Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stepper schreef: 14 jul 2021, 09:52 Ik lees hier helaas de nodige problemen (foutcodes uitvallen etc) met Stromer, daar zit ik niet op te wachten.
Zodra er een platform over iets bestaat, worden er problemen gemeld. Plus Stromer is marktleider: meer Stromers op de weg = meer klachten. Alleen het uitvalspercentage is relevant, maar die gegevens hebben wij als consument niet.

Het eerste 100% probleemvrije model speed pedelec moet ik nog tegenkomen. (Waarmee ik niet bedoel dat elk exemplaar problemen geeft, maar wel een x aantal exemplaren uit een modelreeks.) Je ziet b.v. Klever eigenaren die vanwege problemen overstappen naar Stromer, en Stromer eigenaren die om dezelfde reden overstappen naar Klever :bn:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Stromeur, vraag het eens aan de boys van Vietz. Die hebben uit gezocht hoeveel procent van de door hun geleverde Stromers defecten hadden. Ik heb de cijfers niet meer paraat.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als ik ze weer eens spreek zal ik het zeker vragen, thanks.

Ik weet wel dat meerdere dealers zeggen dat Stromer het beter doet dan 3 a 4 jaar geleden, al zijn ze er nog niet. Dat is ook mijn indruk, uit eigen ervaring en meldingen op het forum: minder problemen, sneller structurele oplossingen, maar levering van onderdelen moet vlotter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stepper
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2021, 15:29

Goedemorgen.

Misschien had ik het iets anders moeten omschrijven.
Mede door de gemelde problemen/reacties op dit forum ben ik een beetje huiverig geworden.
Juist met slechte weersomstandigheden zou ik de speed pedelec pakken om na het werk te rijden. Om met samen geknepen billen te fietsen en hopen dat de motor niet uitvalt kan niet de bedoeling zijn.

mvg
mrstrom

Stepper schreef: 15 jul 2021, 10:28 Goedemorgen.

Misschien had ik het iets anders moeten omschrijven.
Mede door de gemelde problemen/reacties op dit forum ben ik een beetje huiverig geworden.
Juist met slechte weersomstandigheden zou ik de speed pedelec pakken om na het werk te rijden. Om met samen geknepen billen te fietsen en hopen dat de motor niet uitvalt kan niet de bedoeling zijn.

mvg
Dat is ook totaal niet nodig als je een degelijke fiets koopt van een bekend merk.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zoals eerder al geschreven: je leest meer van mensen die problemen hebben dan van mensen die dat niet hebben.

Je hebt sowieso 2 jaar garantie, bij sommige dealers kan je 3 jaar garantie bijkopen. In totaal kan je dan 5 jaar ongeveer zorgeloos rondrijden.
Een grote FM in het oosten van NL gaf vorige week aan dat het maar zeer zelden voorkomt dat mensen door een storing onderweg stil komen staan en niet meer verder kunnen. Dat klopt ook met mijn ervaring (niet Stromer) en met wat ik hier lees.

Belangrijkste tips die ik je kan geven: kies voor een model wat al even meegaat en voor een dealer die de fiets goed kent. En ga zeker niet met een dozenschuiver in zee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stepper
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2021, 15:29

FreddyH schreef: 15 jul 2021, 10:49 Zoals eerder al geschreven: je leest meer van mensen die problemen hebben dan van mensen die dat niet hebben.

Je hebt sowieso 2 jaar garantie, bij sommige dealers kan je 3 jaar garantie bijkopen. In totaal kan je dan 5 jaar ongeveer zorgeloos rondrijden.
Een grote FM in het oosten van NL gaf vorige week aan dat het maar zeer zelden voorkomt dat mensen door een storing onderweg stil komen staan en niet meer verder kunnen. Dat klopt ook met mijn ervaring (niet Stromer) en met wat ik hier lees.

Belangrijkste tips die ik je kan geven: kies voor een model wat al even meegaat en voor een dealer die de fiets goed kent. En ga zeker niet met een dozenschuiver in zee.
Dankjewel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stepper schreef: 15 jul 2021, 10:28 Juist met slechte weersomstandigheden zou ik de speed pedelec pakken om na het werk te rijden. Om met samen geknepen billen te fietsen en hopen dat de motor niet uitvalt kan niet de bedoeling zijn.
Structurele problemen door regen/vocht heeft Stromer jaren geleden al opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Deze week (en eigenlijk al weken) is het water met bakken uit de hemel gestort en ik ben zonder problemen gewoon blijven doorStromeren.
De regen stond soms als laagje op het display zodat die soms zelf oversprong in het menu ?!

Voorzorgen (vanuit opgedane ervaringen uit het verleden...):
- zorg voor een goede spatbordvelenger/spatlap. Dat houdt niet alleen veel viezigheid/modder weg maar vooral de regen uit het frame. Inderdaad een inbreuk op het design....
- ik houdt het rubber van de accuklep altijd licht ingevet met vaseline. Afsluiting is daarmee verzekerd in combinatie met een klittenbandje. Wederom een inbreuk op design maar je die klep zelf staat heel lichtjes bol en ZOU dus mogelijk niet waterdicht kunnen zijn. Ik neem het zeker voor het onzekere....

Waar word ik mee geconfronteerd: externe factoren die niets met de fiets van doen hebben zoals plaatselijke grote waterplassen (lang leve de Pirelli Cycle-E WT die EINDELIJK verkrijgbaar gaat worden in een legale gecertificeerde SP-band; he he.....top product) en rare ophopingen van zand en grind op de wegen. Dus vooral in bochten extra opletten op de ondergrond. Hoe goed je profiel/band ook is; je hebt geen kans met losse steentjes in een bocht met te hoge snelheid.

Regen is geen reden om je van een SP af te houden. Als een fabrikant nu nog een product aflevert wat niet tegen een flinke bui kan is er iets goed mis. En exemplarisch kan er altijd een enkele fiets doorschieten met kwaliteits-issues. Daar heb je je FM voor.

Mijn vrouw denkt daar anders over als de regenbroek en jas weer uit hangt te druipen in de schuur..........
En ik moet weer een laagje Boeshield op de ketting aanbrengen want dat blijft in de regen niet lang zitten.

Veel veilige kilometers, Reinout
San_ders
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2021, 15:55
Locatie: De Knipe
Merk SP: Klever X-speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 2700

Na uitvoerig dit mooie forum uitgeplozen te hebben, ben ik gisteren met mijn vrouw naar de dealer geweest om een Klever X-speed Pinion te bestellen (maat M, 1200wh, peacock - blauw),. Na een aantal dagen de X-speed Pure getest te hebben en gisteren nog een rond(je) op de Pinion, was de keuze redelijk snel gemaakt. Ik heb alle voorpret gehad van het lezen van reviews en wat er allemaal voorbij komt op dit forum. Uiteindelijk zal mijn vrouw 3x per week het plezier van de fiets hebben op het traject De Knipe - Drachten (2x25km). En ik zal vast veel bestemmingen/redenen verzinnen om mijn nieuwe fiets, waar ik ook heel blij mee ben, te laten staan en die van haar te lenen :D . Wat fijn dat er zo'n uitgebreid startertopic is en we de kans hadden om goed geïnformeerd binnen te stappen bij de dealer!
Klever X-speed Pinion - 1200Wh - BySchulz G.2 LT - woon werk 27km enkele reis
Plaats reactie