"Bright" test de Klever B-Speed

Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

In het filmpje is toch gewoon heel duidelijk M99 PURE te zien? Geen Pro versie dus.

Als je mensen vanuit de auto op een SP wil lokken zal een Stromer wel leuk zijn maar uiteindelijk is die keihard geveerde Stromer toch een tegenvaller. Wil je voor vering ben je 600 tot 1000 euro verder, en die zadelpen vering vangt de korte oneffenheden misschien op maar het echte comfort mis je gewoon, zeker als je uit een wat grotere auto komt.
Goed dat Klever die vering serieus op pakt, voor en achter.

Maar zoals meneer zegt, Klever BU is wel de juiste naam voor deze fiets. En de afwerking zijn ze ook vergeten lijkt het.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

JeroenSpock schreef: 27 jan 2021, 13:47
Als je mensen vanuit de auto op een SP wil lokken zal een Stromer wel leuk zijn maar uiteindelijk is die keihard geveerde Stromer toch een tegenvaller.
Iedereen snapt toch dat je comfort inlevert als je vanuit de auto op een fiets stapt?

Een fiets moet je dan ook niet vergelijken met een auto. Als een fiets het comfort van een auto moet vervangen is er geen enkele fiets die mensen over de streep zal trekken.

Ik moet er niet aan denken op een fiets met vering te stappen. En toch zit ik zelden in de auto (als ik in mijn eentje ergens heen moet).
Dus is het Stromer goed gelukt 👍
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Bright is meer een advertorial gebeuren dan echt testen, ik kijk hun tests niet meer.
mrstrom

JeroenSpock schreef: 27 jan 2021, 13:47
Als je mensen vanuit de auto op een SP wil lokken zal een Stromer wel leuk zijn maar uiteindelijk is die keihard geveerde Stromer toch een tegenvaller.
Ja het viel mij ook tegen, daarna werd ik ook nog nat als het regent, en de kachel van mijn ST3 doet het ook slecht, heb ik het nog niet over de radio gehad en stuurverwarming. :bc :bc :bc en en en dan moet je ook nog meetrappen :bu:

Dat vertelt zo'n dealer je dan niet he.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Deed je dan geen testrit ? ... ;p
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

Golvas schreef: 28 jan 2021, 08:40 Deed je dan geen testrit ? ... ;p
Op een ST2, dus ja, krijg je toch een ander beeld.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 28 jan 2021, 07:55 ... ,daarna werd ik ook nog nat als het regent, en de kachel van mijn ST3 doet het ook slecht,


Bij mij doet de kachel het uitstekend. De eerste paar minuten heb ik het wat fris (net als in de auto) maar daarna heb ik het ruimschoots warm genoeg. En nat worden doe ik zelfs als het niet regent, dus met die regen heb ik gewoon meteen een douche gehad.

Nee, het probleem bij mij is vooral dat ik de airco mis, zeker op dagen dat de temperatuur boven de 25 graden stijgt. Tijdens het fietsen gaat het dan prima, maar als je even stil staat :ai
mrstrom schreef: 28 jan 2021, 07:55Dat vertelt zo'n dealer je dan niet he.
Nee, knap waardeloos is dat idd :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Mijn ruitenwissers doen het niet vanaf de eerste dag.
RTL zendt Bright en Boulevard uit. Beide zijn amusement. Je mist weinig als je een aflevering overslaat.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

LNY schreef: 27 jan 2021, 14:11
JeroenSpock schreef: 27 jan 2021, 13:47
Als je mensen vanuit de auto op een SP wil lokken zal een Stromer wel leuk zijn maar uiteindelijk is die keihard geveerde Stromer toch een tegenvaller.
Iedereen snapt toch dat je comfort inlevert als je vanuit de auto op een fiets stapt?

Een fiets moet je dan ook niet vergelijken met een auto. Als een fiets het comfort van een auto moet vervangen is er geen enkele fiets die mensen over de streep zal trekken.

Ik moet er niet aan denken op een fiets met vering te stappen. En toch zit ik zelden in de auto (als ik in mijn eentje ergens heen moet).
Dus is het Stromer goed gelukt 👍
Nouja, vering op een fiets lijkt me toch wel heel prettig... Helemaal standaard is zo'n stromer echt mokerhard. Gelukkig heeft ie dikke banden die een hoop wegnemen, maar met de Kinekt geveerde zadelpen hoef je niks te klagen. Dan rijdt het boterzacht. Zelfs met m'n jonge rug zouden al die klappen die ik krijg op het gemiddelde waardeloze fietspad hier, de tussenwervelschijven er tussenuit springen :lol:

MAar ik vind het wel mooi hoe hij echt benadrukt hoe comfortabel deze fiets is. Ik ben wel benieuwd in elk geval, mij kan het weinig schelen wat een ander van het uiterlijk vindt, zolang je hem zelf maar kan waarderen :d3:
Hoewel ik Klever fietsen zeker niet de mooiste vind, maar goed - over smaak valt niet te twisten. En als ST2 eigenaar is je mening toch wel gekleurd, want hoe je het ook wendt of keert, als men iets koopt probeer je toch automatisch je aankoop wel goed te praten :D
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

I love it :bp: 15.700 km in iets minder dan twee jaar.

Afbeelding
Plaats reactie