Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

OlivierVK
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 apr 2021, 09:58
Locatie: Ninove
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1510

Dag iedereen,

Ik ben Olivier en was al geruime tijd aan het uitkijken naar een Speed Pedelec.
Na bijna 19 maanden voltijds thuis en vanaf september maar 2 dagen per week meer verwacht in Brussel (Proximus) groeide het idee om deze ritten eventueel te doen met een 'snelle' fiets.

Mijn pendeltijd gerekend van thuis buitenstappen (Ninove) tot in Brussel neerploffen op de stoel was de richttijd :). Zonder treinpech bedraagt deze 60min (34km).
Toen een familielid een Stromer kocht en mij voorstelde is een ritje te doen, gelijk gevraagd of ik mijn woon-werk traject is mocht afleggen.
Zo gezegd zo gedaan, op weg met een ST2 op 10 juli. Na 30 fantastische km (van de 34) gebeurde wat niemand eigenlijk wil ... platte band in het zicht van de meet, onder de basiliek van Koekelberg. Ik wist gelijk hoe zwaar een SP is en de laatste 4km waren dan ook de zwaarste :)
Goed, kan gebeuren. Ik was alleszins verkocht.

Afgaande op mijn traject (33km enkel) beslist om zowiezo de zwaarste batterij te nemen en - aangezien ik al jaren vrij veel fiets en wat 'kuiswerk' mij niet afschrikt - toch eerder richting een ST3 gekeken. Dat draaien om van versnelling te wisselen, om de een of andere manier kan ik het niet gewoon worden. En schakelen doe ik zowiezo veel (zelfs nu ... ik spaar mijn tandwielen wat door tijdig terug te schakelen).

Het viel mij op dat er vrij veel tweedehands fietsen werden aangeboden, dus groeide het idee om voor een tweedehands exemplaar te gaan.
Bij Bikelife in Lot vond ik eind juli een zo goed als nieuwe ST5 ... 403km op de teller. Aangezien deze dan min of meer neerkwam op de prijs van een nieuwe ST3 en het electronisch schakelen mij wel charmeerde, dan toch - na een weekendje overdenken - beslist deze aan te schaffen.

Sinds 10 augustus rijd ik blij en gezwind met mijn stromer rond. De eerste uitdaging was de rit van Lot naar Ninove :) Nog wat onwennig en voorzichtig (blijft uiteindelijk een duur ding) toch prima thuisgeraakt.

Sindsdien ben ik ook al is heen en terug naar Brussel 'gestromerd' (zonder platte band deze keer). En, rara : dit in dezelfde tijd als ik er zou overdoen per trein.
En zonder zweten :) Missie geslaagd :) .
Gelijk mijn fitness abo opgezegd en besloten om minstens 1x per week naar Brussel te Stromeren.
Er gaan wel nog wat euries uitgegeven worden aan schoenen en regenkledij: mijn AliExpress regenjasje bleek zoals verwacht NIET echt geschikt om een stortbui te trotseren, zeker niet als het een uur aan een stuk regent ...

Ook een heen en terugrit naar de kust (op stand 1 uiteraard) is goed verlopen. Probleemloos 120km uit de blauwe batterij gehaald aan een gemiddelde van 30km/u en vrij veel tegenwind.

Tot slot Stromer ik ook op zondag een uurtje of 2. Het is zalig om met een stromer dus ook gewoon 'normale' ritjes te kunnen doen, in de zin dat je, op stand 1, toch een mooie fysieke inspanning kan doen. Het gaat uiteraard iets vlotter maar je hebt uiteindelijk wel je beweging en het is in feite beter te fietsen aan lagere hartslag met de bedoeling wat te vermageren.

Kortom, na een maand ben ik alleen maar positief . De eerste poetsbeurt zit er ook op, en de eerste 600km zijn afgelegd.
Hopelijk volgen er nog vele lekvrije kilometers.

Dit forum is een zegen, je vind er zo goed als alle info en ben dus zeer enthousiast. Als ik iets kan bijdragen, hoor ik het graag.

Mvg,

Olivier
Stromer ST5 - 2020/04 - Kinect :ba
Onkertje
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2021, 20:21
Locatie: GERAARDSBERGEN
Merk SP: Stromer ST2 LE 2021
Km-stand: 0

Welkom Olivier! Misschien komen we elkaar in de streek wel eens tegen. Veel veilige kilometers gewenst!
:bike: Stromer ST2 2021 LE - Royal Blue - :battery: 983 Wh
erich
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2021, 15:42
Locatie: Limburg

Hallo allemaal,

Mijn naam is Eric en woon in Neeroeteren (B). Ik ben een fervent fietser. In mijn vrije tijd maak ik de nodige kilometers op mijn racefiets. Ik loop al lang met de gedachte om ook op de fiets te stappen voor het woon-werkverkeer. Voor mij een kleine 80 kilometer per dag. Een speed pedelec leek me het meest geschikte vervoermiddel. Een kleine maand geleden ben ik me gaan “inlezen”. Onder andere op dit forum. Ik kwam met een shortlist; Een Klever Alpha X en een Stromer. Twee dealers bezocht, waaronder Breuls in Maasmechelen. Kreeg de tip om eens naar de open dag in Genk te gaan. Zondagochtend 9 uur stond ik met mijn vrouw in Genk. Tja, en toen…… Samen zijn we op een ST3 LE gestapt. Ik heb werkelijk de hele dag met een grote glimlach op mijn gezicht rondgelopen. Na een paar meter fietsen was ik verkocht. Dus vandaag, dinsdag, om 10 uur naar Breuls getrokken en de laatste Stromer ST3 LE maat L met ABS besteld. Uiteraard met batterij upgrade.
Nu begint het lange wachten. Ik verheug me al op mijn toekomstige fietstochten van België-Nederland-Duitsland-Nederland en vice versa. Merk wel dat ik me nog moet inlezen in de verschillende verkeersregels die gelden in België, Nederland en Duitsland. Maar ach, tijd zat.

Groet!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

erich schreef: 31 aug 2021, 20:51 en de laatste Stromer ST3 LE maat L met ABS besteld. Uiteraard met batterij upgrade.
Gefeliciteerd! Prachtige fiets :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

erich schreef: 31 aug 2021, 20:51 Tja, en toen…… Samen zijn we op een ST3 LE gestapt.
De klassieke Stromer-val: rijden = kopen :mrgreen:

Gefeliciteerd met de aanschaf!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

erich schreef: 31 aug 2021, 20:51 . Merk wel dat ik me nog moet inlezen in de verschillende verkeersregels die gelden in België, Nederland en Duitsland. Maar ach, tijd zat.

Groet!
Gefeliciteerd, vele veilige km gewenst en mooie tochten.

Je hebt hem gekocht om meer langere tochten te kunnen maken? Met verschillende regels, kan leuk worden haha.
erich
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2021, 15:42
Locatie: Limburg

mrstrom schreef: 01 sep 2021, 08:04
erich schreef: 31 aug 2021, 20:51 . Merk wel dat ik me nog moet inlezen in de verschillende verkeersregels die gelden in België, Nederland en Duitsland. Maar ach, tijd zat.

Groet!
Gefeliciteerd, vele veilige km gewenst en mooie tochten.

Je hebt hem gekocht om meer langere tochten te kunnen maken? Met verschillende regels, kan leuk worden haha.
Dank je. Die "tochten" zijn simpel van A naar B; woon-werkverkeer.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

OlivierVK schreef: 29 aug 2021, 20:05 ...
Het viel mij op dat er vrij veel tweedehands fietsen werden aangeboden, dus groeide het idee om voor een tweedehands exemplaar te gaan.
Bij Bikelife in Lot vond ik eind juli een zo goed als nieuwe ST5 ... 403km op de teller. Aangezien deze dan min of meer neerkwam op de prijs van een nieuwe ST3 en het electronisch schakelen mij wel charmeerde, dan toch - na een weekendje overdenken - beslist deze aan te schaffen.
...
Je ziet in Vlaanderen op 2dehands en Marketplace inderdaad de ene na de andere (al dan niet lease-) Stromer aangeboden worden met amper kilometers op :ai
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Nog geen CarPass ingevoerd... :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
gilles90
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2021, 17:34
Locatie: gent

Dag iedereen!

Ik ben nieuw hier op het forum, en ik ben aan het denken om een speedpedelec aan te schaffen (st3)

Nu zou ik deze enkel gebruiken voor woon werk (50km enkel)
Maar aangezien ik anders zelden fiets of eens een mtb tochtje in de zomer, weet ik niet of dit mijn ding ga zijn.

En aangezien deze dingen nogal prijzig zijn, lijkt mij het best eens een te huren voor een dag en het woon werk traject uit te proberen.
(Traject loopt voornamelijk langs de vaart)

En ik hoop dat dit mij gaat bevallen, want dit zou mij serieus wat uitsparen aan diesel, om nog maar te zwijgen over de fietspremie.

Ik ga sowieso voor de zwaarste batterij gaan, welke ik toch kan opladen op mijn werk. En ik denk wel dat ik dan 50km zal halen op de hoogste stand?

Als dit me zou bevallen zit ik nog met de twijfel of ik hem nieuw of 2dehands zou aanschaffen, voor de moment 10 percent bij stromer en gratis accu upgrade..

Als iemand tips voor me zou hebben of bevindingen hoor ik ze graag, alsook adressen om eventueel een stromer te huren voor een dag (regio Deinze)


Alvast bedankt

Groeten

Gilles
Plaats reactie