Post hier een foto van jouw Speed Pedelec!

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nee, maar wel een dag. Maar in een auto heb ik ook geen meerdere dagen nodig om te kijken of ik goed zit. Dat is na een paar uur wel duidelijk.

Op een fiets ben ik steevast een paar dagen aan het tweaken voordat ik goed zit.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
kvdhaute
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 sep 2020, 10:38
Locatie: Zemst

FreddyH schreef: 14 sep 2021, 18:05 Ik vind het toch een raar concept. Je hoeft bij de Ford dealer toch ook geen auto te huren als je een testrit wilt maken?
Ik kreeg zelf een waakhond mee toen ik met een auto een testrit wou 😂

Ging wel om een (heel) sportief model, dus ik begreep het wel. Ondertussen al 7 jaar eigenaar van, en als ik nu eens een model wil proberen (bij dezelfde dealer weliswaar) krijg ik die zonder problemen mee. Ik maak er mij alleszins niet druk in :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 14 sep 2021, 18:34 Nee, maar wel een dag. Maar in een auto heb ik ook geen meerdere dagen nodig om te kijken of ik goed zit. Dat is na een paar uur wel duidelijk.

Op een fiets ben ik steevast een paar dagen aan het tweaken voordat ik goed zit.
Begrijp me niet verkeerd; ik ben groot voorstander van gratis meerdere dagen een test-bike uitlenen aan serieuze potentiële kopers (alleen zie die er eens uit de filteren, dat is ook best een dingetje). Maar ik zie zoiets als een kenmerk van uitstekende service, niet als iets dat volstrekt normaal is. En als strategische keus: maak de test-drempel zo laag mogelijk voor producten waar je vertrouwen in hebt, dan verkopen ze zichzelf wel. En dan kopen ze hopelijk ook bij jou. (Wat buiten de randstad b.v. alweer een stuk reëler is, want daar zitten minder dealers.)

Wel vind ik huren en de huurprijs in mindering brengen op de aanschafprijs het minste wat een fatsoenlijke speed pedelec dealer kan doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Ik vind dat ze daar in Groningen heel makkelijk mee zijn.
Eerste keer kreeg ik via Groningen Bereikbaar een ST1x mee, en een jaar later belde ik zelf of ik een fiets mee kon krijgen met wat meer power, grote accu en vering. Kreeg zo de ST3 van Nick een weekje mee.
Paar weken geleden heeft mijn broertje een ST3 mee gekregen (hij zei die van Nick maar dat kon niet want die had Sylvia toen).
En dat verhaal van hier over die bezorger in Lelystad, Almere? Die een ST3 en ST5 uit Groningen kreeg, zelfs met halen en brengen.
Wat een risico voor zo'n dealer eigenlijk, maar keurig hoe ze dat tot nu toe doen :ay
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
mrstrom

JeroenSpock schreef: 14 sep 2021, 22:02 Ik vind dat ze daar in Groningen heel makkelijk mee zijn.
Eerste keer kreeg ik via Groningen Bereikbaar een ST1x mee, en een jaar later belde ik zelf of ik een fiets mee kon krijgen met wat meer power, grote accu en vering. Kreeg zo de ST3 van Nick een weekje mee.
Paar weken geleden heeft mijn broertje een ST3 mee gekregen (hij zei die van Nick maar dat kon niet want die had Sylvia toen).
En dat verhaal van hier over die bezorger in Lelystad, Almere? Die een ST3 en ST5 uit Groningen kreeg, zelfs met halen en brengen.
Wat een risico voor zo'n dealer eigenlijk, maar keurig hoe ze dat tot nu toe doen :ay
Is zeker een super service! Maar ik snap de voorzichtige dealers ook heel goed. Die zullen het misschien een keer opgelopen hebben, of gejat, of de week wordt 2 weken etc.

Maar al met al , een week testen voor woon/werk is wel bijna een echte must.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 15 sep 2021, 08:24 Is zeker een super service! Maar ik snap de voorzichtige dealers ook heel goed. Die zullen het misschien een keer opgelopen hebben, of gejat, of de week wordt 2 weken etc.
Juist daarom zorg ik er ook altijd voor dat de fiets in nette staat, met volle accu op precies het afgesproken moment terug komt. Als de FM deze geweldige service biedt dan kan ik daar alleen maar heel dankbaar voor zijn en er met 100% respect mee omgaan.
Ik meld ook altijd netjes alle 'defecten' of andere gekke dingen die me zijn opgevallen, zoals de defecte dagrijverlichting op de ST3 die ik laatst had.

Maar helaas doet niet iedereen dat.

Voor mij is het simpel: als ik geen 2 (of meer) dagen aaneengesloten op de fiets heb kunnen fietsen dan koop ik hem niet. Ging dat wel, dan koop ik hem in principe bij degene die die testrit aanbood.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mamojula
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:15
Merk SP: Stromer ST7 Dark Platinum
Km-stand: n.a.

Stromer ST1-2020 met stickers van ´van Zijp Techniek´en CYCL WingLights Magnetisch v3 aan de stuur uiteinden...
IMG_20210814_143733.jpg
IMG_20210814_143733.jpg (3.62 MiB) 1328 keer bekeken
Bijlagen
IMG_20210814_143641.jpg
IMG_20210814_143641.jpg (3.62 MiB) 1328 keer bekeken
Stromer ST7 Dark platinum -- CYCL WingLights 360 Magnetisch -- Verende zadelpen -- Ortlieb tassen -- Stromer Berlin Trunkbag -- Spatbordverlengers
Lazer Urbanize MIPS - Lazer Anverz NTA MIPS
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mooie fiets! Ik zie dat de winglighs goed passen. Werkt dat systeem naar behoren? Ik bedoel, is het handig in dagelijks gebruik? Zien andere weggebruikers deze aanwijzers?
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Ja, zijn het echt richtingaanwijzers of markeringslichten die zwakjes oranje branden?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Bicarbonaat

Peerke1960 schreef: 17 sep 2021, 21:51 Mooie fiets! Ik zie dat de winglighs goed passen. Werkt dat systeem naar behoren? Ik bedoel, is het handig in dagelijks gebruik? Zien andere weggebruikers deze aanwijzers?
Met vriendelijke groeten, Peter

een test in het donker dringt zich op ... met youtube als bewijs :)
Plaats reactie