Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

mrstrom

RvW schreef: 10 okt 2021, 14:19 Gisteren de geplande route naar mijn werk gefietst (tot 15 km) omdat er het eerste stuk veel bochten zitten en ik wilde weten hoelang ik hier over deed. Ondersteuning in stand 2 zodat ik weet dat het nog iets sneller/makkelijker kan. Terugweg door Rijswijk gefietst is namelijk een lange rechte weg met wel meer stoplichten, aangezien ik hier officieel op de weg moet fietsen heb ik daar 's nachts als ik naar huis ga minder auto's. Hoop alleen dat de verkeerslussen bij de stoplichten geactiveerd worden met de fiets.
Onderstaand een ingekorte film (origineel was 48 minuten toen batterij leeg voor het het stuk door Rijswijk)

Later in de week kan ik echt laten weten hoe het ging.

Mvg Ruud
en hoe lang doe je over 15km? op de weg kan je vaak sneller dan op het fietspad. 15-20 minutjes?
Dat de lussen een SP niet detecteren is wel erg lastig.

Als je niet over de weg wilt, kan je voor zo'n kort stukje ook beter een goede E-Bike kopen waarschijnlijk. GOedkoper, meer bereik en je houdt je dan gwoon aan de regels.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

mrstrom schreef: 11 okt 2021, 09:24 Als je niet over de weg wilt, kan je voor zo'n kort stukje ook beter een goede E-Bike kopen waarschijnlijk.
RvW zijn woon-werkverkeer bedraagt 30 km enkel ... dagelijks 60 km met een e-bike ? ... :bn:
RvW schreef: 08 okt 2021, 23:52 woon/werk verkeer (30km enkel)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 11 okt 2021, 09:24 en hoe lang doe je over 15km? op de weg kan je vaak sneller dan op het fietspad. 15-20 minutjes?
Ik weet niet wat voor snelheden jij haalt met jouw SP, maar dit lijkt me wat optimistisch.

15 km in 20 minuten is gemiddeld 45 km/h
15 km in 15 minuten is gemiddeld 60 km/h :av
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 11 okt 2021, 11:46
mrstrom schreef: 11 okt 2021, 09:24 en hoe lang doe je over 15km? op de weg kan je vaak sneller dan op het fietspad. 15-20 minutjes?
Ik weet niet wat voor snelheden jij haalt met jouw SP, maar dit lijkt me wat optimistisch.

15 km in 20 minuten is gemiddeld 45 km/h
15 km in 15 minuten is gemiddeld 60 km/h :av
Ja dat is niet te doen. 40km/u gem, is wel mogelijk. 20km. in een halfuurtje.
Hij gaf toch aan de zijn ww. 15km is.
RvW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 okt 2021, 22:24
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12338

[/quote]

en hoe lang doe je over 15km? op de weg kan je vaak sneller dan op het fietspad. 15-20 minutjes?
Dat de lussen een SP niet detecteren is wel erg lastig.

Als je niet over de weg wilt, kan je voor zo'n kort stukje ook beter een goede E-Bike kopen waarschijnlijk. GOedkoper, meer bereik en je houdt je dan gwoon aan de regels.
[/quote]

Aangezien er in het begin (is wel legaal) nogal wat bochten en kruispunten met stoplichten zitten en er meer mensen rijden heb ik de 15 km in 28 minuten gefietst met ondersteuning in stand 2.
Ik heb geen moeite met op de weg fietsen doe ik op de motorfiets ook en heb dat gisteren en vannacht dus ook gedaan en gemerkt dat de lussen op mijn route reageren.
RvW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 okt 2021, 22:24
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12338

[/quote]

Ja dat is niet te doen. 40km/u gem, is wel mogelijk. 20km. in een halfuurtje.
Hij gaf toch aan de zijn ww. 15km is.
[/quote]

Nee misschien niet helemaal goed neergezet, afstand naar mijn werk is totaal 30 km maar de laatste 15 km is gewoon recht door.

Mvg Ruud
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Wat betreft de verkeerslussen heb jë meer mazzel dan ik. Die ik tegen kom reageren niet.
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 11 okt 2021, 14:21 Wat betreft de verkeerslussen heb jë meer mazzel dan ik. Die ik tegen kom reageren niet.
Grtz Peter
Bij mij sommigen wel, sommigen niet. Het helpt als je er niet middenop gaat staan, maar precies op de rechter of linker "verticale" lijn van de lus. Bij sommigen die ik tegenkom maakt dat het verschil.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Zal het uitproberen. Net weer een mail naar de gemeente gestuurd om de lussen af te stemmen op speedpedelecs. Op die punten is het pakken van de fietsverkeerslichten ook geen echte optie ( los dat het illegaal is). De automobilisten raken in verwarring wanneer ik de weg weer opschiet.
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
siskos
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2021, 16:30
Merk SP: Stromer ST2

Hallo allemaal, ik ben 33 jaar en kom van het Belgische Limburg. Na het halve forum gelezen te hebben erg geïnteresseerd geraakt in SP's.
En dan ook maar eens de stap gemaakt om bij de FM te gaan testen, en na de stromer lineup een keer getest te hebben besloten om de ST2 met belt en zwaarste batterij (promotie) te bestellen.
Dus nu nog in blijde verwachting om eind oktober mijn blauwe ST2 in ontvangst te mogen nemen :)

Bedoeling is om hem elke dag als woon-werk (10km enkel) fiets te gaan gebruiken en onze 2de wagen weg te doen.
De afgelopen 7 jaar heb ik dit ook met mijn gazelle e-fiets sporadisch gedaan maar ik mistte altijd een "kick" en dit lijk ik wel met de speed pedelec gevonden te hebben :)
Plaats reactie