Driedaagse test met een B-Speed

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 10 sep 2021, 17:11 Wat me op dit stuk opviel: als ik voor mijn gevoel met constante snelheid fiets (lekker constant traptempo) dan danst de snelheidweergave op het display enorm op en neer.
Klopt, dat heb ik ook eens vermeld in mijn PINION review. Ik snap dat ook niet. Maar VOEL je dit dan ook aan de ondersteuning? Ik eigenlijk niet op mijn Alpha. Maar misschien is dit inderdaad onderdeel van de 'onrust' die Klevers hebben in de ondersteuning, geen idee of daar een relatie mee is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 10 sep 2021, 20:19 Volgens mij is het afbouwen daarvan gekoppeld aan je snelheid, niet aan je verzet/RPM. Dat is tenminste mijn ervaring met de Alpha.
Ja, dat lijkt bij deze B ook zo te zijn, maar net na het schakelen krijg je ineens weer een duw in je rug.
Stromeur schreef: 10 sep 2021, 20:19 Ligt dat aan de hobbel, of aan dat je even stopt met trappen? Dat laatste daar is inderdaad helaas weinig aan te doen. Dat eerste wel, want dan verliest de Klever kennelijk even de connectie met de accu en dat kan volgens mij opgelost worden.
Nee, het is geen verbindingverlies, hij blijft ook gewoon ondersteunen maar alleen minder sterk. Ik heb het vermoeden dat het inveren (vooral fel inveren en fel teruggaan, bij drempels heb ik er geen last van) de kettingspanning even wegvalt oid. Ik trap wel gewoon strak door.
Stromeur schreef: 10 sep 2021, 20:19 Ik heb hier op het forum van twee andere B-Speed rijders begrepen dat de achterspatbord-ophanging i.c.m. de achtervering niet helemaal in orde is en het kan begeven. Denk je dit het gevolg is van een te slappe vering of zie/merk jij dit ook aan jouw tester?
Ik heb er bewust naar gekeken. Bij deze tester zat alles nog strak ineen, maar het spatbord zit wel maar op 2 plekken vast. Aan de voorzijde is een bevestiging en aan de achterzijde gaan 2 dunne stangetjes vanuit het frame naar het spatbord om hem stabiel te houden. Ik heb tijdens het rijden een paar keren een geluid van "iets tegen de band" gehoord, ik gok dat dit dat spatbord is. Als dat vaak gebeurt dan wiebelt het teveel en gaat er op den duur uiteraard iets kapot...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 10 sep 2021, 17:11 Een heel irritante eigenschap van de B-Speed: als je een tijdje stil staat dan schakelt hij zichzelf uit. Op zich is dit natuurlijk prima, maar ik heb 2 keer gehad dat dit bij een stoplicht gebeurde... tussen de auto's. Stel je voor: je staat bij het eerste stoplicht, het springt op groen en je rijdt vlot weg. Je staat bij het tweede stoplicht waar je wat langer moet wachten... ook dat springt uiteindelijk op groen, je gaat trappen en ... niks. Auto achter je is ondertussen je kentekenplaat aan het poetsen
Nooit meegemaakt gelukkig, maar ik heb hier nauwelijks stoplichten. Je wil zoiets eigenlijk zelf kunnen instellen. (Net als het automatisch opstarten als je 'm verrijdt, dat vind ik ook irritant - al is dat niet gevaarlijk.)
FreddyH schreef: 10 sep 2021, 17:11 eze tegen weer/wind en vuil te beschermen zit er een rubberen dopje op. Met mijn dikke vingers is het soms lastig om dat dopje eraf te krijgen, zeker omdat deze net naast het handvat van de accu zit. Ik hoop dat de 1200 Wh accu daar net wat meer ruimte heeft.
Nope..
FreddyH schreef: 10 sep 2021, 17:11 Dit is voor het eerst in 3-4 jaar zoeken dat ik een fiets vind waarop ik meer dan prima zit! Deze fiets is dus een serieuze kandidaat voor me. Ik hoop op korte termijn ook de Upstreet6 en de Ellio te kunnen testen. Naar die laatste ben ik zeker door het verslag van MarcelH nog iets nieuwsgieriger geworden!
Dit begint eindelijk een vraagstuk te worden met een optie, in plaats van alleen een vraagstuk. Fijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 10 sep 2021, 20:22 Klopt, dat heb ik ook eens vermeld in mijn PINION review. Ik snap dat ook niet. Maar VOEL je dit dan ook aan de ondersteuning? Ik eigenlijk niet op mijn Alpha. Maar misschien is dit inderdaad onderdeel van de 'onrust' die Klevers hebben in de ondersteuning, geen idee of daar een relatie mee is.
Je merkt er 2 dingen aan: de ondersteuning zwabbert wat (af en toe ineens een extra duw in je rug, dan weer wat minder), en als de gemelde snelheid richting 48 schiet dan gaat hij ook begrenzen. Dat eerste is onrustig, dat tweede is ronduit irritant. Zeker op de rijbaan tussen de auto's.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 10 sep 2021, 20:25
Stromeur schreef: 10 sep 2021, 20:19 Volgens mij is het afbouwen daarvan gekoppeld aan je snelheid, niet aan je verzet/RPM. Dat is tenminste mijn ervaring met de Alpha.
Ja, dat lijkt bij deze B ook zo te zijn, maar net na het schakelen krijg je ineens weer een duw in je rug.
Bij mijn Alpha heb ik dat wel ietsje als ik opschakel tijdens optrekken, maar niet echt een duw. Maar bij de mijne (met riem) zal het samenspel tussen de kracht- en rotatiesensor ongetwijfeld anders ingeregeld zijn.

FreddyH schreef: 10 sep 2021, 20:25Nee, het is geen verbindingverlies, hij blijft ook gewoon ondersteunen maar alleen minder sterk. Ik heb het vermoeden dat het inveren (vooral fel inveren en fel teruggaan, bij drempels heb ik er geen last van) de kettingspanning even wegvalt oid. Ik trap wel gewoon strak door.
Hm ja, dat is prut.
FreddyH schreef: 10 sep 2021, 20:25
Ik heb tijdens het rijden een paar keren een geluid van "iets tegen de band" gehoord, ik gok dat dit dat spatbord is. Als dat vaak gebeurt dan wiebelt het teveel en gaat er op den duur uiteraard iets kapot...
Wel iets om rekening mee te houden dus..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Stromeur schreef: 10 sep 2021, 20:19 Ik heb hier op het forum van twee andere B-Speed rijders begrepen dat de achterspatbord-ophanging i.c.m. de achtervering niet helemaal in orde is en het kan begeven. Denk je dit het gevolg is van een te slappe vering of zie/merk jij dit ook aan jouw tester?
Afbeelding


Das ist die Schwachstelle. Das runde Profil des Schutzblech verjüngt sich dort und geht in ein schmale Zunge über. An der gleichen Stelle endet der Winkel mit dem das Blech fest geschraubt wird.
Bei meiner Reparatur habe ich dort ein längeres Blech verwendet. Dieser Streifen reicht weiter in das Schutzblech. An anderen Ende habe ich den Winkel befestigt. So ähnlich wie auf dem Foto.


Dit is het zwakke punt. Het ronde profiel van het spatbord loopt daar taps toe en gaat over in een smalle tong. Op hetzelfde punt eindigt de hoek met het plaatwerk dat stevig wordt afgeschraapt.
Tijdens mijn reparatie, heb ik daar een langer plaatwerk verpest. Deze strip loopt verder door in het spatbord. Aan de andere kant heb ik de hoek vastgesteld. Lijkt op de foto.




Afbeelding

Quelle: https://www.pedelecforum.de/forum/index ... st-1696036



FreddyH schreef: 10 sep 2021, 20:25

Ik heb er bewust naar gekeken. Bij deze tester zat alles nog strak ineen, maar het spatbord zit wel maar op 2 plekken vast. Aan de voorzijde is een bevestiging en aan de achterzijde gaan 2 dunne stangetjes vanuit het frame naar het spatbord om hem stabiel te houden. Ik heb tijdens het rijden een paar keren een geluid van "iets tegen de band" gehoord, ik gok dat dit dat spatbord is. Als dat vaak gebeurt dan wiebelt het teveel en gaat er op den duur uiteraard iets kapot...
Das Blech ist an drei Punkten befestigt.
Unten an dem Winkel,
etwas höher an der Schwinge
und an der Strebe.

Das B eco meiner Frau hat eine zusätzliche Verstrebung.


Afbeelding


Het plaatwerk is op drie punten bevestigd.
Aan de onderkant van de beugel,
een beetje hoger op de swing arm
en op de veerpoot.

De B eco van mijn vrouw heeft een extra veerpoot.
Laatst gewijzigd door Flyy op 10 sep 2021, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Flyy schreef: 08 sep 2021, 08:12 Muss es neu sein? In Berlin gibt es ein relativ neues für einen guten Preis, wie ich finde.



Het moet nieuw zijn? Er is een relatief nieuwe in Berlijn voor een goede prijs, denk ik.
Sorry voor mijn late reactie: ligt er een beetje aan, maar het voordeel van nieuw is dat ik dan gebruik kan maken van de fietsregeling op mijn werk. Als ik daar geen gebruik van kan maken moet het wel serieus interessant zijn... dat vind ik dit niet zo.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Flyy schreef: 10 sep 2021, 21:13 Afbeelding
Bedankt! Ik ga hier zeker op letten als ik er een koop :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Kein Problem.

Der Preis würde noch ein wenig reduziert. Aktuell liegt er bei 4444€. Mit 1200Wh-Akku und der Supernova M99 Pure+.


Hätte ich noch keins, würde ich es kaufen. :D



Geen probleem.

De prijs zou nog steeds een beetje lager zijn. Momenteel is het 4444€. Met 1200Wh batterij en de Supernova M99 Pure+.


Als ik er nog geen had, zou ik hem kopen. :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Flyy schreef: 10 sep 2021, 21:33 Als ik er nog geen had, zou ik hem kopen. :D
Dat is altijd de beste reclame voor een merk/model :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie