Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Bicarbonaat

Matchware schreef: 31 okt 2021, 19:55 Hallo iedereen,

Ik ben Günther en woon in het Belgische Essen, een mooie gemeente in het noorden van de provincie Antwerpen tegen de Nederlandse grens aan.
Ik ben ongeveer een 6tal weken geleden op het idee gekomen om een speed Pedelec aan te schaffen. Men voornaamste redenen hiervoor zijn: 1: de alsmaar stijgende brandstofprijzen. 2: ik heb een binnen baan en op die mannier toch iets van beweging buiten.

Ik ben werkzaam in Malle, is een afstand van +/- 31 km. En heb dus vorige week men Stromer ST3 SE besteld. Nu in volle afwachting van de levering alvast diverse accesoires en kledij besteld.

Hopelijk hier nog veel info en kennis op te doen ivm onderhoud enzo.

Welkom

Van stromer lees ik hier vooral :
Extra garantiebonus bijkopen
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Garantie bijkopen kan ook na twee jaar, net voordat de fabrieksgarantie vervalt. De ST3 is overigens de meest betrouwbare Stromer. Al drie jaar in productie en heeft daardoor de meeste kinderziektes achter zich gelaten. Heb je gekozen voor een verende voorvork? Ik lees dat veel Belgische collega' s daarvoor kiezen, al zou jouw provincie de laatste tijd veel hebben geïnvesteerd in goede fietspaden wat de noodzaak minder zou maken.

Grtz, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens. Stromers kunnen hun nukken hebben, maar de ST3 is het grootste succesnummer van Stromer tot nu toe.

En ook met Klevers gaat helaas weleens wat mis.

Ik zou bij elke dure SP garantie verlengen tegen het eind van de garantieperiode.

Matchware schreef: 31 okt 2021, 19:55 Ik ben werkzaam in Malle, is een afstand van +/- 31 km. En heb dus vorige week men Stromer ST3 SE besteld.
Welkom! Je bent de eerste op het forum die deze blauwe editie heeft besteld. Leuk! Mooie ww-afstand. Veel plezier met de levering en veel veilige km's gewenst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 31 okt 2021, 21:51 dure SP
Lijkt me een pleonasme :bc
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja daar zit wat in.

Ik schreef het terwijl ik dacht: alles boven de 5k. Dat zijn ze nagenoeg allemaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RobK9

Hallo mijn naam is Rob en Stromer ST2 gebruiker sinds October 2021. Ben 57 jaar en gebruik de fiets dagelijks voor woon/werk verkeer (23km x2) Ik gebruik de fiets op dit moment alleen als het droog weer is. Staat nu zo'n 3000 km op de teller. En ik ben heel erg blij met mijn Stromer, had ik eigenlijk veel eerder moeten hebben. Nog een fijne dag beste mensen, m.v.g. Rob
Matchware
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2021, 07:10
Locatie: Essen
Merk SP: Stromer ST3 Limited Edition
Km-stand: 2350

Heb de verende voorvork er niet bijgenomen.
Vond dit een zeer dure optie

Peerke1960 schreef: 31 okt 2021, 21:07 Garantie bijkopen kan ook na twee jaar, net voordat de fabrieksgarantie vervalt. De ST3 is overigens de meest betrouwbare Stromer. Al drie jaar in productie en heeft daardoor de meeste kinderziektes achter zich gelaten. Heb je gekozen voor een verende voorvork? Ik lees dat veel Belgische collega' s daarvoor kiezen, al zou jouw provincie de laatste tijd veel hebben geïnvesteerd in goede fietspaden wat de noodzaak minder zou maken.

Grtz, Peter
ST 3 Special Edition van Dec 2021 ww Essen - Malle => 30 km enkel.
Km stand maart 2022: 1350
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

De hoge prijs is voor mij ook de reden om de verende voorvork links te laten liggen. Mijn rijroute is ook qua wegdek prima.
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

RobK9 schreef: 01 nov 2021, 11:31 Hallo mijn naam is Rob en Stromer ST2 gebruiker sinds October 2021. Ben 57 jaar en gebruik de fiets dagelijks voor woon/werk verkeer (23km x2) Ik gebruik de fiets op dit moment alleen als het droog weer is. Staat nu zo'n 3000 km op de teller. En ik ben heel erg blij met mijn Stromer, had ik eigenlijk veel eerder moeten hebben. Nog een fijne dag beste mensen, m.v.g. Rob
Welkom en veel succes.
Heb je de fiets 2de hands gekocht? Want 3000km op 1 maand, ik denk dat je de eerste op het forum bent, die dat presteert. :D
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Matchware
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2021, 07:10
Locatie: Essen
Merk SP: Stromer ST3 Limited Edition
Km-stand: 2350

Stromeur schreef: 31 okt 2021, 21:51 Eens. Stromers kunnen hun nukken hebben, maar de ST3 is het grootste succesnummer van Stromer tot nu toe.

En ook met Klevers gaat helaas weleens wat mis.

Ik zou bij elke dure SP garantie verlengen tegen het eind van de garantieperiode.

Matchware schreef: 31 okt 2021, 19:55 Ik ben werkzaam in Malle, is een afstand van +/- 31 km. En heb dus vorige week men Stromer ST3 SE besteld.
Welkom! Je bent de eerste op het forum die deze blauwe editie heeft besteld. Leuk! Mooie ww-afstand. Veel plezier met de levering en veel veilige km's gewenst.
Dank je. Ben nu nog in afwachting van de papierwinkel voor het aanvragen van een kenteken....
Hopelijk volgende week alles wat rond....
ST 3 Special Edition van Dec 2021 ww Essen - Malle => 30 km enkel.
Km stand maart 2022: 1350
Plaats reactie