Riese & Müller Load 60/75: het ultieme high-tech bakfietsgevoel

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Heb je hem ook kunnen testen met een totaalgewicht van zo'n 200 kg? Of heb je alleen de combinatie fiets + Stromeur (< 100 kg) getest?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Goeie. Alleen die laatste combinatie.

Iemand die er eentje wil aanschaffen kan hem het beste ook nog testen mét de beoogde lading (goederen, kind, hond..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Leuk om hier eens iets objectief van te kunnen lezen, al heb je maar een kort stukje kunnen rijden.
Hier heb ik ook al wel over nagedacht als vervanging van de oude ST1. Denk dat het wel grappig stuurt eens je het gewent bent. Niet voor de snelheidsduivels. Wel ideaal om naar de winkel te fietsen of een flinke picknick in mee te nemen :az
Maar als je ermee op de weg moet als SP is het waarschijnlijk wel een hopeloze zaak.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Jammer genoeg alleen in 25km/u versie te verkrijgen...
ECargoBakfiets2.jpg
ECargoBakfiets2.jpg (178.26 KiB) 2176 keer bekeken
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 17 mei 2021, 00:15 Iemand die er eentje wil aanschaffen kan hem het beste ook nog testen mét de beoogde lading (goederen, kind, hond..)
Dat niet alleen ... ook nog een testje met / zonder ondersteuning.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Tony Mb schreef: 17 mei 2021, 13:16 Jammer genoeg alleen in 25km/u versie te verkrijgen...
ECargoBakfiets2.jpg
Oei, die is leuk voor naast een Arial Atom in de garage.... (je moet blijven dromen)
Maxi-cosi er voor in en gaan :d3:
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ik heb bij Vietz in Herveld ook eens een stukje op een 25km/h versie van de Enviolo Load 75 mogen fietsen. En in Armhem toen ik voor de John Frostbrug eens toevallig iemand met de HS60 Rohloff Load tegen kwam... ik reed op mijn Stromer en we moesten toch dezelfde kant op dus evenbvan fiets gewisseld :mrgreen: De observatie over 45km/h klopt helemaal en daarmee viel ie voor mij ook af daarna. Heel benieuwd of R&M nog eens met een opvolger komt die het vermogen wel heeft. Ik vond de volledige vering voor en achter trouwens geweldig... uniek volgens mij aan de Load onder de bakfietsen, wat rijdt dat comfortabel! :)

Één ding mbt. de Load 75 trouwens wat me opviel bij Vietz. De kinderregenkap is daar nogal groot en als je het stuur hoog zet (ben 1,96m) wordt de stuuruitslag en het zicht op het display behoorlijk beperkt door de kap die er een stukje overheen steekt. Vreemde ontwerpkeuze m.i. Bij de Load 60 is dit geen probleem met de kap.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Heb sinds kort de Riese en Muller load 75 High Speed bakfiets gekocht. Wat een machine. Zoals in de review van Stromeur gezegd, wat rijdt dat comfortabel zeg. Je wiegt over de weg zonder dat je putten of bulten voelt.
Wat de snelheid betreft, ik haal met gemak 40 per uur en met de dubbele batterij heb ook voldoende om lange afstanden te doen. Na mijn Stromers is dit wel een van de beste aankopen die kim deed, zeer tevreden hiermee!
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat gaaf dat je er eentje hebt gekocht! Het is dat ik er gewoon geen bestemming voor heb, maar ik had 'm bijna voor de lol kunnen kopen.

Veel plezier ermee!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Ja eigenlijk heb ik hem inderdaad ook voor de lol gekocht. Wij hebben ook een Urban Arrow waar we ook heel tevreden mee zijn. We halen de kleinkinderen er mee op en doen er boodschappen mee. Maar we zijn ook die Stromers gewoon en dan is die 25 per uur van de Arrow wat weinig. Dan ben ik nog zo stom geweest om eens een proefrit bij de fietsenmaker te gaan doen en jawel, ik was helemaal verkocht. Toen zag ik deze in tweedehands in de verkoop staan en dat gaf de doorslag. Ongelooflijk hoe comfortabel dat ding rijdt!
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Plaats reactie