AD/Stentor SP in Amersfoort op rijbaan

mrstrom

FreddyH schreef: 23 jul 2021, 18:20
J3R schreef: 23 jul 2021, 18:10 Het is m.i. een blijvend gedragsprobleem van een selecte groep automobilisten.
Helemaal mee eens!
Ja maar die geven je ook geen voorrang bij een rotonde ofzo, er is altijd gedoe met die gasten.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daarom is het ook ijdele hoop om te zeggen dat automobilisten nog moeten wennen. Als ze na 4 (!) jaar nog steeds niet gewend zijn dan zal dat niet meer gebeuren.

Ofwel: geef ons de vrijheid om zelf te kiezen, automobilisten snappen het toch niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 23 jul 2021, 18:49 Daarom is het ook ijdele hoop om te zeggen dat automobilisten nog moeten wennen. Als ze na 4 (!) jaar nog steeds niet gewend zijn dan zal dat niet meer gebeuren.

Ofwel: geef ons de vrijheid om zelf te kiezen, automobilisten snappen het toch niet.
Mijn ervaring is dat ze het nu wel gewend zijn eingelijk. Enkelen "grijse kop" daar gelaten.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 29 jul 2021, 09:47 Mijn ervaring is dat ze het nu wel gewend zijn eingelijk. Enkelen "grijse kop" daar gelaten.
Mijn ervaring is dat het héél erg ligt aan waar je bent en wanneer je daar bent.

Waar: wegen met vooral "lokaal" verkeer gaan prima, daar rijden elke dag min of meer dezelfde auto's en die weten het ondertussen wel. Vooral de wegen met sluipverkeer (die de file willen omzeilen en dus haast hebben) zijn vervelend. Daar rijden de "zolang ik er maar door kan" types, waarmee discussies onmogelijk zijn.

Wanneer: buiten de spits gaat het over het algemeen goed, dan ervaar ik heel weinig problemen. In de spits, dan vooral op wegen met sluipverkeer is het veelal ellende.

Een deel van mijn route is zo'n sluipverkeer weg, daar gebeurt het overgrote deel van de ellende die ik meemaak. Die gasten willen helemaal niet weten dat je daar op de rijbaan *moet* rijden, die willen gewoon dat je verdwijnt zodat ze 10 seconden eerder aan de bumper van de volgende auto kunnen gaan hangen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Merk in omgeving Amsterdam vrijwel dagelijks problematiek, tot gevaarzetting aan toe met opduwende automobilisten, bestelauto's, etc. Mogelijk komt dit door door de verkeersdrukte en een select groepje asociale automobilisten die persé 50 - 70 wil rijden en hierin worden gehinderd door een SP met "slechts" 40 - 45.

Ook is er nog steeds onbekendheid met de SP op de weg:
Eergister een lesauto met notabene een rij-instructeur die druk gebaarde dat ik het fietspad op moest.
Afgelopen week een tegemoetkomende auto op de Amsterdamsebrug; seinend, toeterend en zwaaiend van de autobaan te gaan.
Die autobaan is voor een SP inderdaad wel een uitdaging en ik zou graag zien (zie hiervoor) dat er net als in Amersfoort en Rotterdam een ontheffingsregeling speciaal voor de SP komt, om in dat soort onveilige situaties te kunnen kiezen voor het fietspad (max. 30 wat mij betreft prima).
Daarmee zou ik dan ook nog een andere fietsbrug kunnen pakken die mij 4 à 5 Km omrijden scheelt.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

LNY schreef: 22 jul 2021, 17:11
J3R schreef: 22 jul 2021, 16:42 Daarnaast heb ik het hier bijv. ook over de Amsterdamse- en de Schellingwouderbrug, beiden met een redelijk lange stijging en dan merk ik al gauw een vertraging naar 42/43 (zonder tegenwind), met vervolgens een rijtje automobilisten achter me; die dan geïrriteerd raken omdat ik de boel ophoud.
A6C4782E-FFD1-44BC-BB04-4A3EFDCA3CB7.png
A6C4782E-FFD1-44BC-BB04-4A3EFDCA3CB7.png (5.43 MiB) 1071 keer bekeken
Dat snap ik wel ja!!! Je mag met je SP ook helemaal niet op de weg op de Schellingwouderbrug!!!
Na de rotonde staat er keurig een bord bij een uitvoegstrook die bromfietsers van de weg naar het fietspad stuurt
Nog even een korte opmerking; dat is een snorfiets bord en niet het bromfiets bord. De SP moet daar dus wel degelijk de weg op.
Ook de gemiddelde automobilist vergist zich hier nog weleens in, want het is ook niet bepaald duidelijk (de Gemeente Amsterdam hanteert een apart verkeersbeleid brom- vs. snorfietsen).

Zie hier ter vergelijking de afbeeldingen brom- vs. snorfiets:
snorfietsnaarrijbaan-dubbel.png
snorfietsnaarrijbaan-dubbel.png (30.03 KiB) 1073 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:D

Als wij SP rijders de borden al niet snappen hoeven we van automobilisten niet al te veel te verwachten :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Klopt!!
Kwam er paar weken geleden met de auto langs en bedacht met bovenop de brug ineens dat ik het bord wel gezien had maar verkeerd begrepen had.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welke idiote vormgever heeft dít bedacht?! Die snorfiets ziet er dikker uit dan de brommer. Je herkent de brommer alleen aan de minuscule detail in de vorm van het 'gele plaatje'.

Zie je één zo'n icoontje, welke van de twee ook, dan denk je automatisch: "bromfiets". Zie je ze allebei dan denk je WTF en je bent er al voorbij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
KingOfTheRoad
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46
Locatie: regio Zwolle
Merk SP: Stromer ST3 Deep Black
Km-stand: 600

De ontwerper ging er vanuit dat alle scooters snorfietsen zijn en alle brommers nog steeds van model Puch/Thomas :d3:
🇳🇱 KingOfTheRoad - regio Zwolle sinds 07-2021
:bike: Stromer ST3 2021 Deep Black - L
:battery: Li-ion 983 Wh
Plaats reactie