R&M Superdelite

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 21 feb 2020, 10:32 Het verschil van die 10km/u zit 'm in de grootte van de groep automobilisten die zich aan je gaat ergeren.
Exacly my thoughts!
Ik heb met middenmotor 2 jaar gereden en nu bijna 2 jaar met ST3 en de groep automobilisten die zich aan je ergeren en toch nog voorbij proberen te steken waar het eigenlijk moeilijk kan en waardoor het super onveilig wordt (want moeten toch accellereren tot 60+km.u om je in te halen) is kwadratisch groter bij de middenmotor. Enkel de echte haantjes proberen me nu in te halen als ik aan 45km.u op de weg rijdt (overigens denk ik dat 45km.u op een autospeedometer exact 50 is, waardoor ze zeggen: tjah, ok, ik rijd hier toch al de snelheidslimiet, ik ga die gast niet inhalen.)
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Mijn ervaring (n=1) is dus juist dat de ergernis van de automobilisten bij 38 kmpu net zo is als bij 45 kmpu. De auto wil gewoon 50(+) en dan is 45 ook te langzaam...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Wij rijden op een "fiets" en een auto blijft per definitie niet achter een "fiets".
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 21 feb 2020, 13:18 Mijn ervaring (n=1) is dus juist dat de ergernis van de automobilisten bij 38 kmpu net zo is als bij 45 kmpu. De auto wil gewoon 50(+) en dan is 45 ook te langzaam...
Dat is niet mijn ervaring. Ik merk met harde wind of flinke vermoeidheid (lees: krap 40 km/h GPS snelheid) flink meer lomp inhaal gedrag dan met 45 km/h GPS snelheid.

Even voor de duidelijkheid: ik schrijf met nadruk niet dat je met 45 km/h geen problemen meer hebt. Het aantal is wel flink lager.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Louis_ST2 schreef: 21 feb 2020, 13:30 Wij rijden op een "fiets" en een auto blijft per definitie niet achter een "fiets".
Is absoluut niet mijn ervaring. Behoorlijk wat automobilisten houden bij mij juist een zeer nette afstand en blijven gewoon achter me. Die krijgen dan ook altijd een duim omhoog zodra ik weer het brom/fietspad op moet.

Maar er zijn inderdaad ook altijd eikels die je kost wat kost moeten inhalen... Bij dat soort gasten heb je helemaal gelijk.
Het valt me bij deze gasten (M/V) op dat is je ze later bij een stoplicht wilt aanspreken dat de meesten dan de ramen dicht laten... Het is echt maar een enkeling die dan gewoon eerlijk zegt: sorry, ik had het compleet verkeerd ingeschat.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Misschien is het in de Randstad wel vaker dan in "buiten gebieden"...
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Enviolo heeft sinds twee jaar een verbeterde naaf...Deze heet Cargo en heeft metalen inwendige delen die er voor zorgen dat de naaf niet meer verloopt en het lijkt dat er meer trapjes zijn qua schakelen. Deze naaf heb ik laten ombouwen in mijn inmiddels vier jaar oude R&M Charger 1
Rijdt als nooit tevoren.Zelfs met de GEN 2 van Bosch makkelijk 43 aan te houden.
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Ik heb bij de lokale FM de R&M eens goed bekeken , nu is die fietsen maker een heel aardige goeie jongen dus dat telt als bonus punt
Eerlijk gezegd vind ik het geen toonbeeld van design :D, ik kwam eigenlijk voor de delite maar die hadden ze niet staan , die vind ik op de plaatjes zonder dat vreselijke rek best mooi
Maar die charger 3 dat is echt een fiets met prachtige onderdelen , vooral op de 27,5 inch wielen met de zwarte voorvork
En volgens de fietsenmaker zijn ze met riem praktisch onderhoud vrij
Denk dat ik toch maar eens een proef ritje ga maken , nu moet ik alleen nog gaan bedenken of ik de mooiere fiets 1000euro extra waard vindt
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Je ziet er niets van of ie mooier is als je er zelf mee rijdt.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

In middels op een stuk of 4 R&M fietsen gereden , allemaal met enviolo naaf en ik en die naaf gaan geen vriendjes worden
Het lijkt net of je een zak aardappelen achter je fiets aansleept
En ik hou er ook niet van dat je totaal geen klikjes voelt of wat , handels draaien best stroef en en je moet je hand telkens van je eigenlijke handvat afhalen
Ik denk dat ik het nog een keer met een Rohlof naaf probeer , fm zou wel een fiets met die naaf laten komen om proef te rijden
Wat betreft een speed pedelec met die enviolo naaf , als je 40 km wil rijden moet je als een razende trappen , maar dat is wel op te lossen met een kleiner achterriemwiel denk ik
Ik ben bij twee dealers geweest en alle R&M fietsen hadden die enviolo naaf , vraag me af of andere mensen die naaf wel goed vinden
Mijn eigen cube met dongeltje en gewone cassette rijdt een stuk sneller , zelfs dan de speed versie
Plaats reactie