"Bright" test de Klever B-Speed

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Flyy schreef: 07 mei 2021, 20:15 15.700 km in iets minder dan twee jaar.
Mooie afstand!

Heb je technische problemen gehad of heeft hij al die tijd goed gefunctioneerd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Am liebsten wäre mir mir ein kurzes Nein als Antwort. 😉

Das B-Speed ist mein drittes Rad von Klever. Zuvor bin ich das ältere Modell B45 gefahren. Beim ersten ist der Rahmen gebrochen und beim zweiten gerissen.

Seit Juli 2019 nun das B-Speed, dessen Rahmen gegenüber dem B45 geändert wurde.

Nach 2300km hatte ich ein Softwarefehler, womit sich das Rad nur mit maximaler Unterstützung fahren ließ.

Nach 4000km war das hintere Schutzblech gebrochen.

Nach 5500km hatte ich einen Plattfuß am Hinterrad. Die Spikes des Schwalbe Marathon Winter hatten sich nach innen durchgearbeitet und den Schlauch beschädigt.

Nach 8888km 😉 hatte das Lager der Kurbel deutliches Spiel und ich habe es ausgetauscht.

100km hatte ich ein gebrochene Speiche am Vorderrad.

An Verschleiß hatte ich zwei Satz Bremsbeläge und einmal die Kette, die ich gefahren bin, bis sie durchrutschte. Danach waren auch das Kettenblatt und die Kasette fällig. Dies war Absicht, da ich dann auf 11-fach umrüsten wollte. Das 52er Blatt wurde durch ein ovales 48er narrow wide ersetzt.

Beim originalen Blatt kam es immer wieder mal zum Abwurf der Kette.

Der 570Wh Akku ist noch vom ersten B45 und hat nun 535 Zyklen. Ein zweiter 470Wh Akku, den ich mit 69 Zyklen gebraucht gekauft habe, hat 500.
Sie sind sehr haltbar.

Da ich mit dem Rad und auch Klever, als Firma, sehr zufrieden bin, haben wir meiner Frau vor ein paar Wochen ein B-Lite gekauft.

Afbeelding

Das war es in Kurzform, ausführlicher dann hier https://www.pedelecforum.de/forum/index ... /18244674/


Ik zou graag een kort nee willen als antwoord. 😉

De B-Speed ​​is mijn derde Klever-fiets. Daarvoor reed ik met het oudere B45-model. De eerste had het frame gebroken en de tweede scheurde.

Sinds juli 2019 de B-Speed, waarvan het frame is gewijzigd ten opzichte van de B45.

Na 2300km had ik een softwarefout waardoor er alleen met maximale ondersteuning gereden kon worden.

Na 4000 km brak het achterspatbord.

Na 5500km had ik een lekke band op het achterwiel. De pieken van de Schwalbe Marathon Winter hadden zich een weg naar binnen gewerkt en de slang beschadigd.

Na 8888km 😉 had het kruklager duidelijke speling en heb ik het vervangen.

Ik had 100km een ​​gebroken spaak op het voorwiel.

Qua slijtage had ik twee sets remblokken en een keer de ketting waarmee ik reed totdat hij gleed. Daarna waren ook het kettingblad en de cassette verschuldigd. Dit was met opzet omdat ik toen naar 11x wilde converteren. Het 52 blad werd vervangen door een ovaal 48 smal breed.

De ketting op het originele blad werd van tijd tot tijd laten vallen.

De 570Wh-batterij is van de eerste B45 en heeft nu 535 cycli. Een tweede 470Wh-batterij die ik kocht, gebruikte met 69 cycli, heeft 500.
Ze zijn erg duurzaam.

Omdat ik erg tevreden ben over de fiets en Klever als bedrijf, hebben we een paar weken geleden voor mijn vrouw een B-Lite gekocht.

Afbeelding

Dat was het in korte vorm, meer gedetailleerd dan hier https://www.pedelecforum.de/forum/index ... /18244674/
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Flyy schreef: 08 mei 2021, 07:22 Am liebsten wäre mir mir ein kurzes Nein als Antwort. 😉
Dat is inderdaad een hele historie zeg. Ik weet dat Klever op dit vlak een vergelijkbare ontwikkeling doormaakt als Stromer enkele jaren geleden: heel veel kinderziektes in de opstartfase, maar wel een goede garantieregeling waarbinnen alles wordt opgelost. Volgens mij is het bij Klever inmiddels wel beter geworden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Valt bij de 3e fiets toch mee, alleen bij 2300 en 4000km echt iets aan de hand, de rest noem ik slijtage.
(de eerste 2 frames/ fietsen zijn natuurlijk wel serieuze issues)
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Der Rahmen war beim B45 ganz anders.

Het frame was compleet anders op de B45.

Afbeelding

Afbeelding

Das Rad war nicht problemlos, aber der Service von Klever immer. Andere Hersteller machen einen Rahmentausch, aberich bekam zweimal ein neues S-Pedelec. Nur den Akku und das Ladegerät ist noch vom ersten Rad.

Alle Fehlerpunkte werden bei Klever konsequent überarbeitet. Zum Beispiel gab es eine Displayvariante, die Probleme mit Wasser hatte.

Ein großer Vorteil ist auch, daß man relativ leicht einen Extenderakku anschließen kann. Ich fahre so mit 1500Wh :d3: Er ist vorne in der Box.



Afbeelding

De fiets was niet probleemloos, maar Klever zorgde altijd voor service. Andere fabrikanten wisselen van frame, maar ik heb twee keer een nieuwe S-Pedelec gekregen. Alleen de accu en oplader zijn nog van de eerste fiets.

Alle foutpunten worden bij Klever consequent herzien. Zo was er een displayvariant die problemen had met water.

Een ander groot voordeel is dat het relatief eenvoudig is om een ​​extender-accu aan te sluiten. Ik rijd met 1500 Wh :d3: het zit voorin de bak.
Tvoskuil
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2019, 19:34
Locatie: Haaren
Merk SP: Sparta
Km-stand: 40000

Hoi Flyy,

Kun je uitleggen hoe je range extender werkt?

Groeten Tom
Bicarbonaat

Tvoskuil schreef: 20 okt 2021, 23:42 Hoi Flyy,

Kun je uitleggen hoe je range extender werkt?

Groeten Tom
de basis staat ergens in een topic beschreven ,,,, mss eens zoeken op "lader" " fische afknippen "
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Tvoskuil schreef: 20 okt 2021, 23:42 Hoi Flyy,

Kun je uitleggen hoe je range extender werkt?

Groeten Tom
Ja, gerne. Später oder am Wochenende nehme ich mir die Zeit dafür.

Ja, met plezier. Ik zal er later of in het weekend tijd voor maken.
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Ich verwende einen 12s8p Akkupack als Extender. Zur Verbindung von Extender und Klever-Akku wird das Ladekabel des Klever Ladegerät verwendet. Der Stecker ist speziell für Klever. Der Extender ist also über den Ladeanschluss des Klever-Akku angeschlossen.

Am Ladegerät, Extender und am offenen Ende des Ladekabel hab ich Anderson Powerpole gecrimpt. Über ein Y-Kabel kann ich mit dem Ladegerät von Klever beide Akkus auch parallel laden.

Meine Akkus sind also immer parallel verbunden.

Für den Extender reichen plus und minus. Das Ladegerät braucht den dritten Kontakt.

Hier einen link zu einem umfangreichen Thread im pedelecforum.de.

https://www.pedelecforum.de/forum/index ... kku.76149/

Hast du konkrete Fragen?





Ik gebruik een 12s8p accupack als verlenger. De oplaadkabel van de Klever lader wordt gebruikt om de extender en de Klever batterij aan te sluiten. De stekker is speciaal voor Klever. De Extender wordt daarom aangesloten via de laadconnector van de Klever-batterij.

Ik heb Anderson stroompolen op de lader, de verlenger en het open uiteinde van de laadkabel gekrompen. Ik kan ook beide batterijen parallel opladen met de Klever lader via een Y-kabel.

Dus mijn batterijen zijn altijd parallel geschakeld.

Plus en min zijn genoeg voor de verlenger. De lader heeft het derde contact nodig.

Hier is een link naar een uitgebreide thread in pedelecforum.de.

https://www.pedelecforum.de/forum/index ... kku.76149/

Heeft u nog specifieke vragen?

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Tvoskuil
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2019, 19:34
Locatie: Haaren
Merk SP: Sparta
Km-stand: 40000

Ik begrijp hoe je extender is aangesloten op je fiets.
De klever batterij voedt de fietscontroller en de extender batterij voedt de klever batterij via de laadpoort aan de buitenkant van de klever batterij.

Is er ook een maximale stroom die extender accu aan de klever batterij levert?
Wordt dat bepaald door de BMS van de klever batterij?
Plaats reactie