Idd, het hangt erg af van je route. Ik kan redelijk door rijden en rij over een afstand van 41 km 65 minuten. Soms sneller, bij tegenwind iets langzamer. Het "voor en naspel" kost je serieus tijd. Waneer ik om 7 uur weg rij kan ik om 8.30 uur voor de klas staan. Ik heb dan wel s avonds alles klaar gezet om s ochtends op de fiets te springen. En ik rij in een gewone spijkerbroek. Wel met een fietsshirt met een bodyprotector. Gewoon omdat ik het mij een veilig gevoel geeft al tranpireer ik daardoor meer. Douchen kan ik niet op mijn werk. Ik gebruik deorollers en ik hoor tot nu toe geen klachten. (En reken erop dat ik de wind van voren krijg van de dames in de klas bij stank overlast. Ik benoem het wel eens wanneer de term diffusie moet uitleggen)
Met vriendelijke groeten, Peter
Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- depsycholoog
- Pro
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
- Merk SP: Stromer ST1x 2019
- Km-stand: 15040
Dat is al vlot Peer. Ik haal ook zoiets op het Rijn Waalpad naar Nijmegen. Standje 3.Peerke1960 schreef: ↑28 jun 2021, 21:55 Idd, het hangt erg af van je route. Ik kan redelijk door rijden en rij over een afstand van 41 km 65 minuten. Soms sneller, bij tegenwind iets langzamer. Het "voor en naspel" kost je serieus tijd. Waneer ik om 7 uur weg rij kan ik om 8.30 uur voor de klas staan. Ik heb dan wel s avonds alles klaar gezet om s ochtends op de fiets te springen. En ik rij in een gewone spijkerbroek. Wel met een fietsshirt met een bodyprotector. Gewoon omdat ik het mij een veilig gevoel geeft al tranpireer ik daardoor meer. Douchen kan ik niet op mijn werk. Ik gebruik deorollers en ik hoor tot nu toe geen klachten. (En reken erop dat ik de wind van voren krijg van de dames in de klas bij stank overlast. Ik benoem het wel eens wanneer de term diffusie moet uitleggen)
Met vriendelijke groeten, Peter
Ik douche wel op mijn werk maar ik zweet dan ook al als ik een keer zucht.
Voor en naspel.. haha. Mooie term. Dat is er wel ja. Tasje inpakken, naar de schuur, lader eruit, tas erop, fiets uit de schuur, helm op, niet verongelukken, fiets in de berging, slot eraan, helm af, tas af, omkleden etc etc. En dan maar hopen dat je je schone onderbroek niet vergeten bent!
GOede instelling! En je conditie/gezondheid doe je er ook een goede dienst mee. Fietskleding doe ik ook, rij maar 20km enkel. Daar doe ik ca. 32minuten over, gem. 39km/h volgens strava. Je hebt toch kruisingen/stoplichten en van die stomme blikken voertuigen op 4 wielen, die in de wegrijden.StromerDev schreef: ↑28 jun 2021, 15:08 Hi all
Maar dan denk ik: it's a way of life en ik moet het maar gewoon worden
Blij lid te zijn!
Geniet er van, haal adem en blijf vrolijk!
-
- Rookie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 jul 2021, 13:27
- Locatie: Luzern, Zwitserland
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 250KM
Hi allen,
Even voorstellen, ik ben Nick, 27 jaar en woon in het thuisland van de Stromer: Zwitserland.
Sinds 1 week ben ik de gelukkige eigenaar van een Stromer ST5 die voornamelijk gebruikt gaat worden voor woon-werk verkeer (25km enkele reis).
Ik heb tot nu toe al erg veel gehad aan de enorme schat aan informatie en tips & tricks op het forum. Bedankt hiervoor!
Even voorstellen, ik ben Nick, 27 jaar en woon in het thuisland van de Stromer: Zwitserland.
Sinds 1 week ben ik de gelukkige eigenaar van een Stromer ST5 die voornamelijk gebruikt gaat worden voor woon-werk verkeer (25km enkele reis).
Ik heb tot nu toe al erg veel gehad aan de enorme schat aan informatie en tips & tricks op het forum. Bedankt hiervoor!
-
- Rookie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 10 jul 2021, 15:43
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Klever X-Speed
Beste forumleden,
Ik ben Paul, 60 jaar en rij sinds 2019 een paar keer per week met mijn Klever woon-werkverkeer Arnhem-Nijmegen. De ene week dagdienst, de andere week avonddienst.
Sinds ik vorig jaar op het Rijnwaalpad ben aangereden door een scooter die een stopbord negeerde, rij ik alleen nog bij droog wegdek, toch een beetje voorzichtig geworden om niet nog meer schouderschade op te lopen, niet bang. Rij nog steeds wel ‘s-nachts, dat wel.
Ik hoop hier wat op te steken en af en toe wat met jullie te delen.
Ik ben Paul, 60 jaar en rij sinds 2019 een paar keer per week met mijn Klever woon-werkverkeer Arnhem-Nijmegen. De ene week dagdienst, de andere week avonddienst.
Sinds ik vorig jaar op het Rijnwaalpad ben aangereden door een scooter die een stopbord negeerde, rij ik alleen nog bij droog wegdek, toch een beetje voorzichtig geworden om niet nog meer schouderschade op te lopen, niet bang. Rij nog steeds wel ‘s-nachts, dat wel.
Ik hoop hier wat op te steken en af en toe wat met jullie te delen.
-
- Rookie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 jul 2021, 13:31
- Locatie: NL
- Merk SP: Stromer st 3
- Km-stand: 5246
Hoi, ik ben René, 59 en sinds mei in bezit van een St 3, weliswaar tweede hands maar helemaal top. Een first edition English racing green. Hiervoor had ik een Riese en Muller met een belt. Te weinig snelheid, Max 38, en te hoge trapfrequentie. Wat een verschil is dit! Zonder problemen naar de 48 km/u…. Helemaal happy. Woon werk is enkele reis 35 dus helemaal top
Hallo Allemaal,
Ik ben sinds een goede maand ook eigenaar van een speedbike en heb gekozen voor de stromer st1. Ik heb al een aantal berichten gelezen op dit forum voor een aantal handige tips. Mijn naam is Pieter en ik ga de fiets gebruiken voor mijn woon werk afstand van 20 km enkel. Afgelopen weekend de fiets ook gebruikt om even boodschappen te doen. Daarbij gelijk al een vervelend voorval gehad met mijn fietstas. Ik had namelijk een zwaar slot in de fietstas liggen en bij het nemen van een drempel blokkeerde mijn achterwiel ineens. Gelukkig zelf niet gevallen en bij stilstand bleek de fietstas gepakt te zijn door de spaken van het achterwiel. Gelukkig geen schade aan het wiel te zien maar de achter drager was wel krom en spatbord raakte het wiel bijna. Heb de achter drager nu weer wat recht kunnen buigen. Wel balen dat het nu al beschadigd is dat stomme zware slot blijft nu dus lekker thuis.
Ik ben sinds een goede maand ook eigenaar van een speedbike en heb gekozen voor de stromer st1. Ik heb al een aantal berichten gelezen op dit forum voor een aantal handige tips. Mijn naam is Pieter en ik ga de fiets gebruiken voor mijn woon werk afstand van 20 km enkel. Afgelopen weekend de fiets ook gebruikt om even boodschappen te doen. Daarbij gelijk al een vervelend voorval gehad met mijn fietstas. Ik had namelijk een zwaar slot in de fietstas liggen en bij het nemen van een drempel blokkeerde mijn achterwiel ineens. Gelukkig zelf niet gevallen en bij stilstand bleek de fietstas gepakt te zijn door de spaken van het achterwiel. Gelukkig geen schade aan het wiel te zien maar de achter drager was wel krom en spatbord raakte het wiel bijna. Heb de achter drager nu weer wat recht kunnen buigen. Wel balen dat het nu al beschadigd is dat stomme zware slot blijft nu dus lekker thuis.
Op dit moment gebruik ik de volgende fietstassen: Ortlieb Back Roller City
Maar volgens mij ligt het ook vooral aan het lossen kettingslot dat volgens mij 3 kg weeg in combinatie met een drempel is de hoek van de tas naar binnen geveerd waardoor deze gepakt is door het wiel.