Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Biker4fun
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2021, 17:02
Merk SP: Stromer

Joker schreef: 11 jul 2021, 19:08 Je kan ook een art2 ringslot plaatsen op je fiets.
Op dit moment zit er een art 2 ringslot van abus op de fiets echter heb ik ook een kettingslot om de fiets ook ergens aan vast te kunnen leggen. Dacht voor de zekerheid neem ik dat slot ook mee maar slot weegt wel ongeveer 3 kg en dat is ook teveel voor de tas denk ik. Denk voortaan gewoon lichter slot met staalkabel mee te nemen zodat ik hem ook nog ergens aan vast kan leggen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Biker4fun schreef: 11 jul 2021, 20:10 Op dit moment gebruik ik de volgende fietstassen: Ortlieb Back Roller City
Maar volgens mij ligt het ook vooral aan het lossen kettingslot dat volgens mij 3 kg weeg in combinatie met een drempel is de hoek van de tas naar binnen geveerd waardoor deze gepakt is door het wiel.
Die tassen zijn in elk geval degelijk genoeg, zelfs voor veel zwaardere dingen dan dit slot. Ik gok eerder dat hij niet op de juiste plek ondersteund wordt. Kan je eens een foto posten van 1 tas op de fiets (de kant waar het slot zat) en dan door het wiel heen gefotografeerd (zodat je de volledige bevestiging en de stangen van de bagagedrager ziet)?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stepper
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2021, 15:29

Hallo allemaal.

Mijn naam is Dick, inmiddels 53 jaar en aan het oriënteren welke fiets het beste bij mij past.
Ik fiets ongeveer 15 jaar bijna dagelijks op mijn racefiets naar mijn werk (26km enkele reis).
Met name in de open vlaktes met tegenwind/regen fietsen begint mij op te breken. Daarom overweeg ik voor naast de racefiets een speed pedelec. (wat zijn die dingen duur)
Welk merk of model dat moet gaan worden, dat weet ik nog niet. Betrouwbaarheid is voor mij prioriteit nummer een.
Afgelopen zaterdag in Amsterdam (westerpark) al de nodige info opgedaan, wordt vervolgd.

mvg Dick
Biker4fun
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2021, 17:02
Merk SP: Stromer

FreddyH schreef: 11 jul 2021, 21:02
Biker4fun schreef: 11 jul 2021, 20:10 Op dit moment gebruik ik de volgende fietstassen: Ortlieb Back Roller City
Maar volgens mij ligt het ook vooral aan het lossen kettingslot dat volgens mij 3 kg weeg in combinatie met een drempel is de hoek van de tas naar binnen geveerd waardoor deze gepakt is door het wiel.
Die tassen zijn in elk geval degelijk genoeg, zelfs voor veel zwaardere dingen dan dit slot. Ik gok eerder dat hij niet op de juiste plek ondersteund wordt. Kan je eens een foto posten van 1 tas op de fiets (de kant waar het slot zat) en dan door het wiel heen gefotografeerd (zodat je de volledige bevestiging en de stangen van de bagagedrager ziet)?
Beste FreddyH,

Zie de foto's hieronder van de huidige fietstas. ik hang hem nu bewust verder naar voren zodat deze niet meer gepakt kan worden door de achter spaken. Het is nu wel opletten dat ik niet te ver met mijn hiel naar achteren ga en de tas daarmee raak.
Bijlagen
In wiel geraakt
In wiel geraakt
IMG20210712181919.jpg (2.17 MiB) 1344 keer bekeken
In wiel geraakt (slot zat in rechterhoek)
In wiel geraakt (slot zat in rechterhoek)
IMG20210712181907.jpg (2.21 MiB) 1344 keer bekeken
In wiel geraakt
In wiel geraakt
IMG20210712181854.jpg (2.3 MiB) 1344 keer bekeken
Huidige positie
Huidige positie
IMG20210712181835.jpg (1.86 MiB) 1344 keer bekeken
Huidige positie
Huidige positie
IMG20210712181823.jpg (2.55 MiB) 1344 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Biker4fun schreef: 12 jul 2021, 18:34 ik hang hem nu bewust verder naar voren zodat deze niet meer gepakt kan worden door de achter spaken. Het is nu wel opletten dat ik niet te ver met mijn hiel naar achteren ga en de tas daarmee raak.
Hoeft niet. Alle drie de beugeltjes zijn verplaatsbaar, het onderste beugeltje is bovendien draaibaar.

De bovenste twee beugeltjes plaats je zo dat de tas 'klem' zit tussen de dwarsverbindingen van je bagagedrager. Zo kan je tas niet naar voren of naar achteren schuiven.

Het onderste beugeltje plaats je strak tegen de staander van je bagagedrager aan en draai je zo dat het beugeltje in een hoek van 90 graden over de staander gaat.

Je tas kan dan geen kant meer op, ook niet als-ie volgeladen is. (Er kan echt nog wel wat meer in dan een slot van een paar kilo, daar zijn deze tassen voor gemaakt.)

fietstas1.PNG
fietstas1.PNG (472.75 KiB) 1331 keer bekeken
fietstas2.PNG
fietstas2.PNG (1.58 MiB) 1331 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mjah, een beetje verder naar voren lijkt me toch een goed idee.

Als je je tas vol hebt, met daarin ook het slot dan zijn de tips van Stromeur voldoende. Als je alleen het slot meeneemt dan heb je heel veel massa onder in die punt liggen die niet ondersteund is. In dat geval is wat meer naar voren een goed idee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stepper schreef: 12 jul 2021, 10:10 Betrouwbaarheid is voor mij prioriteit nummer een.
Dan ben ik alvast benieuwd naar je keuze ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Biker4fun
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2021, 17:02
Merk SP: Stromer

Beste FreddyH en Stromeur,

Bedankt voor jullie tips voor de zekerheid hang ik de tas voorlopig wat meer naar voren zodat de hoek niet meer zover kan doorhangen. Daarnaast blijft het zware kettingslot voorlopig thuis en ga ik een ander licht kettingslot gebruiken. Iedere dag 3 kg extra mee vervoeren is ook beetje zonde voor de actieradius. Ben wel benieuwd of er ook nog andere tassen bestaan met een stevigere achterkant waarbij de hoek niet kan doorbuigen. Een extra spijl bij de bagagedrager was trouwens ook veiliger geweest zodat de tas minder ver naar binnen kan buigen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Biker4fun schreef: 12 jul 2021, 21:38 Beste FreddyH en Stromeur,

Bedankt voor jullie tips
Graag gedaan. Mijn advies is: de tas zo ver mogelijk naar voren waarbij je er niet tegenaan trapt (daar ga je je waarschijnlijk aan ergeren!)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
PaulRush
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2021, 15:43
Locatie: Arnhem
Merk SP: Klever X-Speed

Omdat ik mijn SP vooral voor woon-werkverkeer gebruik, heb ik mijn zware (motor)kettingslot op het werk vast aan een paal zitten, scheelt gewicht in mijn Ortliebtas.
De enkele keer dat ik de SP gebruik voor lokaal verkeer, vertrouw ik op het alarm en een simpel kabelslot.
Plaats reactie