Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Bicarbonaat

je hebt je fietszweet ,maar reken er ook een stukje angstzweet bij .

-heeft die vrachtwagen me wel zien aankomen?
-heeft de auto op de oprit me gezien?
-zal de auto tijdig stoppen?
-steekt de kar vd traktor niet te ver uit ?
- liggen er geen steentjes in de bocht?
-is de batterij nog genoeg geladen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je bij zoveel verkeerssituaties angstzweet krijgt, dan zou ik overwegen om wat rustiger te rijden ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Stromeur schreef: 01 okt 2021, 22:25 Als je bij zoveel verkeerssituaties angstzweet krijgt, dan zou ik overwegen om wat rustiger te rijden ;)
Ja dat lijkt mij ook :lol:

Maar een beetje zweten hoort erbij, vind ik.
Fietsen zonder zweten is zo jaren 80 :bj
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Bicarbonaat

Stromeur schreef: 01 okt 2021, 22:25 Als je bij zoveel verkeerssituaties angstzweet krijgt, dan zou ik overwegen om wat rustiger te rijden ;)
:bi :bu: :hy: :bp:
+johan-
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 nov 2017, 19:04
Locatie: Regio Eindhoven

Zelf zweet ik niet tot nauwelijks (ik zal ook nog eens aan mijn collega's vragen ;) ) met een gem. snelheid van tegen de 40 en op de rechte stukken 45.
Tis dus echt wel persoonlijk.
ST3 Pinion 2022 - (ST2 2017 20.000 km)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

+johan- schreef: 02 okt 2021, 15:27 Tis dus echt wel persoonlijk.
Klopt. Daarnaast is het ook nogal afhankelijk van hoeveel je fiets ondersteund en hoe je die ingesteld hebt staan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Persoonlijk zweet ik erg snel...(niet alleen angstzweet) flinke ondersteuning en niet teveel uitsloven is toch al zweten....dus ik ben altijd jaloers op die reclame mensen die in driedelig zonder zweet fietsen :bu:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 02 okt 2021, 17:03 dus ik ben altijd jaloers op die reclame mensen die in driedelig zonder zweet fietsen :bu:
Ik ben daar niet jaloers op, ik heb een bloedhekel aan driedelige pakken :mrgreen:
(maar wat minder zweten zou ik ook wel fijn vinden)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
qv133
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:56
Locatie: MUNTENDAM
Merk SP: Stromer(in bestelling)
Km-stand: 0

Hallo ik ben Marten, 45 jaar en kom uit het Noorden van het land. In 2012 heb ik mij voorgenomen om op de fiets naar het werk te gaan, hierbij dacht ik aan een speed-pedelec, maar uiteindelijk heb ik een tweedehands Quest aangeschaft.
Na 60.000km met de Quest, heb ik een Quattrovelo gekocht, die mij nog steeds erg goed bevalt, alleen heb ik de laatste tijd wat problemen met mijn voeten, waarbij mijn klikpedalen de klachten verergeren. Aangezien platform pedalen in een velomobiel geen optie zijn, toch weer naar een speed-pedelec gekeken en uiteindelijk anderhalve week geleden een St5 ABS in Groningen opgehaald. Ik ben van plan om afwisselend met Qv en de st5 de 26 km enkele reis naar mijn werk te fietsen.
De St5 bevalt tot nu toe erg goed, al ben ik wel van plan om met gladheid de vierwielige velomobiel te pakken.


Ik ben vooral een lezer, en wil iedereen alvast bedanken voor de handige tips en informatie

Groeten uit Midden Groningen

Marten
Bijlagen
16334609069110.jpg
16334609069110.jpg (182.29 KiB) 849 keer bekeken
Bicarbonaat

qv133 schreef: 05 okt 2021, 21:19 Hallo ik ben Marten, 45 jaar en kom uit het Noorden van het land. In 2012 heb ik mij voorgenomen om op de fiets naar het werk te gaan, hierbij dacht ik aan een speed-pedelec, maar uiteindelijk heb ik een tweedehands Quest aangeschaft.
Na 60.000km met de Quest, heb ik een Quattrovelo gekocht, die mij nog steeds erg goed bevalt, alleen heb ik de laatste tijd wat problemen met mijn voeten, waarbij mijn klikpedalen de klachten verergeren. Aangezien platform pedalen in een velomobiel geen optie zijn, toch weer naar een speed-pedelec gekeken en uiteindelijk anderhalve week geleden een St5 ABS in Groningen opgehaald. Ik ben van plan om afwisselend met Qv en de st5 de 26 km enkele reis naar mijn werk te fietsen.
De St5 bevalt tot nu toe erg goed, al ben ik wel van plan om met gladheid de vierwielige velomobiel te pakken.


Ik ben vooral een lezer, en wil iedereen alvast bedanken voor de handige tips en informatie

Groeten uit Midden Groningen

Marten
welkom
Plaats reactie