AD/Stentor SP in Amersfoort op rijbaan

mrstrom
Veteraan
Veteraan
Netherlands

FreddyH schreef: 23 jul 2021, 18:20
J3R schreef: 23 jul 2021, 18:10 Het is m.i. een blijvend gedragsprobleem van een selecte groep automobilisten.
Helemaal mee eens!
Ja maar die geven je ook geen voorrang bij een rotonde ofzo, er is altijd gedoe met die gasten.
On the move: ST3 LE, body float
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Daarom is het ook ijdele hoop om te zeggen dat automobilisten nog moeten wennen. Als ze na 4 (!) jaar nog steeds niet gewend zijn dan zal dat niet meer gebeuren.

Ofwel: geef ons de vrijheid om zelf te kiezen, automobilisten snappen het toch niet.
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
mrstrom
Veteraan
Veteraan
Netherlands

FreddyH schreef: 23 jul 2021, 18:49 Daarom is het ook ijdele hoop om te zeggen dat automobilisten nog moeten wennen. Als ze na 4 (!) jaar nog steeds niet gewend zijn dan zal dat niet meer gebeuren.

Ofwel: geef ons de vrijheid om zelf te kiezen, automobilisten snappen het toch niet.
Mijn ervaring is dat ze het nu wel gewend zijn eingelijk. Enkelen "grijse kop" daar gelaten.
On the move: ST3 LE, body float
FreddyH
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

mrstrom schreef: 29 jul 2021, 09:47 Mijn ervaring is dat ze het nu wel gewend zijn eingelijk. Enkelen "grijse kop" daar gelaten.
Mijn ervaring is dat het héél erg ligt aan waar je bent en wanneer je daar bent.

Waar: wegen met vooral "lokaal" verkeer gaan prima, daar rijden elke dag min of meer dezelfde auto's en die weten het ondertussen wel. Vooral de wegen met sluipverkeer (die de file willen omzeilen en dus haast hebben) zijn vervelend. Daar rijden de "zolang ik er maar door kan" types, waarmee discussies onmogelijk zijn.

Wanneer: buiten de spits gaat het over het algemeen goed, dan ervaar ik heel weinig problemen. In de spits, dan vooral op wegen met sluipverkeer is het veelal ellende.

Een deel van mijn route is zo'n sluipverkeer weg, daar gebeurt het overgrote deel van de ellende die ik meemaak. Die gasten willen helemaal niet weten dat je daar op de rijbaan *moet* rijden, die willen gewoon dat je verdwijnt zodat ze 10 seconden eerder aan de bumper van de volgende auto kunnen gaan hangen.
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands

Merk in omgeving Amsterdam vrijwel dagelijks problematiek, tot gevaarzetting aan toe met opduwende automobilisten, bestelauto's, etc. Mogelijk komt dit door door de verkeersdrukte en een select groepje asociale automobilisten die persé 50 - 70 wil rijden en hierin worden gehinderd door een SP met "slechts" 40 - 45.

Ook is er nog steeds onbekendheid met de SP op de weg:
Eergister een lesauto met notabene een rij-instructeur die druk gebaarde dat ik het fietspad op moest.
Afgelopen week een tegemoetkomende auto op de Amsterdamsebrug; seinend, toeterend en zwaaiend van de autobaan te gaan.
Die autobaan is voor een SP inderdaad wel een uitdaging en ik zou graag zien (zie hiervoor) dat er net als in Amersfoort en Rotterdam een ontheffingsregeling speciaal voor de SP komt, om in dat soort onveilige situaties te kunnen kiezen voor het fietspad (max. 30 wat mij betreft prima).
Daarmee zou ik dan ook nog een andere fietsbrug kunnen pakken die mij 4 à 5 Km omrijden scheelt.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie