R&M, Flyer en SPARTA Top 3 VAB speed pedelecs van het jaar

Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

JDNY schreef: 05 apr 2021, 08:50 Beetje kort door de bocht allemaal. Kijken naar de nummers en quoteren.
Terwijl het ene type of merk veel meer uit een akku weet te halen dan het andere.
I totally agree :)

Ik heb uitgebreide testritten gedaan met de twee overblijvende kandidaten voor mij persoonlijk :

- Riese & Müller Supercharger2 met Rohloff en 1000wh accu (riem + Bosch midden motor gen 4)
- Strömer ST2 (model 2020 met riem) en 983 wh accu

Hoewel de R&M een prachtige en zeer luxueuze fiets is was het verschil in motorkracht aanzienlijk in vergelijking met de ST2. De R&M is de ideale fiets voor wie comfortabel wil cruisen aan 30 - 38 km/u en voor wie graag stevig wil meetrappen. Gezien ik ondertussen al wat ouder ben en toch van plan ben om een kleine 50km per dag te fietsen naar de werkplek, was ik echter aangenaam verrast door de krachtiger motor van de ST2 tijdens de testrit. Niettemin was het echt wel een zeer moeilijke keuze hoor....Op dit forum trouwens veel informatie gevonden, waarvoor dank !

Er zijn trouwens nog enkele andere spelers die dezelfde technologie als R&M + Bosch motor gebruiken in hun nieuwste speedpedelecs (bvb de Oxford, grotendeels gemaakt in de werkplaats in St-Niklaas (België)
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Bernie schreef: 05 apr 2021, 23:01Niettemin was het echt wel een zeer moeilijke keuze hoor....
wat maakt de keus moeilijk?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

mboelis schreef: 05 apr 2021, 23:26
Bernie schreef: 05 apr 2021, 23:01Niettemin was het echt wel een zeer moeilijke keuze hoor....
wat maakt de keus moeilijk?

De R&M waarop ik kon proefrijden was een heel mooie en verleidelijke fiets en had enkele leuke opties (Rohloff, betere kiox display, RX chip,..) en bovendien was het een demo die te koop stond en waarop ik een mooie korting kreeg. Premium afwerking, lekker stuurgedrag, hoog comfort en bewezen kwaliteit met de Bosch middenmotor … Anderzijds ben ik dan toch gevallen voor het knappe design van de ST2 LE, en vooral de (veel) krachtiger achterwielmotor en de stijlvolle afwerking natuurlijk. Ik heb er een geveerde zadelpen bijgenomen en geveerde voor vork voor een hoger rijcomfort….
Hopelijk de komende weken en maanden veel zorgeloze fietskilometers met weinig technische storingen 8-)
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
Plaats reactie