Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Welkom, ik ben benieuwd naar je ervaringen. Volgens mij zijn er nog niet veel mensen hier die op deze fiets rijden en hun ervaringen delen
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Tornado
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2018, 16:10
Locatie: Lievegem
Merk SP: R&M cruiser HS
Km-stand: 14000

Beste forumleden

Ik heb hier al uren zitten grasduinen in alle mogelijke topics.
Ikzelf rij ondertussen al 3 jaar met een Riese&Muller cruiser Nuvinci HS.
Na 3 jaar en 14000 km op de teller heb ik besloten een nieuwe speedpedelec aan te schaffen.
Ik wil geen Bosch middenmoter meer omdat ik dit persoonlijk niet echt een speedpedelec noem. Wanneer je mooie snelheden boven 40km/h wil aanhouden rijd je je gegarandeerd goed in het zweet, wat voor woon-werkverkeer niet ideaal is.
Daarom op zoek gegaan naar mijn ideale speedpedelec met achterwielmotor.
Qwick rd11 is qua prijs mooi, maar lijkt me als speedpedelec te frêle van kader.
St3 is nieuw te duur en tweedehands ben ik bang voor een fiets met verborgen gebreken.
Kettler Velossi lijkt me een prachtige fiets, maar de batterij is te beperkt voor mijn woon-werkverkeer. (23 km enkele rit)
Flyer upstreet6: ook hier is de batterij te klein
Ik ben dus uitgekomen bij een klever x speed original. De dealer biedt mij deze aan 4 999 aan met 1200 Wh accu. Dit lijkt me een mooie deal (of kan ik hier nog extra opties krijgen bij het onderhandelen?)
Ik ga morgen nog eens gaan testrijden.

Zijn er nog bepaalde zaken waar ik moet op letten?
Ik ben 1m94 de fiets zal met een extra lange zadelpen geïnstalleerd worden.

Heb ik nog andere fietsen over het hoofd gezien die de moeite waard zijn? (Ellio buiten beschouwing gelaten, want die vind ik echt lelijk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In de plm. 5k reeks vind ik de Stromer ST1 ook een goeie optie. Rijdt superlekker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tornado
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2018, 16:10
Locatie: Lievegem
Merk SP: R&M cruiser HS
Km-stand: 14000

Stromeur schreef: 03 aug 2021, 19:55 In de plm. 5k reeks vind ik de Stromer ST1 ook een goeie optie. Rijdt superlekker.
Dacht ik ook, maar is deze geschikt voor mijn lengte? De stromerverdelers stelden me geen verlengd zadel aan. Ze zeiden dat deze niet voor mijn lengte beschikbaar was.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik denk niet dat de ST1 voor mensen met 1.94m lengte geschikt is. Voor mijn 1.98m is het iig 3x niks, super jammer want het is inderdaad een erg leuke fiets voor een nette prijs.

Waarom is de batterij van de Upstreet6 te klein? Kan je op je werk niet opladen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tornado schreef: 03 aug 2021, 20:08
Stromeur schreef: 03 aug 2021, 19:55 In de plm. 5k reeks vind ik de Stromer ST1 ook een goeie optie. Rijdt superlekker.
Dacht ik ook, maar is deze geschikt voor mijn lengte? De stromerverdelers stelden me geen verlengd zadel aan. Ze zeiden dat deze niet voor mijn lengte beschikbaar was.
Ja, goeie. Totaal overheen gelezen. Door de beugel genomen is een ST1 inderdaad te klein voor jou, al rijden er wel degelijk wat langere mensen mee rond. Maar dat zijn uitzonderingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BPc
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 aug 2021, 16:17

Hallo,

Aan het begin van het Convid gebeuren ben ik weer gebruik gaan maken van mijn oude Sparta SP met Nuvinci systeem. Na een half jaar erop te hebben gereden is er een onoplosbaar probleem opgetreden met de batterij. De fiets is een nieuwe batterij niet meer waard wmb, los van het feit dat ik de omwentelingen bij de Sparta heel hoog vond liggen, zonder dat dit direct leidde tot 40km+.
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe SP. Mis het w/w-fietsen (enkele reis 25 km) namelijk verschrikkelijk als ik 's ochtends en 's avonds op de A7 achterin de rij aansluit.
Inmiddels ben ik al even aan het oriënteren en ben gecharmeerd van de Stromer, ook gezien de ogenschijnlijke robuustheid. De aanschafprijs is echter nog wel een dingetje en ik heb nog te weinig zicht op de onderhoudskosten etc. Iemand enig idee waar ik een handig lijstje kan vinden met alle kosten waar ik aan moet denken. Kledij etc, vind ik minder van belang. Gaat mij echt om de kosten die rechtstreeks aan de fiets verbonden moeten worden.

Komende tijd ga ik eens lekker struinen op dit forum.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kijk hier eens :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

BPc schreef: 04 aug 2021, 16:33de ogenschijnlijke robuustheid.
BPc schreef: 04 aug 2021, 16:33 Komende tijd ga ik eens lekker struinen op dit forum.
Doen ! ... die ogenschijnlijke robuustheid komt hier veelvuldig aan bod, net als de belabberde prijs-kwaliteitverhouding, de gebrekkige eindcontrole, de talrijke issues, de lange wachttijden op courante elementaire onderdelen en de houding van de "fabrikant" wanneer blijkt dat je een onoplosbaar probleem aan je Stromer hebt.

Welkom en succes gewenst in je zoektocht. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Golvas, je bent onverbeterlijk …….

Met vriendelijke groeten,

Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie