VanMoof commercial van de Franse buis gehaald

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

AMSTERDAM, the Netherlands – VanMoof’s first television commercial has been banned from French TV because it is said to create a ‘climate of fear’. In the commercial VanMoof reflects on the rat race of busy car traffic of the past and invites people to consider other urban transport modes for a sustainable future.
The commercial would give the car industry a bad name
The Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité (ARPP), a self-regulatory organisation supported by the private sector, informed VanMoof about the ban. According to the ARPP, “certain images shown in the reflections give the automotive industry a bad name […] while creating a climate of anxiety.” Remarkably, the ARPP has rejected one of the first bicycle advertisements on French TV, despite a recent promise to strengthen sustainability aspects of their policies.
Lees hier het volledige artikel:
https://www.bike-eu.com/home/nieuws/202 ... 1588877466


Commercial:

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die auto-industrie :bb
Die Fransen! :bu:

Het is toch een geweldig mooie commercial?!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Een ban? Klinkt een beetje alsof de auto industrie bang is.

Ik vind het een prima reclame. En wellicht is een ban een gunstige uitkomst voor VanMoof: nu weten we zeker dat iedereen hem op Youtube gaat kijken :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Ich denke das Verbot wird genau das Gegenteil bewirken und ist bekannt als Steinsand-Effekt. :ay

Ohne Verbot wäre der Spot vermutlich weder in den Niederlanden noch in Deutschland bekannt oder hier im Forum Thema.


Ik denk dat het verbod het tegenovergestelde zal doen en bekend staat als het Steinsand-Effekt. :ay

Zonder een verbod zou de plek waarschijnlijk niet bekend zijn in Nederland of Duitsland, of hier in het forumonderwerp.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Streisand_effect
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

VanMoof is meer een marketingbedrijf dan een fietsenfabrikant. Dit spelen ze slim: media-aandacht. Ik ben er geen fan van.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

FreddyH schreef: 30 jun 2020, 23:02 Een ban? Klinkt een beetje alsof de auto industrie bang is.

Ik vind het een prima reclame. En wellicht is een ban een gunstige uitkomst voor VanMoof: nu weten we zeker dat iedereen hem op Youtube gaat kijken :cool2:
Mooie, moderne en goede fiets, slimme marketing net als andere innoverende merken zoals stromer mijn oudste werkt op de UVA, woont in Eindhoven, reist OV en heeft er een als "bedrijfsfiets" tussen diverse faculteiten hij betaald een luttel bedrag per maand en dat is All-in (Dus ook verzekering) ze worden regelmatig "gejat" maar ook zo weer terug gehaald omdat ze "gechipt" zijn.
Dit sensuur is schandalig en bepaald niet milieuvriendelijk.......het kan dus nog erger dan in Nederland de Franse autoindustrie wordt net als "onze" vliegtuig maatschappij gesponsord uit onze loonzakjes.
Dus ongegronde sensuur. :bc
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

piotr schreef: 01 jul 2020, 07:58 Dit spelen ze slim: media-aandacht.
Deze media-aandacht heeft VanMoof niet zelf gegenereerd, dat hebben de Franse auto-industrie en de Franse overheid voor ze gedaan. Ik geloof best dat VanMoof de boel een beetje wil opschudden (en dat vind ik prima!), maar ik geloof niet dat VanMoof dít voorzag.

Het is te sneu voor woorden dat de invloed - en de angst - van de Franse auto-industrie zo groot is dat ze deze commercial, met een milieutechnisch uitstekende boodschap (uit de auto, uit de file -> op de fiets), via de overheid van de buis weten te krijgen.

Als deze schandalige Franse actie al meer aandacht genereert voor VanMoof dan wanneer de commercial gewoon zou worden uitgezonden, dan gun ik ze dat van harte.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Blijft een feit dat VanMoof vooral een marketingbedrijf is en matige fietsen maakt. Ik ken 3 collega's die een VanMoof hebben gekocht, 2 hebben de fiets na 3 dagen retour gestuurd. De derde heeft veel problemen met de fiets, app die niet wil verbinden, roest etc. En dan heb ik het malle prijsbeleid nog niet genoemd.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat je vindt dat de VanMoof bikes niet deugen praat de belachelijke actie van de Franse overheid toch niet goed? (Mij lijkt dat de auto-industrie in dat geval hoogstens nóg minder van ze te vrezen heeft.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

piotr schreef: 01 jul 2020, 13:20 Blijft een feit dat VanMoof vooral een marketingbedrijf is en matige fietsen maakt.
Kan het niet helpen, maar ik moest meteen aan de Tesla's denken toen ik dit las. Zie ook https://www.autovisie.nl/nieuws/kwalite ... j-d-power/
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Plaats reactie