Vier op de vijf jonge scooterrijders rijdt te hard

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

TeamAlert deed onderzoek naar de risicogedragingen van jonge scooterrijders tussen de 16 en 24 jaar. Uit het onderzoek, met in totaal 488 deelnemers, blijkt dat ruim 85 procent van de bromfietsers en ruim driekwart van de snorfietsers wel eens te hard rijdt. De redenen verschillen wel tussen de bromfietsers en de snorfietsers. Een ruime meerderheid van de bromfietsers rijdt te hard zodat ze mee kunnen rijden met het verkeer op de rijbaan, terwijl twee op de vijf van de snorfietsers te hard rijdt om niet ingehaald te worden door e-bikes of racefietsers. Daarnaast willen de scooterrijders graag op tijd of sneller op hun plek van bestemming zijn. Zeven op de tien ondervraagden vinden het te hard rijden leuk
Lees hier het volledige artikel:

https://www.rijschoolpro.nl/rijschool/2 ... dpr=accept
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Niet echt een verrassende uitkomst toch?

Waarom zijn die dingen ook niet gewoon begrensd, zoals onze SP?

Daarnaast de snordingen mogen van mij wel verboden worden, in ieder geval nieuwe verkoop. En alleen elektrisch toelaten. En dan kan dat bij de brommers ook wel, maar dan zullen de meeste een te kleine actieradius hebben denk ik.
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

mrstrom schreef: 16 feb 2021, 08:29 Waarom zijn die dingen ook niet gewoon begrensd, zoals onze SP?
Onze SP zijn begrensd ja. En hoeveel elektrische fietsen (tot 25km/h) rijden er "op gekieteld" rond :?:
Binnen mijn WW afstand ben ik er al 5 tegen gekomen in het verleden zonder nummerplaat die ik met de Stromer bijna niet kon bijhouden.
Ik heb zelfs één keer aan een verkeerslicht er naast gestaan, want korter bij komen tijdens het fietsen lukte me echt niet, en toen de man even vriendelijk aangesproken.
Eerst gemeld dat hij zijn nummerplaat kwijt was (voor de grap natuurlijk), en hem toch even attent gemaakt op de risico's tegen zo'n snelheid zonder aangepaste helm.
Het antwoord dat ik toen kreeg: "waar moeit gij u mee!"
Zelfs binnen mijn vriendenkring iemand die toegeeft dat zijn fiets 35km/h haalt, ook om gewoon sneller op zijn bestemming te kunnen zijn. Een SP kost teveel en daar hangen ook regeltjes aan vast is altijd de uitleg die je hoort.
mrstrom

Cruiserben schreef: 16 feb 2021, 10:12
mrstrom schreef: 16 feb 2021, 08:29 Waarom zijn die dingen ook niet gewoon begrensd, zoals onze SP?
Onze SP zijn begrensd ja. En hoeveel elektrische fietsen (tot 25km/h) rijden er "op gekieteld" rond :?:
Binnen mijn WW afstand ben ik er al 5 tegen gekomen in het verleden zonder nummerplaat die ik met de Stromer bijna niet kon bijhouden.
Ik heb zelfs één keer aan een verkeerslicht er naast gestaan, want korter bij komen tijdens het fietsen lukte me echt niet, en toen de man even vriendelijk aangesproken.
Eerst gemeld dat hij zijn nummerplaat kwijt was (voor de grap natuurlijk), en hem toch even attent gemaakt op de risico's tegen zo'n snelheid zonder aangepaste helm.
Het antwoord dat ik toen kreeg: "waar moeit gij u mee!"
Zelfs binnen mijn vriendenkring iemand die toegeeft dat zijn fiets 35km/h haalt, ook om gewoon sneller op zijn bestemming te kunnen zijn. Een SP kost teveel en daar hangen ook regeltjes aan vast is altijd de uitleg die je hoort.
Ja de argumenten zijn algemeen bekend en de pakkans is zodanig laag, dat het makkelijk kan. GIngen ze in Frankrijk dit nu hard aanpakken? tot 30.000 euro boete op opvoeren. (dat zal wel voor de commerciele jongens zijn dan)
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

4 op de 5? Dat is bijna zoveel als automobilisten! 😲
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Vorige week toen ik lekker 45-46 ging ingehaald door een snorscooter. Zonder helm, meneer knikte wel bewonderenswaardig naar mij dat ik zo hard ging, waarop ik hem aansprak dat hij te hard ging. Hij lachte eens.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

9 van de 10 berijders van snorfietsen rijden te hard wanneer de eigenaar jonger is dan 40.....
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ben er eigenlijk wel klaar mee deze mensen aan te spreken of mij er aan te ergeren als ze zich om een boom vouwen....prima toch.
Zolang ze mij niet lastig vallen doen ze maar lekker ik denk dat dit veel beter voor je hart en gemoedsrust is.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Roofless
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:42
Locatie: Hellevoetsluis
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1000

mrstrom schreef: 16 feb 2021, 08:29 Niet echt een verrassende uitkomst toch?

Waarom zijn die dingen ook niet gewoon begrensd, zoals onze SP?

Daarnaast de snordingen mogen van mij wel verboden worden, in ieder geval nieuwe verkoop. En alleen elektrisch toelaten. En dan kan dat bij de brommers ook wel, maar dan zullen de meeste een te kleine actieradius hebben denk ik.
Een elektrische scooter, snorfiets hoor je niet, dus dat is nog linker.
Daar komt bij dat Elektrische scooters en snorfietsen vrij eenvoudig zijn op te voeren.
tot boven de 70 km/hr. Zit je ook niet op te wachten.
Stromer ST1 Deep red, Kinekt zadelpen, Kinekt stuurpen
mrstrom

Roofless schreef: 23 mar 2021, 20:24
mrstrom schreef: 16 feb 2021, 08:29 Niet echt een verrassende uitkomst toch?

Waarom zijn die dingen ook niet gewoon begrensd, zoals onze SP?

Daarnaast de snordingen mogen van mij wel verboden worden, in ieder geval nieuwe verkoop. En alleen elektrisch toelaten. En dan kan dat bij de brommers ook wel, maar dan zullen de meeste een te kleine actieradius hebben denk ik.
Een elektrische scooter, snorfiets hoor je niet, dus dat is nog linker.
Daar komt bij dat Elektrische scooters en snorfietsen vrij eenvoudig zijn op te voeren.
tot boven de 70 km/hr. Zit je ook niet op te wachten.
Dat is geen excuus. de 2tatk vervuiling is niet meer van deze tijd. Electrische auto hoor je ook niet.

Onze fietsen zijn toch ook bijna niet op te voeren? de fabrikant moet dat gewoon afdekken en de RDW/wetgever in de typegoedkeuring.
Plaats reactie