Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Siskos,

welkom !
Super dat jij de stap neemt om een 2e auto weg te doen en over te stappen op een SP. Ik word een beet
Ik (h)erken heel veel in deze beslissing.

Je zal er heel vaak blij mee zijn (mooi weer, lekker langs een stilstaande file doortrappen, etc) en soms zal je denken dat je de foute keuze hebt gemaakt (superslecht weer).
Moedig ! Houdt vol.
Jouw afstanden zijn best overzichtelijk en uit je bericht ga je al uit van een gezonde marge (een blauwtje bestellen bij "slechts" 10 km WW heeft alles in zich om jaren lang probleemloos te Stromeren).

Wat kan ik zeggen dan :
- welkom ! Maak optimaal gebruik van de gezamenlijke meningen over kleding en accessoires;
- deel alsjeblieft je ervaringen in dit forum want we worden er beter door !

Zorg voor een goed contact met je FM, je eerste aanspreekpunt.

Ik wens je veel veilige kilometers toe,
Grtz,
Reinout
RvW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 okt 2021, 22:24
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12338

Afgelopen week dus de ST3 uitgeprobeerd en dat beviel uitstekend, totaal 225 km gefietst en het leek alsof ik altijd wind tegen had. De eerste keer naar mijn werk de oplader vergeten dus op de heenweg de ondersteuning de laatste 10 km op 2 gezet voor de zekerheid. Heb wel geconstateerd dat de aangegeven snelheid op de ST3 iets hoger is als dat mijn Garmin registreert, 2 apparaten dus waarschijnlijk altijd een verschil. Op de heenweg was het steeds droog maar dinsdag nacht naar huis de hele weg regen (alleen regenjas aan), hoopte dat het minder zou worden maar ging alleen maar harder regenen. Uiteindelijk stond het water in mijn schoenen maar heb het niet koud gehad. Woensdag weer op de fiets gestapt, andere werkschoenen want de andere waren nog niet droog. Met het naar huis rijden 's nachts dacht ik dat het weer regende maar dat was water wat aan de bovenkant van mijn voorband weer naar mij toe waaide. Het viel mij wel op dat het leek als ik rond de 46/47 een "remmende" werking voelde tijdens het trappen, bij de e-fiets van mijn vrouw voel je dat ook als je harder als 25 probeert te fietsen dus dit zal gewoon zijn. Hetzelfde gevoel had ik als de trapondersteuning op 3 stond en een lichte versnelling in stelde bij scherpe bochten of onoverzichtelijke situaties. Misschien had ik een instelling aan moeten passen maar daar heb ik niet naar gekeken.
Wel besloten om een Stromer aan te schaffen maar nu zag ik dat de ST5 in prijs verlaagd is en dat is wel verleidelijk. Zithouding op de ST3 is goed en vergelijkbaar met de ST5, voorover zitten vind ik juist fijn. ST5 heeft een rechter stuur maar dat heb ik op de mountainbike ook dus mag ook geen belemmering zijn, ga voor het maken van een definitieve keuze nog wel even op een ST5 rijden maar ben er eigenlijk al uit.
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

RvW schreef: 15 okt 2021, 12:52 Afgelopen week dus de ST3 uitgeprobeerd en dat beviel uitstekend, totaal 225 km gefietst en het leek alsof ik altijd wind tegen had. De eerste keer naar mijn werk de oplader vergeten dus op de heenweg de ondersteuning de laatste 10 km op 2 gezet voor de zekerheid. Heb wel geconstateerd dat de aangegeven snelheid op de ST3 iets hoger is als dat mijn Garmin registreert, 2 apparaten dus waarschijnlijk altijd een verschil. Op de heenweg was het steeds droog maar dinsdag nacht naar huis de hele weg regen (alleen regenjas aan), hoopte dat het minder zou worden maar ging alleen maar harder regenen. Uiteindelijk stond het water in mijn schoenen maar heb het niet koud gehad. Woensdag weer op de fiets gestapt, andere werkschoenen want de andere waren nog niet droog. Met het naar huis rijden 's nachts dacht ik dat het weer regende maar dat was water wat aan de bovenkant van mijn voorband weer naar mij toe waaide. Het viel mij wel op dat het leek als ik rond de 46/47 een "remmende" werking voelde tijdens het trappen, bij de e-fiets van mijn vrouw voel je dat ook als je harder als 25 probeert te fietsen dus dit zal gewoon zijn. Hetzelfde gevoel had ik als de trapondersteuning op 3 stond en een lichte versnelling in stelde bij scherpe bochten of onoverzichtelijke situaties. Misschien had ik een instelling aan moeten passen maar daar heb ik niet naar gekeken.
Wel besloten om een Stromer aan te schaffen maar nu zag ik dat de ST5 in prijs verlaagd is en dat is wel verleidelijk. Zithouding op de ST3 is goed en vergelijkbaar met de ST5, voorover zitten vind ik juist fijn. ST5 heeft een rechter stuur maar dat heb ik op de mountainbike ook dus mag ook geen belemmering zijn, ga voor het maken van een definitieve keuze nog wel even op een ST5 rijden maar ben er eigenlijk al uit.
Wanneer je het droog wil houden, ook al regent het niet en is enkel het wegdek nat, draag je best een regenbroek en waterdichte schoenen. Alvast succes met je keuze 👍🏻
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, 🔋BQ814,⛑ Giro Bexley, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, 🔋1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22822
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RvW schreef: 15 okt 2021, 12:52 Heb wel geconstateerd dat de aangegeven snelheid op de ST3 iets hoger is als dat mijn Garmin registreert, 2 apparaten dus waarschijnlijk altijd een verschil.
De GPS gemeten Garmin snelheid is je werkelijke snelheid. De km-teller van Stromers hebben - net als die van elke andere sp en auto - een afwijking naar boven.
RvW schreef: 15 okt 2021, 12:52 Het viel mij wel op dat het leek als ik rond de 46/47 een "remmende" werking voelde tijdens het trappen, bij de e-fiets van mijn vrouw voel je dat ook als je harder als 25 probeert te fietsen dus dit zal gewoon zijn.
De snelheid is afgetopt op het wettelijke maximum van ca. 45km/u, dus je trapt dan tegen de begrenzer aan. Dat is normaal.
RvW schreef: 15 okt 2021, 12:52 Wel besloten om een Stromer aan te schaffen maar nu zag ik dat de ST5 in prijs verlaagd is en dat is wel verleidelijk. Zithouding op de ST3 is goed en vergelijkbaar met de ST5, voorover zitten vind ik juist fijn. ST5 heeft een rechter stuur maar dat heb ik op de mountainbike ook dus mag ook geen belemmering zijn, ga voor het maken van een definitieve keuze nog wel even op een ST5 rijden maar ben er eigenlijk al uit.
Zeker even testen inderdaad, want de cockpit van de ST5 (stuur/stuurpen) is één geheel dus daar valt niks aan aan te passen.

Maar als-ie je bevalt lijkt het mij een no-brainer: ST5 nemen. Nog een wat krachtigere motor, S-ondersteuningsstand , elektrisch schakelen en de Koplamp der Koplampen (Supernova M99 PRO).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 16 okt 2021, 11:42 De GPS gemeten Garmin snelheid is je werkelijke snelheid. De km-teller van Stromers hebben -...
Mits je met een ongeveer constante snelheid rijdt (GPS snelheid ijlt na) en je ontvangst goed is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RvW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 okt 2021, 22:24
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12338

RvW schreef: 15 okt 2021, 12:52 Wel besloten om een Stromer aan te schaffen maar nu zag ik dat de ST5 in prijs verlaagd is en dat is wel verleidelijk. Zithouding op de ST3 is goed en vergelijkbaar met de ST5, voorover zitten vind ik juist fijn. ST5 heeft een rechter stuur maar dat heb ik op de mountainbike ook dus mag ook geen belemmering zijn, ga voor het maken van een definitieve keuze nog wel even op een ST5 rijden maar ben er eigenlijk al uit.
Afgelopen zaterdag op de ST5 gereden en de zithouding is geen probleem, het was er een met Kinekt Bodyfloat en met voorvork vering en dat beviel uitstekend. Gelijk daarna nog een stukje op een ST3 zonder Kinect en vering gereden en toen wist ik het wel.
Het is de ST5 geworden met Kinekt Bodyfloat en voorvork vering, Pirelli Angel WT banden worden er gelijk op gezet en de standaard banden bewaar ik voor de zomer, Abus ringslot ** en bagagedrager. Nu geduldig afwachten, planning is 5 november. :hy:

Mvg Ruud
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22822
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nog 7 nachtjes slapen. Alvast gefeliciteerd!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RvW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 okt 2021, 22:24
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12338

Stromeur schreef: 29 okt 2021, 17:50 Nog 7 nachtjes slapen. Alvast gefeliciteerd!
Dank je wel, vandaag de Friese wind gevoeld met Afbeelding
dus zal een hele verbetering worden.

https://www.relive.cc/view/vDqgkWA83Gq
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22822
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RvW schreef: 29 okt 2021, 20:42 Dank je wel, vandaag de Friese wind gevoeld
Ja zeg er stond een flinke wap vandaag! Dat gaat je met de Vijf stukken beter bevallen dan met dat vouwwagentje :cool2:

Hurdegaryp daar kom ik ook best vaak langs. Vandaag was ik ergens anders: Harlingen - Sexbierum - Tzummarum - Franeker - Harlingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Matchware
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2021, 07:10
Locatie: Essen
Merk SP: Stromer ST3 Limited Edition
Km-stand: 2350

Hallo iedereen,

Ik ben Günther en woon in het Belgische Essen, een mooie gemeente in het noorden van de provincie Antwerpen tegen de Nederlandse grens aan.
Ik ben ongeveer een 6tal weken geleden op het idee gekomen om een speed Pedelec aan te schaffen. Men voornaamste redenen hiervoor zijn: 1: de alsmaar stijgende brandstofprijzen. 2: ik heb een binnen baan en op die mannier toch iets van beweging buiten.

Ik ben werkzaam in Malle, is een afstand van +/- 31 km. En heb dus vorige week men Stromer ST3 SE besteld. Nu in volle afwachting van de levering alvast diverse accesoires en kledij besteld.

Hopelijk hier nog veel info en kennis op te doen ivm onderhoud enzo.
ST 3 Special Edition van Dec 2021 ww Essen - Malle => 30 km enkel.
Km stand maart 2022: 1350
Plaats reactie