aanpassen stuur/zitpositie Supercharger > wat zijn de mogelijkheden?

DirkA
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2021, 16:20
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Riese & Muller
Km-stand: 5000

Heel erg bedankt voor de gerichte adviezen, hier kan ik (en hopelijk een FM ook) wel wat mee :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben benieuwd. Laat ons even weten wat het wordt :ay


Vraag je FM voor de zekerheid wel hoe het met garantie zit.

Over het algemeen zal de fabrikant hier niet zo happig op zijn, maar het wisselt per FM hoe zij hiermee omgaan. Een FM die een mod steunt/voor je uitvoert zal er meestal verder geen probleem van maken, maar er zijn ook FM's die alleen de originele onderdelen monteren. Helpt in dit geval hopelijk wel dat R&M Ergotec gebruikt en geen 'eigen' fabrikaat/OEM.

V.w.b. de typegoedkeuring:
Het 'safety level' (een door Ergotec zelf bedacht iets) is 'slechts' 4 bij die verstelbare die ik aanvoer, en ze raden 5 of 6 aan voor speed pedelecs. Echter, voor de typegoedkeuring is 'deugdelijk' voldoende.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stijnemans
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 sep 2020, 20:06
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3

Dag allemaal,

Even oud draadje nieuw leven inblazen: ik heb eigenlijk precies de tegenovergestelde vraag als de originele poster.

Ik heb mijn St3 verkocht en een Supercharger 2 (gewoon, geen high speed) gekocht zodat ik toch gemakkelijker met het gezin over het fietspad kan.
Afijn, mijn doel was om een minder sportieve houding te krijgen, maar met mijn 1,89m en lange benen, heb ik voor de SC2-maat gekozen die groot genoeg zou moeten zijn tot 1,95m.

Ik merk echter dat ik mijn zadel steeds hoger heb moeten zetten om niet onnodig veel buiging van mijn knieën te krijgen, daarvan kreeg ik klachten.
Hierdoor wordt mijn zadel in verhouding tot mijn stuur steeds hoger. Zie foto, in iddels is het zadel zelfs nog 1cm hoger. Ben wat aan het experimenteren met de bar ends, maar dat is tot op heden ook nog geen succes.

De FM zei dat het bijvoorbeeld verhogen van het stuur een moeilijk verhaal zou worden.

Zouden jullie eens willen meedenken wat evt de opties zijn om een rechtere houding te krijgen? Andere stuurpen? Risers konden niet, dat dacht ik de FM tenminste een keer hebben horen zeggen.

Dank en een fijn weekend,
Stijn
Bijlagen
sc3.jpg
sc3.jpg (257.73 KiB) 386 keer bekeken
sc stuur 3.jpg
sc stuur 3.jpg (99.39 KiB) 386 keer bekeken
sc stuur 4.jpg
sc stuur 4.jpg (117.53 KiB) 386 keer bekeken
sc stuur 2.jpg
sc stuur 2.jpg (108.1 KiB) 386 keer bekeken
sc stuur 1.jpg
sc stuur 1.jpg (99.59 KiB) 386 keer bekeken
ST3 Cool white - 983Wh - 25km enkel ww
Yourt
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2023, 21:56

Hey,

da's blijkbaar een 2023 met de Satori R&M custom voorbouw. Ik wou net sportiever zitten en heb die stuurpen platgegooid (3 inbussen, een ster en steeksleutel 10 nodig).
Ik heb ook het - alweer - Satori 25,4 R&M custom stuur wat gedraaid. Daarmee zit ik diepen en verder naar voor. Bij de omgekeerde beweging kom je hoger en korter te zitten... en dus rechter/comfortabeler.
Maar om net dat stapje verder te gaan, is er meer nodig vrees ik, zoals een ander stuur (of misschien ook een zadelpen).
Deze Ergotec riser bar 70 is safety level 6. Zou verschil moeten maken.

EDIT: die stuurpen lijkt net zoals die op mijn Charger op een Octopus /BK maar heeft een extra inbus op de zijkant, en die Octopus is ... safety level 4. Geen idee dus hoe het met die stuurpen zit. En ik heb dus een 2023 Charger 4 GT vario HS...


https://www.ergotec.de/files/Produkte/16730001.jpg
Plaats reactie