weekendje met de R&M Supercharger proefrijden.

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Komend weekend ga ik met een verse supercharger2 GT voorzien van snaar en elektrisch schakelende Rohloff proefrijden.
De st5 bevalt verder prima maar deze kans doet zich voor en dan moet ik die pakken.
Ik heb mij laten ontvallen dat ik klaar ben voor een st5 met snaaraandrijving maar dit lijkt mij nog niet in het stromer concept te passen (matige achterwielmotor) alhoewel ik uiteindelijk wel eens zou willen weten hoe lang de middenmotoren van Bosch mee gaan de Rohhloff heeft voor mij geen geheimen, mijn stadsfiets was voorzien van een tweede generatie en die was gewoon perfect nooit nastellen, eens per twee jaar olie verversen en gaan weer, kunnen de Shimanezen nog wat van leren.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 05 aug 2020, 15:44 de Rohhloff heeft voor mij geen geheimen
Vorig jaar nog wel, fijn dat je ondertussen mee bent ... benieuwd naar je verslag, geniet ervan !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 05 aug 2020, 15:44 Ik heb mij laten ontvallen dat ik klaar ben voor een st5 met snaaraandrijving maar dit lijkt mij nog niet in het stromer concept te passen (matige achterwielmotor)
Die snap ik niet? De achterwielmotor van de Klever X-Speed PINION + riem gaat helemaal prima hoor. Is niet helemaal dezelfde motor als die van Stromer, maar ik zie niet in waarom een Stromer motor dit dan niet aan zou kunnen.

Ben benieuwd naar je ervaringen! De Supercharger heb ik ook met veel interesse naar gekeken toen ik mij voor het eerst in SP's ging verdiepen. Maar ik ben afgehaakt omdat op het toenmalige model geen extra accu geplaatst kon worden bij de kleinste frame-maat (en de middenmotor zat me ook niet lekker).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
risozom
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 okt 2017, 13:48
Locatie: Zuidland
Merk SP: ST3

Ik heb ter vervangening van mijn huidige ST2 proef gereden op de R&M supercharger 2 met riem en elektrisch schakelende Rohloff de op de Stromer ST3.
Heb beide fietsen 3 dagen mee gehad van mijn FM.

De R&M is een mooie complete fiets met een goede zit houding voor mij.
De elektrisch schakelende Rohloff naaf is echt super , heb hier ook mee gereden op mijn Flyer.
Het automatisch terugschakelen bij stilstand is het super. Je vertrekt nooit meer in een tehoge versnelling!
Verder is de fiets erg confortabel met zadel en voorvork verring.
Tot nu toe alleen maar lof!
Maar bij tegen wind en / of brug op komt de bosch motor echt kracht te kort, hij valt flink terug in snelheid.
En na 4 jr ST2 rijden vraag ik me dan af ga ik hier aan wennen?

De volgende proefrit was op de ST3 en toen was de keuze snel gemaakt met zadelvering en de confort stuurpen wordt de opvolger de ST3!
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Ik heb ook de supercharger 2 vergeleken met een St1 en St3.
De Bosch komt toch wat te kort bij hogere snelheden en tegenwind.
En een te hoge trapfrequentie door de Enviolo.
Met de Rohloff zal de trapfrequentie lager zijn verwacht ik.
De riemaandrijving vind ik superieur tov een kettingaandrijving. Uiteindelijk Voor een St1x gekozen wegens prijs en prima geschikt voor mijn dagelijkse route.

Als ik wat comfortabeler en wat minder snel ga fietsen is de supercharger zeker een optie.

Voor nu bevalt mijn St1x prima.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Die snap ik niet? De achterwielmotor van de Klever X-Speed PINION + riem gaat helemaal prima hoor. Is niet helemaal dezelfde motor als die van Stromer, maar ik zie niet in waarom een Stromer motor dit dan niet aan zou kunnen.

Ik heb nu de 2e achterwiel (dus eigenlijk3e) in nu 15.500km door overmatig "schurend" geluid......uiteraard zonder morren garantie maar toch, blij dat mijn dealert alles goed en zsm. voor mij regelt.

Van de week een voorkettingwiel willen bestellen, vier weken levertijd laat het nu maken bij bevriend ligfietsbedrijfje in Dronten.
Als je forenzen te vriend wilt houden moet dit toch echt veeuuul beter en excuses "coronablablabla" gaat er bij mij in dit stadium niet meer in en voor elk probleem een leenfiets mee is ook een beetje knullig.
Neem van mij aan dat andere merken ook wel eens wat hebben en bij bepaalde populaire merken hangen ook de lijken in de kast maar het kan te gek ook.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 06 aug 2020, 00:21 Ik heb nu de 2e achterwiel (dus eigenlijk3e) in nu 15.500km door overmatig "schurend" geluid......uiteraard zonder morren garantie maar toch, blij dat mijn dealert alles goed en zsm. voor mij regelt.
Wat veroorzaakte dat geluid? Versleten lagers?

Anyway, ik dacht dat je een probleem zag met de combinatie Stromer motor+riem, maar je bedoelde dus dat de Stromer motor sowieso niet voldoet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Golvas schreef: 05 aug 2020, 19:21
WFVst5 schreef: 05 aug 2020, 15:44 de Rohhloff heeft voor mij geen geheimen
Vorig jaar nog wel, fijn dat je ondertussen mee bent ... benieuwd naar je verslag, geniet ervan !
Ga ik doen, ik meen dat dat ik vorig jaar aangegeven heb dat er problemen waren met Rohloff in SANTOS met name het inschakelen met volle belasting. Deze electronisch geschakelde zou de belasting een fractie van de tandwielen afhouden zodat de brokken er niet meer vanaf komen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
+Stromer-033
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 aug 2020, 14:52

Hoe is het proefrijden bevallen?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Tijdje "uit de lucht geweest" ivm. problemen met abces op mijn zitvlak :aq nu een mooi verhaal maar ik wens het een enkeling voor de rest van zijn/haar leven vanaf nu toe. weekend met die R&M is dus helaas niet doorgegaan, had toen achteraf al een fikse steenpuist waar ik en de HA niet adequaat genoeg op gereageerd hebben. "zal wel overgaan" na ontlasten was onze gedachte....of de wens......ik wil u allen verdere details besparen of er moet interesse voor zijn. :hy:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie