uur zowat een dag te duren, maar thuis lijkt een dag op een uur voorbij te zijn ... :D
Thuis werkend lijk een dag ook wel een uur. Tenminste bij mij wel (veel te druk).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Radiotechniman
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 485
Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
Km-stand: 14000

Ik zal me ook eens voorstellen: Tim, 35 jaar, woonachtig in Noord-Brabant, en ik ben sinds een maand de eigenaar van een Blauwe Stromer ST2 met riemaandrijving, voor woon-werk verkeer (+/-19 km enkele reis) en recreatief gebruik.
Na links en rechts wat testen gedaan te hebben, en na het nodige speurwerk, heb ik toch de gok gewaagd om een fiets met riemaandrijving aan te schaffen. (Ondanks dat dit binnen Stromer het eerste model met riem is en er dus nog kinderziektes kunnen zijn). Zeker omdat ik wat lui ben in het schoonmaken van de fietsketting. Vooralsnog lijkt het met de kinderziektes, afgezien van de tingelende voorrem, mee te vallen, wel heb ik gemerkt dat alles wat soepeler is gaan lopen na +/- 500km. De fiets valt niet tegen, maar voor mij is een speed pedelec nieuw, en ik ben nog wel op zoek naar de juiste modes kwa instellingen.
Verder ben ik ben vooral een mooi-weer rijder, en omdat de fiets bij mijn werkgever (nog) niet overdekt voor de regen kan staan zal dit voorlopig niet veranderen.
Betreffende dit forum (en ook andere fora), ik ben vooral een mee-lezer, en zal me niet zo snel mengen in de discussies. :D
Maar de tips-en-tricks (onder andere kalibreren met trappers stil) neem ik altijd mee en dit is ook de rede om toch een account aan te maken!
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Welkom, en veel veilige kilometers toegewenst!
Die ST2 gaat je zeker niet tegenvallen
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Peerke1960 schreef: 02 mei 2021, 21:10 Die ST2 gaat je zeker niet tegenvallen
Dat zal hij binnen een paar jaar weten.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ach...., Kijk niet terug naar de teleurstelling van gisteren maar leef met de dromen van morgen! :cool2:
Mvg, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De dromen van morgen ken ik vandaag nog niet en de teleurstelling van gisteren leeft ook vandaag nog verder … ze zal me trouwens nog enige tijd wakker houden : mijn nachtmerrie is een SP van € 7000 die nu 2 jaar en 10 maanden oud is en die amper 6000 km op de teller heeft.

Het eerste jaar marcheerde hij goed … en toen begon het.

We zijn nu twee controllers, een motorkabel, een wicket cable, een motor en zo’n twintigtal bezoeken aan de FM verder ... drie weken geleden sneuvelde één van mijn twee laders voor de tweede keer en sedert twee weken sneuvelde ook mijn 983Wh batterij : het rijbereik is nu nog 30 km ipv de oorspronkelijke 70 km.

Er is ook nog een trilling die sedert 1 jaar en 10 maanden voelbaar is in het zadel vanaf 42 km/u waardoor na een kwartier rijden je klokkenspel in slaap ligt.

Hij is dus onverkoopbaar en hij is tevens onbruikbaar voor het traject waarvoor hij werd aangeschaft.

Oordelen kan dus pas na voldoende tijd. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie