Klopt, dat heb ik ook eens vermeld in mijn PINION review. Ik snap dat ook niet. Maar VOEL je dit dan ook aan de ondersteuning? Ik eigenlijk niet op mijn Alpha. Maar misschien is dit inderdaad onderdeel van de 'onrust' die Klevers hebben in de ondersteuning, geen idee of daar een relatie mee is.
Driedaagse test met een B-Speed
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ja, dat lijkt bij deze B ook zo te zijn, maar net na het schakelen krijg je ineens weer een duw in je rug.
Nee, het is geen verbindingverlies, hij blijft ook gewoon ondersteunen maar alleen minder sterk. Ik heb het vermoeden dat het inveren (vooral fel inveren en fel teruggaan, bij drempels heb ik er geen last van) de kettingspanning even wegvalt oid. Ik trap wel gewoon strak door.
Ik heb er bewust naar gekeken. Bij deze tester zat alles nog strak ineen, maar het spatbord zit wel maar op 2 plekken vast. Aan de voorzijde is een bevestiging en aan de achterzijde gaan 2 dunne stangetjes vanuit het frame naar het spatbord om hem stabiel te houden. Ik heb tijdens het rijden een paar keren een geluid van "iets tegen de band" gehoord, ik gok dat dit dat spatbord is. Als dat vaak gebeurt dan wiebelt het teveel en gaat er op den duur uiteraard iets kapot...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Nooit meegemaakt gelukkig, maar ik heb hier nauwelijks stoplichten. Je wil zoiets eigenlijk zelf kunnen instellen. (Net als het automatisch opstarten als je 'm verrijdt, dat vind ik ook irritant - al is dat niet gevaarlijk.)FreddyH schreef: ↑10 sep 2021, 17:11 Een heel irritante eigenschap van de B-Speed: als je een tijdje stil staat dan schakelt hij zichzelf uit. Op zich is dit natuurlijk prima, maar ik heb 2 keer gehad dat dit bij een stoplicht gebeurde... tussen de auto's. Stel je voor: je staat bij het eerste stoplicht, het springt op groen en je rijdt vlot weg. Je staat bij het tweede stoplicht waar je wat langer moet wachten... ook dat springt uiteindelijk op groen, je gaat trappen en ... niks. Auto achter je is ondertussen je kentekenplaat aan het poetsen
Nope..
Dit begint eindelijk een vraagstuk te worden met een optie, in plaats van alleen een vraagstuk. Fijn.FreddyH schreef: ↑10 sep 2021, 17:11 Dit is voor het eerst in 3-4 jaar zoeken dat ik een fiets vind waarop ik meer dan prima zit! Deze fiets is dus een serieuze kandidaat voor me. Ik hoop op korte termijn ook de Upstreet6 en de Ellio te kunnen testen. Naar die laatste ben ik zeker door het verslag van MarcelH nog iets nieuwsgieriger geworden!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Je merkt er 2 dingen aan: de ondersteuning zwabbert wat (af en toe ineens een extra duw in je rug, dan weer wat minder), en als de gemelde snelheid richting 48 schiet dan gaat hij ook begrenzen. Dat eerste is onrustig, dat tweede is ronduit irritant. Zeker op de rijbaan tussen de auto's.Stromeur schreef: ↑10 sep 2021, 20:22 Klopt, dat heb ik ook eens vermeld in mijn PINION review. Ik snap dat ook niet. Maar VOEL je dit dan ook aan de ondersteuning? Ik eigenlijk niet op mijn Alpha. Maar misschien is dit inderdaad onderdeel van de 'onrust' die Klevers hebben in de ondersteuning, geen idee of daar een relatie mee is.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Bij mijn Alpha heb ik dat wel ietsje als ik opschakel tijdens optrekken, maar niet echt een duw. Maar bij de mijne (met riem) zal het samenspel tussen de kracht- en rotatiesensor ongetwijfeld anders ingeregeld zijn.
Hm ja, dat is prut.FreddyH schreef: ↑10 sep 2021, 20:25Nee, het is geen verbindingverlies, hij blijft ook gewoon ondersteunen maar alleen minder sterk. Ik heb het vermoeden dat het inveren (vooral fel inveren en fel teruggaan, bij drempels heb ik er geen last van) de kettingspanning even wegvalt oid. Ik trap wel gewoon strak door.
Wel iets om rekening mee te houden dus..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Das ist die Schwachstelle. Das runde Profil des Schutzblech verjüngt sich dort und geht in ein schmale Zunge über. An der gleichen Stelle endet der Winkel mit dem das Blech fest geschraubt wird.
Bei meiner Reparatur habe ich dort ein längeres Blech verwendet. Dieser Streifen reicht weiter in das Schutzblech. An anderen Ende habe ich den Winkel befestigt. So ähnlich wie auf dem Foto.
Dit is het zwakke punt. Het ronde profiel van het spatbord loopt daar taps toe en gaat over in een smalle tong. Op hetzelfde punt eindigt de hoek met het plaatwerk dat stevig wordt afgeschraapt.
Tijdens mijn reparatie, heb ik daar een langer plaatwerk verpest. Deze strip loopt verder door in het spatbord. Aan de andere kant heb ik de hoek vastgesteld. Lijkt op de foto.
Quelle: https://www.pedelecforum.de/forum/index ... st-1696036
Das Blech ist an drei Punkten befestigt.FreddyH schreef: ↑10 sep 2021, 20:25
Ik heb er bewust naar gekeken. Bij deze tester zat alles nog strak ineen, maar het spatbord zit wel maar op 2 plekken vast. Aan de voorzijde is een bevestiging en aan de achterzijde gaan 2 dunne stangetjes vanuit het frame naar het spatbord om hem stabiel te houden. Ik heb tijdens het rijden een paar keren een geluid van "iets tegen de band" gehoord, ik gok dat dit dat spatbord is. Als dat vaak gebeurt dan wiebelt het teveel en gaat er op den duur uiteraard iets kapot...
Unten an dem Winkel,
etwas höher an der Schwinge
und an der Strebe.
Das B eco meiner Frau hat eine zusätzliche Verstrebung.
Het plaatwerk is op drie punten bevestigd.
Aan de onderkant van de beugel,
een beetje hoger op de swing arm
en op de veerpoot.
De B eco van mijn vrouw heeft een extra veerpoot.
Laatst gewijzigd door Flyy op 10 sep 2021, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Sorry voor mijn late reactie: ligt er een beetje aan, maar het voordeel van nieuw is dat ik dan gebruik kan maken van de fietsregeling op mijn werk. Als ik daar geen gebruik van kan maken moet het wel serieus interessant zijn... dat vind ik dit niet zo.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Kein Problem.
Der Preis würde noch ein wenig reduziert. Aktuell liegt er bei 4444€. Mit 1200Wh-Akku und der Supernova M99 Pure+.
Hätte ich noch keins, würde ich es kaufen.
Geen probleem.
De prijs zou nog steeds een beetje lager zijn. Momenteel is het 4444€. Met 1200Wh batterij en de Supernova M99 Pure+.
Als ik er nog geen had, zou ik hem kopen.
Der Preis würde noch ein wenig reduziert. Aktuell liegt er bei 4444€. Mit 1200Wh-Akku und der Supernova M99 Pure+.
Hätte ich noch keins, würde ich es kaufen.
Geen probleem.
De prijs zou nog steeds een beetje lager zijn. Momenteel is het 4444€. Met 1200Wh batterij en de Supernova M99 Pure+.
Als ik er nog geen had, zou ik hem kopen.