Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Idd, het hangt erg af van je route. Ik kan redelijk door rijden en rij over een afstand van 41 km 65 minuten. Soms sneller, bij tegenwind iets langzamer. Het "voor en naspel" kost je serieus tijd. Waneer ik om 7 uur weg rij kan ik om 8.30 uur voor de klas staan. Ik heb dan wel s avonds alles klaar gezet om s ochtends op de fiets te springen. En ik rij in een gewone spijkerbroek. Wel met een fietsshirt met een bodyprotector. Gewoon omdat ik het mij een veilig gevoel geeft al tranpireer ik daardoor meer. Douchen kan ik niet op mijn werk. Ik gebruik deorollers en ik hoor tot nu toe geen klachten. (En reken erop dat ik de wind van voren krijg van de dames in de klas bij stank overlast. Ik benoem het wel eens wanneer de term diffusie moet uitleggen)
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Peerke1960 schreef: 28 jun 2021, 21:55 Idd, het hangt erg af van je route. Ik kan redelijk door rijden en rij over een afstand van 41 km 65 minuten. Soms sneller, bij tegenwind iets langzamer. Het "voor en naspel" kost je serieus tijd. Waneer ik om 7 uur weg rij kan ik om 8.30 uur voor de klas staan. Ik heb dan wel s avonds alles klaar gezet om s ochtends op de fiets te springen. En ik rij in een gewone spijkerbroek. Wel met een fietsshirt met een bodyprotector. Gewoon omdat ik het mij een veilig gevoel geeft al tranpireer ik daardoor meer. Douchen kan ik niet op mijn werk. Ik gebruik deorollers en ik hoor tot nu toe geen klachten. (En reken erop dat ik de wind van voren krijg van de dames in de klas bij stank overlast. Ik benoem het wel eens wanneer de term diffusie moet uitleggen)
Met vriendelijke groeten, Peter
Dat is al vlot Peer. Ik haal ook zoiets op het Rijn Waalpad naar Nijmegen. Standje 3.
Ik douche wel op mijn werk maar ik zweet dan ook al als ik een keer zucht.
Voor en naspel.. haha. Mooie term. Dat is er wel ja. Tasje inpakken, naar de schuur, lader eruit, tas erop, fiets uit de schuur, helm op, niet verongelukken, fiets in de berging, slot eraan, helm af, tas af, omkleden etc etc. En dan maar hopen dat je je schone onderbroek niet vergeten bent!
mrstrom

StromerDev schreef: 28 jun 2021, 15:08 Hi all


Maar dan denk ik: it's a way of life en ik moet het maar gewoon worden :)
Blij lid te zijn!
GOede instelling! En je conditie/gezondheid doe je er ook een goede dienst mee. Fietskleding doe ik ook, rij maar 20km enkel. Daar doe ik ca. 32minuten over, gem. 39km/h volgens strava. Je hebt toch kruisingen/stoplichten en van die stomme blikken voertuigen op 4 wielen, die in de wegrijden.

Geniet er van, haal adem en blijf vrolijk!
Hangloose
Rookie
Rookie
Switzerland
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2021, 13:27
Locatie: Luzern, Zwitserland
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 250KM

Hi allen,

Even voorstellen, ik ben Nick, 27 jaar en woon in het thuisland van de Stromer: Zwitserland.
Sinds 1 week ben ik de gelukkige eigenaar van een Stromer ST5 die voornamelijk gebruikt gaat worden voor woon-werk verkeer (25km enkele reis).

Ik heb tot nu toe al erg veel gehad aan de enorme schat aan informatie en tips & tricks op het forum. Bedankt hiervoor!
PaulRush
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2021, 15:43
Locatie: Arnhem
Merk SP: Klever X-Speed

Beste forumleden,
Ik ben Paul, 60 jaar en rij sinds 2019 een paar keer per week met mijn Klever woon-werkverkeer Arnhem-Nijmegen. De ene week dagdienst, de andere week avonddienst.
Sinds ik vorig jaar op het Rijnwaalpad ben aangereden door een scooter die een stopbord negeerde, rij ik alleen nog bij droog wegdek, toch een beetje voorzichtig geworden om niet nog meer schouderschade op te lopen, niet bang. Rij nog steeds wel ‘s-nachts, dat wel.
Ik hoop hier wat op te steken en af en toe wat met jullie te delen.
The Beus
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2021, 13:31
Locatie: NL
Merk SP: Stromer st 3
Km-stand: 5246

Hoi, ik ben René, 59 en sinds mei in bezit van een St 3, weliswaar tweede hands maar helemaal top. Een first edition English racing green. Hiervoor had ik een Riese en Muller met een belt. Te weinig snelheid, Max 38, en te hoge trapfrequentie. Wat een verschil is dit! Zonder problemen naar de 48 km/u…. Helemaal happy. Woon werk is enkele reis 35 dus helemaal top
Biker4fun
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2021, 17:02
Merk SP: Stromer

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds een goede maand ook eigenaar van een speedbike en heb gekozen voor de stromer st1. Ik heb al een aantal berichten gelezen op dit forum voor een aantal handige tips. Mijn naam is Pieter en ik ga de fiets gebruiken voor mijn woon werk afstand van 20 km enkel. Afgelopen weekend de fiets ook gebruikt om even boodschappen te doen. Daarbij gelijk al een vervelend voorval gehad met mijn fietstas. Ik had namelijk een zwaar slot in de fietstas liggen en bij het nemen van een drempel blokkeerde mijn achterwiel ineens. Gelukkig zelf niet gevallen en bij stilstand bleek de fietstas gepakt te zijn door de spaken van het achterwiel. Gelukkig geen schade aan het wiel te zien maar de achter drager was wel krom en spatbord raakte het wiel bijna. Heb de achter drager nu weer wat recht kunnen buigen. Wel balen dat het nu al beschadigd is dat stomme zware slot blijft nu dus lekker thuis.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wat voor fietstassen heb je? Het kan (indien van toepassing) ook een overweging zijn om betere te kopen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Je kan ook een art2 ringslot plaatsen op je fiets.
Bluuf me je fikn van me velo!
Biker4fun
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2021, 17:02
Merk SP: Stromer

FreddyH schreef: 11 jul 2021, 18:35 Wat voor fietstassen heb je? Het kan (indien van toepassing) ook een overweging zijn om betere te kopen...


Op dit moment gebruik ik de volgende fietstassen: Ortlieb Back Roller City
Maar volgens mij ligt het ook vooral aan het lossen kettingslot dat volgens mij 3 kg weeg in combinatie met een drempel is de hoek van de tas naar binnen geveerd waardoor deze gepakt is door het wiel.
Plaats reactie