Driedaagse test met een B-Speed

Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Stromeur schreef: 10 sep 2021, 21:53
Flyy schreef: 10 sep 2021, 21:33 Als ik er nog geen had, zou ik hem kopen. :D
Dat is altijd de beste reclame voor een merk/model :cool2:
Bei meiner Frau war sie erfolgreich. Nur wollte sie kein S-Pedelec, deshalb hat sie sich die Pedelec-Variante gekauft.


Ich würde sagen, das die Kinderkrankheiten (Rahmenbruch, gerissene Felgen, Wasser im Display) überwunden sind. Jetzt sind wir in der pubertären Phase. Langsam wird es erwachsen.😉

Ich vertraue weiterhin auf Klever, denn wirklich enttäuscht wurde ich nie.

Auf das B-Speed ist verlass, denn Motor und Akku zicken nicht rum.
Desweiteren kann man sich drauf einstellen, was als nächstes wohl kaputt geht.

Blech Hupe, Schutzblech hinten oder der Ständer. Das sind mMn die Baustellen des Rades.

Es ist wie in der Liebe, die verzeiht auch kleinere Macken und Schönheitsfehler. 😉








Het was succesvol met mijn vrouw. Maar ze wilde geen S-pedelec, dus kocht ze de pedelec versie.



Ik zou zeggen dat de kinderziekten (gebroken frame, gebarsten velgen, water in het display) overwonnen zijn. Nu zitten we in de puberfase. Langzaam groeit het op.

Ik blijf Klever vertrouwen omdat ik nog nooit echt teleurgesteld ben.

U kunt vertrouwen op de B-Speed, want de motor en de accu rotzooien niet.
Bovendien kunt u voorbereid zijn op wat er daarna zal breken.

Plaatstalen claxon, achterspatbord of de kickstand. Naar mijn mening, zijn dit de bouwplaatsen van de motor.

Het is net als liefde, het vergeeft ook kleine eigenaardigheden en oneffenheden.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Bicarbonaat

FreddyH schreef: 10 sep 2021, 17:11 Kleine dingetjes
Je staat bij het tweede stoplicht waar je wat langer moet wachten... ook dat springt uiteindelijk op groen, je gaat trappen en ... niks. Auto achter je is ondertussen je kentekenplaat aan het poetsen en nadat je een paar seconden aan het ploeteren bent komt dan eindelijk die ondersteuning er weer bij (als je de fiets beweegt gaat hij automatisch aan). Dat was serieus niet gaaf. Ik hoop dat dit ergens in te stellen is: mijn eigen fiets staat op 5 minuten ingesteld, daar heb ik dit probleem nog nooit mee gehad.
je hebt een oude firmware , deze bug is gefixed ( zie mijn specifiek topic )
Bicarbonaat

Stromeur schreef: 10 sep 2021, 20:19

Ik heb hier op het forum van twee andere B-Speed rijders begrepen dat de achterspatbord-ophanging i.c.m. de achtervering niet helemaal in orde is en het kan begeven. Denk je dit het gevolg is van een te slappe vering of zie/merk jij dit ook aan jouw tester?
de vering heeft geen hoofdrol in de breuk in het spatbord.
zelfde spatbord op een andere fiets zal na een tijd ook breken.
vergelijk het spatbord met je lichaam , en je houd met je gestrekte arm een volle emmer water vast. na een tijd zal je arm wel zakken.
dit principe geldt voor dit spatbord , de initiele bevesteging is je schouder , en de emmer is het achterlicht/remlicht , het spatbord is je arm
( ik hoop dat je het u kan voorstellen nu :) )
Bicarbonaat

een ander weetje is ,

dat de fiets ook snel kan , als je 0 kracht op de pedalen steekt ,
dus in zachte versnelling en snel peddelen , zonder dat er kracht naar het achterwiel gaat ,
dan helpt de motor u zo naar 45.

+


als de batterij minder is dan 5% dan gaat hij naar stand1 ondersteuning, maar druk je op de turbo knop , pers je er nog even 45 uit
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bicarbonaat schreef: 11 sep 2021, 09:57 je hebt een oude firmware , deze bug is gefixed ( zie mijn specifiek topic )
Super, want dat was wel potentieel gevaarlijk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bicarbonaat

FreddyH schreef: 11 sep 2021, 12:55
Bicarbonaat schreef: 11 sep 2021, 09:57 je hebt een oude firmware , deze bug is gefixed ( zie mijn specifiek topic )
Super, want dat was wel potentieel gevaarlijk.
ik had het ook enkele keren vroeger ,
ik moest die moment dan aan Albert Einstein denken , omdat tijd relatief is.
in de seconden dat de fiets moet heropstarten , heb je het gevoel dat de tijd stil staat want de film van je leven* komt voorbij in je ogen.
maar voor een buitenstaander ( de afkomende naderende auto) , die ervaart het fenomeen als een fractie van een seconde

*tijdens de film van mijn leven heb ik volgende soundtrack :
Gebruikersavatar
KingOfTheRoad
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46
Locatie: regio Zwolle
Merk SP: Stromer ST3 Deep Black
Km-stand: 600

Bicarbonaat schreef: 11 sep 2021, 09:57
FreddyH schreef: 10 sep 2021, 17:11 Kleine dingetjes
Je staat bij het tweede stoplicht waar je wat langer moet wachten... ook dat springt uiteindelijk op groen, je gaat trappen en ... niks. Auto achter je is ondertussen je kentekenplaat aan het poetsen en nadat je een paar seconden aan het ploeteren bent komt dan eindelijk die ondersteuning er weer bij (als je de fiets beweegt gaat hij automatisch aan). Dat was serieus niet gaaf. Ik hoop dat dit ergens in te stellen is: mijn eigen fiets staat op 5 minuten ingesteld, daar heb ik dit probleem nog nooit mee gehad.
je hebt een oude firmware , deze bug is gefixed ( zie mijn specifiek topic )
Kun je niet door af en toe je remhendel lichtjes in te knijpen voorkomen dat de ondersteuning uitvalt/fiets gelocked?
Op mijn stromer had ik in begin ook wel eens dat deze automatisch werdt gelocked bij een verkeerslicht, heb mij dit aangeleerd en nu gebeurd het niet meer.
🇳🇱 KingOfTheRoad - regio Zwolle sinds 07-2021
:bike: Stromer ST3 2021 Deep Black - L
:battery: Li-ion 983 Wh
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

In Deutschland gibt es Fälle, wo das deaktivieren der Rekuperation geholfen hat, um das vorzeitige abschalten zu verhindern.

An einen Fall erinnere ich mich, wo dann ein anderer Motor verbaut wurde.

Gut das mein Rad diese Probleme nicht hat. :cool2:



In Duitsland zijn er gevallen waarin het uitschakelen van de recuperatie heeft geholpen om voortijdige uitschakeling te voorkomen.

Ik herinner me een geval waar een andere motor was geïnstalleerd.

Het is goed dat mijn motor deze problemen niet heeft. :cool2:
Plaats reactie