Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

TornadoTom
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 sep 2021, 16:14
Locatie: regio Gent

Joker schreef: 01 sep 2021, 18:18 Je kan ook een stromer 'lenen' voor een testrit.
In Eke rekenen ze 50€/dag en 200€ borg. Ik kreeg de volledige som terugbetaald destijds. (Was dus gratis)
In Latem is het 30€/dag dacht ik.
Je kan ook eens voor een klever kijken. Er zit een verdeler in Astene.
Goede tips. Hoe lang geleden was dat in Eke? Volgens de website rekenen ze €50/dag aan, vind ik toch veel geld voor een namiddag een Stromer te testen.
https://velo-loft.com/verhuur/
30-jarige amateurwielrenner die zoekt of en welke SP ik moet kopen
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Dat was vorig jaar.
Ik had een testrit voor 3 dagen WW aangevraagd.
Bij afhalen van de fiets moest ik 200€ borg geven en werd verteld dat de 50€/dag huur zou afgetrokken worden bij teruggave.
Geen probleem maar ik vond dat toch wel veel geld.
Het regende de ganse week pijpenstelen dus heb ik de fiets na 1 dag teruggebracht.
Ik kreeg de borg (200€) volledig terug.
Bluuf me je fikn van me velo!
danny.b
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2021, 08:01
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 Belt drive
Km-stand: 12300

Man van 44 jaar uit belgisch Limburg.Sinds een tweetal weken de trotse eigenaar van een ST2 belt drive ( 983 Wh ).
Voorlopig zeer positief over mijn fietservaring.Ik rij elke dag 2* 23 km voor mijn werk.
Laad mijn fiets alleen op het werk op, Na 46 km op standje 2 ,blijft er nog ongeveer 27 % batterijcapaciteit over.
Heb al veel gelezen en opgezocht op dit forum,en ga jullie zeker op de hoogte houden naar de toekomst.

danny
Stromer ST2 Belt drive 983 Wh Dark Grey
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom! Gefeliciteerd met je nieuwe bike :bp:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
EricPts
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2021, 12:27
Locatie: O-VL
Merk SP: Klever X Pinion
Km-stand: 0

Ik ben Eric (65Y) en ben nog op zoek naar een SP. Heb nu sinds april een Leasing E-bike (Gazelle) maar traject(en) WW duren net iets te lang voor mij: Gent 35km - 90’, Antwerpen 37km - 100’. Mijn vrouw (165cm) heeft tijdens de vakantie ook een paar keer met mijn e-bike naar haar werk (25km) gefietst en vond 65’ ook net iets te veel. Vandaar het idee om toch over te schakelen naar een SP die voor beiden kan dienen.
Na eerst de Riese Mullers te hebben getest heb ik snel de midden motors geschrapt (te hoge cadans en te weinig vermogen) om dan nu te kijken naar de achterwielmotor fietsen.

Proefritje gedaan met de Klever B en de X speed Pinion. En daarna de Klever B met 1200Wh batterij voor 2 dagen gehuurd zodat we beide een dagje WW konden testen.
Mijn vrouw was vrij enthousiast. Ipv 65’ nog maar 47’. Comfortabele zit en rijhouding en goede vering. Ze zou zonder herladen het H/T traject kunnen doen.
Mijn dag begon met een gietende regen en tegenwind maar de terugweg verliep zeer goed (62’). Mijn enthousiasme was iets minder. Ik moest op het werk herladen wat gezien de luidruchtige oplader wel een probleem was. Ik heb wel wat schrik voor de stabiliteit bij hogere snelheden en op termijn voor de stevigheid van het kader (185 cm en een goede 100kg).
De FM heeft voor de demo fiets een goede prijs gemaakt, maar met 1200 W, extra oplader en Dropper voor het zadel kwam ik nog uit rond de 5250€.
Als het alleen voor mij zou zijn is mijn droom wel de Klever Alpha, maar ja dat is niets voor mijn vrouw en het is ook een smak geld.

En nu ben ik aan het kijken naar de Qwic RD11 omwille van de interessante prijs en de prima onderdelen (Voor-vering, zadelvering, Magura MT5, verstelbaar stuur). Qwic biedt tot eind november 5 jaar garantie. Nadeel is de kleine batterij van 735Wh.
Aanvankelijk stond ik een beetje sceptisch tegenover Qwic als bedrijf en de kwaliteit van de fietsen, maar ik hoor precies wel dat dit verbeterd is. Iemand ervaring hiermee?
Ik ga morgen waarschijnlijk een proefritje doen.
Grt, Eric
Bicarbonaat

klever heeft wss nujuist stille laders ontworpen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, maar die wordt momenteel alleen nog maar bij de X Alpha 45 geleverd. (Zal op termijn wel veranderen, als de oude laders op zijn.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RvW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 okt 2021, 22:24
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12338

Hallo mijn naam is Ruud en lees al een tijdje mee op het forum, veel informatie gevonden. Sinds vandaag een ST3 om een week woon/werk verkeer (30km enkel) te doen en te kijken of het bevalt. Werktijden zijn van 15:00 uur tot ? (meestal tussen 02:00 en 04:00 uur). Zit ook met regelmaat op een racefiets en op een roeitrainer met water weerstand.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

WELKOM, Ik ben benieuwd wat de uitkomst van deze week zal zijn. Laat het ff weten.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
RvW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 okt 2021, 22:24
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12338

Gisteren de geplande route naar mijn werk gefietst (tot 15 km) omdat er het eerste stuk veel bochten zitten en ik wilde weten hoelang ik hier over deed. Ondersteuning in stand 2 zodat ik weet dat het nog iets sneller/makkelijker kan. Terugweg door Rijswijk gefietst is namelijk een lange rechte weg met wel meer stoplichten, aangezien ik hier officieel op de weg moet fietsen heb ik daar 's nachts als ik naar huis ga minder auto's. Hoop alleen dat de verkeerslussen bij de stoplichten geactiveerd worden met de fiets.
Onderstaand een ingekorte film (origineel was 48 minuten toen batterij leeg voor het het stuk door Rijswijk)


Later in de week kan ik echt laten weten hoe het ging.

Mvg Ruud
Plaats reactie