Klever B Speed Plus: op rozen naar 45km/u

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 17 mei 2021, 22:26 Een nieuwe B Speed Plus met 850 Wh batterij voor € 3500 ... waar wacht je nog op FreddyH ? ;)
Op de proefrit, en ik wil niks kleiner dan (afgerond) 1 kWh.

Oh, en baby blauw wil ik nog overwegen, maar dat roze moet in het echt serieus anders zijn dan op de foto... Dat vind ik namelijk serieus lelijk.
Daarnaast is de advertentie van iemand die 2 dagen op marktplaats bestaat. . . Iets met nekharen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Heute wurde mein 36er Kettenblatt geliefert. Da ich relativ früh zuhause war, habe ich die Kurbel direkt umgebaut.

Original hat das Rad ja eine Dreifach-Kurbel. Ganz innen sitzt die PAS-Scheibe, auf der mittleren Position sitzt das Kettenblatt und außen der Kettenschutzring.

Nach dem Umbau habe ich n der mittleren Position das 36er und außen das 48er. Zum anpassen der Kettenlinie habe ich die zwei Spacer vom Tretlager von der rechten Seite auf die linke versetzt.

Bei gemütlichen Freizeitrunden mit meiner Frau werde ich die Kette auf das 36er Blatt legen.
Zum schnellen pendeln verwende ich das 48er.

In beiden Einsatzfällen ist die Kettenline besser als mit nur einem Blatt.

http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB ... H&DV=speed

Die erste Probefahrt war gut 😀





Vandaag werd mijn 36 kettingblad geleverd. Aangezien ik vrij vroeg thuis was, heb ik de krukas direct omgezet.

Origineel heeft het wiel ja een drievoudige crank. Aan de binnenkant zit de PAS-schijf, in het midden zit de kettingring en aan de buitenkant de kettingbeschermerring.

Na de ombouw heb ik n de middenpositie de 36er en buiten de 48er. Om de kettinglijn af te stellen, heb ik de twee afstandsbusjes van de trapas van rechts naar links verplaatst.

Voor ontspannende rondjes met mijn vrouw zal ik de ketting op het 36er blad leggen.
Voor snel woon-werk verkeer gebruik ik de 48er.

In beide gebruiksgevallen is de kettinglijn beter dan met slechts één mes.

http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB ... H&DV=speed

De eerste testrit was goed 😀

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Edgecrusher schreef: 17 mei 2021, 21:13 Maar ik lees nog niet echt een verklaring waarom bijvoorbeeld alle verlichting onjuist/ door elkaar gehaald, ze hadden dan nog steeds 3 modellen in de brochure kunnen zetten met de juiste specificaties, toch?
Documentbeheer is niet Klevers sterkste punt (website, folders, handleidingen). We wachten al bijna een jaar op de handleiding van de X-Speed PINION en die van mijn Alpha 45 is er ook nog steeds niet. Ik begreep wel van Klever dat deze nu écht zo goed als klaar zijn.

Het is een schaalverhaal bij Klever: de NL/BE-organisatie is klein en nu het merk zich meer in de kijker begint te spelen gaan dit soort onvolkomenheden in het oog lopen.

Zoals bekend doet Stromer het niet veel beter op dat vlak: mijn ST1 X werd in 2017 geleverd met een ST2/ST2 S handleiding, de handleiding van de nieuwe ST2 was ook nog niet klaar toen ik één van de eerste verkoop-exemplaren mocht testen en de vertaalfouten in de OMNI app beginnen inmiddels traditie te worden ("gelieve verlichten de pedalen").

Grote fabrikanten (zoals R&M/Bosch) hebben hier een flinke voorsprong: meer human resources.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 17 mei 2021, 23:14 Daarnaast is de advertentie van iemand die 2 dagen op marktplaats bestaat. . . Iets met nekharen.
Op 2ehands.be is ie dan weer > 13 jaar actief : https://link.2dehands.be/m1705396315
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jenn
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mar 2021, 14:40
Merk SP: Klever B speed
Km-stand: 16000

Sinds december 2020 heb ik een B speed plus original waarmee ik 2 à 3 keer per week (afhankelijk van mijn rooster ivm onregelmatige diensten) 28 km enkele reis afleg. De zithouding vind ik zelf geweldig en aangezien ik een sportieve zithouding niets vind voor mijn bovenrug/nek, schouders en ellebogen is dit ook zo'n beetje het enige model SP wat in aanmerking komt. 45 km/h haal ik over het algemeen gemakkelijk, behalve met meer tegenwind. Dan valt de maximale snelheid behoorlijk terug.
Ik heb een 850 Wh accu. Het bereik daarvan is zeer afhankelijk van de weersomstandigheden. Met forse tegenwind en kou (zoals in het voorjaar de vele ochtenden rond het vriespunt) is het niet mogelijk om die 28 km volledig met maximale ondersteuning af te leggen. Nu het weer wat warmer wordt houd ik makkelijk 30 - 40 % lading over.
Voorop heb ik een drager en achterop de bagagedrager een kratje om alle spullen mee te zeulen. Ook gaat de hond wel mee achterop in de krat.
b speed.jpg
b speed.jpg (7.12 MiB) 1896 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoe meer B-Speeds ik zie, hoe meer ik eraan begin te wennen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Heut habe ich Fotos gemacht.


Vandaag heb ik wat foto's genomen.

Afbeelding


Auf der Rückfahrt etwa 100m vor der Hofzufahrt sprang der Zähler weiter.
Der Akku hat sich dem Kilometerzähler angepasst. 😉


Op de terugweg, zo'n 100 meter voor de ingang van de boerderij, bleef de meter verspringen.
De accu heeft zich aangepast aan de kilometerteller 😉

Afbeelding

Letztendlich die Antwort auf alle Fragen.


Uiteindelijk, het antwoord op alle vragen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Flinke accu, na 22222 km nog 22% capaciteit over :mrgreen: :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Mein SPed hat heute frei... ein Bericht von [USER=47760]@40plus[/USER] vom seinen B45 am Stilfzer Joch. :bf:



Mijn SPed is vandaag vrij... een verslag van [USER=47760]@40plus[/USER] van zijn B45 op de Stilfzer Joch. :bf:
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Passend zu meinem letzten Beitrag.


In overeenstemming met mijn laatste bericht.




https://pedelec-elektro-fahrrad.de/news ... nnen/9739/
Plaats reactie