In stand 3 met alles op max niet, in stand 2 of 3 die wat geknepen is ruimschoots.Peerke1960 schreef: ↑05 jan 2022, 16:11 En, heeft de 850 Wh batterij voldoende capaciteit? Dit omdat 36 km enkel mij veel lijkt voor deze configuratie.
Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Vanmorgen vertrokken met een koude (1.5°C) 850Wh accu (staat onder de carport) en na 37km nog 10% over. Alles op max ondersteuning. Wind evenredig zij en kop. Accu heeft bijna 11k achter de kiezen. Als de accu naar de 20k gaat zou het nipt kunnen worden. Als het zover komt zien we wel weer. Cellen vernieuwen is dan een optie.FreddyH schreef: ↑05 jan 2022, 16:34In stand 3 met alles op max niet, in stand 2 of 3 die wat geknepen is ruimschoots.Peerke1960 schreef: ↑05 jan 2022, 16:11 En, heeft de 850 Wh batterij voldoende capaciteit? Dit omdat 36 km enkel mij veel lijkt voor deze configuratie.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Laat ik het scherper definieren: niet onder vervelende omstandigheden. Uiteraard haal je de 36 km prima als je gemiddeld weinig wind, of zelfs wind mee hebt.Jins schreef: ↑06 jan 2022, 11:02Vanmorgen vertrokken met een koude (1.5°C) 850Wh accu (staat onder de carport) en na 37km nog 10% over. Alles op max ondersteuning. Wind evenredig zij en kop. Accu heeft bijna 11k achter de kiezen. Als de accu naar de 20k gaat zou het nipt kunnen worden. Als het zover komt zien we wel weer. Cellen vernieuwen is dan een optie.
Je wilt jouw woon-werk afstand typisch jaren lang onder "alle" omstandigheden kunnen rijden. Die 36 km haal je het eerste jaar gemakkelijk, zelfs met flinke wind tegen, daarna wordt dat steeds lastiger. Na 3 jaar is het zeer waarschijnlijk kansloos, zeker als het hard waait en ook nog koud is.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Wat ook meespeelt is dat je accu meer slijt, degenereert bij flink leegtrekken. Dat pleit voor een grotere accu. Tegelijkertijd is het ook geluk hebben met accu's wanneer ik zo de ervaringen lees. De een heeft meer degeneratie, de ander minder terwijl dit niet altijd geheel te verklaren is aan hoe de eigenaar ermee om is gegaan. Tja..... de chemie in de accu.
Grts peter
Grts peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Je moet wel budget hebben voor het blauwtje. Toen ik in 2017 mijn ST1 X kocht zat meer dan de standaard 614Wh accu er echt niet in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Rookie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 jan 2022, 11:17
- Locatie: Noord-Brabant
- Merk SP: Stromer
Goedemiddag mede speed pedelec rijders,
Ook aan mij de beurt om even voor te stellen;
Aangenaam! Guus 29 jaar en op dit moment woonachtig in de omgeving van Den Bosch.
Op dit moment werkzaam bij de grootste trein vervoerder van Nederland als BOA (nee ik bijt niet ). Per 1 februari ga ik aan de slag bij gemeente Tilburg als handhaver (pas maar op ) met een uitdagend taakaccent.
Daarnaast woon ik samen, ben ik stoelscheidsrechter bij de KNLTB. En nog veel meer hobby’s.
Nu waarvoor ik ben, ik zit in de aanschaf fase van een Stromer st3 of st5. Wat een geweldige mooie fietsen. Maar dan komt de keuze natuurlijk, waar doe je goed aan, wat is voor mij belangrijk, wat wil ik eraf hebben of erop voordat ik überhaupt de eerste kilometers maak en ga zo maar door. Daar helpen de heren en dame bij Vietz mij goed mee! Het wereldje is niet geheel onbekend, want in mijn jonge jaren in de fietsbranche gewerkt.
Mocht je vragen hebben, stel ze, ik hoor het graag!
Ook aan mij de beurt om even voor te stellen;
Aangenaam! Guus 29 jaar en op dit moment woonachtig in de omgeving van Den Bosch.
Op dit moment werkzaam bij de grootste trein vervoerder van Nederland als BOA (nee ik bijt niet ). Per 1 februari ga ik aan de slag bij gemeente Tilburg als handhaver (pas maar op ) met een uitdagend taakaccent.
Daarnaast woon ik samen, ben ik stoelscheidsrechter bij de KNLTB. En nog veel meer hobby’s.
Nu waarvoor ik ben, ik zit in de aanschaf fase van een Stromer st3 of st5. Wat een geweldige mooie fietsen. Maar dan komt de keuze natuurlijk, waar doe je goed aan, wat is voor mij belangrijk, wat wil ik eraf hebben of erop voordat ik überhaupt de eerste kilometers maak en ga zo maar door. Daar helpen de heren en dame bij Vietz mij goed mee! Het wereldje is niet geheel onbekend, want in mijn jonge jaren in de fietsbranche gewerkt.
Mocht je vragen hebben, stel ze, ik hoor het graag!
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 dec 2021, 08:39
- Locatie: Regio Breda
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 0
Welkom Guus,
Ik kan je nog niet veel tips geven daar ik pas sinds vandaag officieel speedpedelecer ben
Vanmiddag kon ik na 2 weken wachten op het RDW dan eindelijk m'n stromer st1 op halen.
Gezien de fietsen winkel in de zelfde stad zit als waar ik werk meteen maar even getimed hoe lang ik er over doe om thuis te komen om er achter te komen hoe laat ik moet vertrekken naar m'n werk maandag.
Totaal was het 27km fietsen en ik heb daar 44 minuten over gedaan.
Ik had het merendeel van de route ontzetten veel wind van de zij, kon bijna in de wind hangen.
Ik heb denk ik 60% van de route in stand 2 en 40% in stand 3 gereden en had nog 53% vermogen over in de accu (983Wh) toen ik thuis kwam.
37km/h gemiddeld en max 48km/h gehaald zonder al te veel inspanning.
Ondanks de harde wind, vele regen en kou toch een voldaan gevoel over gehouden aan de 1e rit.
Thuis meteen maar even de spadbordverlenger en klaxonkap gemonteerd. Het opstartende water had z'n weg gevonden langs de onderkant van m'n regenbroek waardoor dus net de onderkant van m'n broekspijpen nat waren geworden.
Nu moeten we alleen de omni bt nog zien te koppelen met m'n telefoon, dit kregen we bij de fm niet voor elkaar. Maandag maar weer even langs gaan bij de fm.
Op naar vele mooie kilometers.
Ik kan je nog niet veel tips geven daar ik pas sinds vandaag officieel speedpedelecer ben
Vanmiddag kon ik na 2 weken wachten op het RDW dan eindelijk m'n stromer st1 op halen.
Gezien de fietsen winkel in de zelfde stad zit als waar ik werk meteen maar even getimed hoe lang ik er over doe om thuis te komen om er achter te komen hoe laat ik moet vertrekken naar m'n werk maandag.
Totaal was het 27km fietsen en ik heb daar 44 minuten over gedaan.
Ik had het merendeel van de route ontzetten veel wind van de zij, kon bijna in de wind hangen.
Ik heb denk ik 60% van de route in stand 2 en 40% in stand 3 gereden en had nog 53% vermogen over in de accu (983Wh) toen ik thuis kwam.
37km/h gemiddeld en max 48km/h gehaald zonder al te veel inspanning.
Ondanks de harde wind, vele regen en kou toch een voldaan gevoel over gehouden aan de 1e rit.
Thuis meteen maar even de spadbordverlenger en klaxonkap gemonteerd. Het opstartende water had z'n weg gevonden langs de onderkant van m'n regenbroek waardoor dus net de onderkant van m'n broekspijpen nat waren geworden.
Nu moeten we alleen de omni bt nog zien te koppelen met m'n telefoon, dit kregen we bij de fm niet voor elkaar. Maandag maar weer even langs gaan bij de fm.
Op naar vele mooie kilometers.
-
- Runner-up
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 jan 2022, 19:05
- Locatie: Limburg
- Merk SP: Klever x speed
Hallo, kleine voorstelling na 3jaar iedere dag 38km woon-werkverkeer te hebben gereden op een elektrische fiets.m, heb ik deze week mijn klever x speed original 1200wh mogen ontvangen. Ik skip nooit een dag (ja ook met regen, sneeuw en vriesweer).
Cube kathmamdu 6-2019 tm 12-2021: 20000km
Klever x speed original 1-2022
Klever x speed original 1-2022