VanMoof commercial van de Franse buis gehaald

Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Het fileprobleem vind ik een goed argument.
Die rokende schoorstenen en ambulance snap ik niet zo goed en zijn weinig relevant.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Slowracer schreef: 01 jul 2020, 14:50 Kan het niet helpen, maar ik moest meteen aan de Tesla's denken toen ik dit las. Zie ook https://www.autovisie.nl/nieuws/kwalite ... j-d-power/
Wat me in dat verhaal erg opvalt is dat met name de dure merken slecht scoren en dat rammeltjes en piepjes ook meegenomen worden. Mijn conclusie: kopers van een Kia accepteren meer rammeltjes dan kopers van een dure bak en klagen dus minder snel (best wel een open deur eigenlijk).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Edgecrusher schreef: 01 jul 2020, 14:55 Het fileprobleem vind ik een goed argument.
Die rokende schoorstenen en ambulance snap ik niet zo goed en zijn weinig relevant.
Rokende schoorstenen zijn verwijzing naar vervuiling die we met z'n allen lijken te accepteren en ziekenwagen kan een verwijzing zijn naar alle gezondheidsrisico's die daarmee gemoeid gaan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

...en de ongevallen door het gejakker op overvolle snelwegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Het is gewoon een slecht filmpje, je eigen sterke punten en voordelen benadrukken werkt beter dan de nadelen of zwakke punten van een ander benoemen.

Een VanMoof is ook nog eens geen alternatief voor de auto, ze maken stadsfietsen voor korte afstanden dus met de snelweg beelden in het filmpje heeft het al helemaal niks te maken.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

piotr schreef: 01 jul 2020, 15:17 Een VanMoof is ook nog eens geen alternatief voor de auto, ze maken stadsfietsen voor korte afstanden dus met de snelweg beelden in het filmpje heeft het al helemaal niks te maken.
Heb je al eens naar de periferie van Parijs gekeken? Om een klein stukje (hemelsbreed met fiets) van A naar B te gaan sta je flink stil op die rondweg... Dus naar mijn mening is het daar spot on. In het buitengebied heb je een punt, maar dat is met dit filmpje duidelijk niet de doelgroep.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ring A10 rondom Amsterdam is ook veel te gezellig tijdens de ochtend- en avondspits. VanMoof mikt op young urbans inderdaad. En met de in de EU illegale Amerikaanse stand ga je alsnog behoorlijk hard. Doelgroep te over in de grote steden, zeker nu mensen ook het OV vermijden vanwege COVID-19.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

piotr schreef: 01 jul 2020, 13:20 Blijft een feit dat VanMoof vooral een marketingbedrijf is en matige fietsen maakt. Ik ken 3 collega's die een VanMoof hebben gekocht, 2 hebben de fiets na 3 dagen retour gestuurd. De derde heeft veel problemen met de fiets, app die niet wil verbinden, roest etc. En dan heb ik het malle prijsbeleid nog niet genoemd.
Die jongen is als ex coureur best wel kritisch als het op fietsen, driveabillity en gimmicks aankomt (was de eerste in zijn ploeg Koga die met Di2 durfde te koersen) ik weet zo niet wat voor model hij heeft, hij geeft ook niet meer zo om techniek maar hij is er wel tevreden mee enne (is gratisj, UVA betaald) ;p
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 01 jul 2020, 15:41 De ring A10 rondom Amsterdam is ook veel te gezellig tijdens de ochtend- en avondspits. VanMoof mikt op young urbans inderdaad. En met de in de EU illegale Amerikaanse stand ga je alsnog behoorlijk hard. Doelgroep te over in de grote steden, zeker nu mensen ook het OV vermijden vanwege COVID-19.
Yep zo is het helemaal hij is er blij mee en de fiets wordt op lokatie waar hij het wil gehaald en gebracht, ook voor onderhoud etc.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

FreddyH schreef: 01 jul 2020, 14:56
Slowracer schreef: 01 jul 2020, 14:50 Kan het niet helpen, maar ik moest meteen aan de Tesla's denken toen ik dit las. Zie ook https://www.autovisie.nl/nieuws/kwalite ... j-d-power/
Wat me in dat verhaal erg opvalt is dat met name de dure merken slecht scoren en dat rammeltjes en piepjes ook meegenomen worden. Mijn conclusie: kopers van een Kia accepteren meer rammeltjes dan kopers van een dure bak en klagen dus minder snel (best wel een open deur eigenlijk).
Het is vooral te wijten aan de vernieuwende technieken in het duurdere segment. Zo scoort Dacia bijvoorbeeld erg goed door het gebruik van verouderde maar bewezen techniek.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Plaats reactie